tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 9 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:KENANGAN 7 MEI:PEMBANGKANG SANGGUP HINA OKU

Dalam kekecohan sidang Dun Perak lalu ada sebilangan Adun dari pembangkang telah menghina orang OKU hanya untuk melepaskan perasaan marah,Jenis pemimpin apakah ini yang sanggup menolak prinsip hormat menghormati terutama pada orang yang kurang upaya.Inikah pemimpin yang harus kita hormati.

Ini diakui sendiri oleh Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, Hee Yit Foong yang kesal dengan tindakan wakil rakyat pembangkang yang bukan sahaja menghina kecacatannya tetapi sanggup mengancam memukul beliau.Malah katanya, seorang wakil rakyat pembangkang telah melemparkan buku Undang-Undang Tubuh Negeri Perak ke arahnya sebagai tanda amaran selain mereka mengeluarkan kata-kata seperti 'OKU' dan 'Awak tak ada kaki.'

Yit Foong berkata, wakil rakyat yang terdiri daripada DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) terbabit bertindak di luar batas kemanusiaan kerana beliau menggunakan kuasa mengambil alih perjalanan sidang DUN.Kenapa tergamak pembangkang menghamburkan kata kata kesat pada seorang yang OKU dan juga rakan semasa dalam Pakatan dahulu.Ini menunjukan Pembangkang tidak menghormati golongan OKU ,Dengan rakan Pembangkang pun sanggup lakukan semua ini apakah dengan rakyat Pembangkang akan mendengar rintihan orang OKU.

Apa yang berlaku dalam sidang Dewan menunjukkan sikap sebenar pakatan pembangkang yang lebih mementingkan diri sendiri dan rakyat seharusnya sedar tentang 'drama' yang dilakonkan oleh parti-parti pembangkang.Apa yang berlaku membuktikan tanggapan dan dakwaan kononnya pembangkang adalah pejuang demokrasi, meleset sama sekali.

Pada pembangkang sedarlah dari mana datang kuasa Speaker? Tentunya dari Ahli-Ahli Dewan dan bagaimana keputusan dibuat, mestilah melalui undian. BN mempunyai 31 wakil dalam Dewan dan mereka tidak berani berdepan dengan hakikat kerana sedar mereka akan kalah dengan undian.

PADA PAKATAN YANG KONON MEMPERJUANGKAN RAKYAT,APAKAH MELAKUKAN PROVOKASI DAN PENGHINAAN PADA OKU APAKAH LAYAK ANDA DIGELAR PEMIMPIN,MANA KEWARASAN KAMU UNTUK MENGHORMATI OKU.

KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI

1 ulasan:

  1. bagus punya fitnah tanya kat OKU tersebut mana maruah ko.. mana bukti .. setahun sayalah dalam dewan tu OKU dari PR lah yang kena pijak perut dan diseret cubalah tengok rakaman semalam nampak jelas beb.. Yit Fong tu duduk je tak pulak nampak kena pijak dasar pembohong!! Mula tengok blog ni nampak bagus tapi tengok cerita je memang tak sudah2 fitnah UMNO.. sudahla UMNO ramai orang dah benci.. hang sekatlah berita orang sekarang dah cerdik..pppiiirrraahh mabuk jangan harap undi BN... sorrii..uuuwwweekk!!!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger