tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 6 Januari 2010

NIK AZIZ KECEWAKAN RAKYAT DAN SULTAN KELANTAN

Tindakan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak menghadap Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra walaupun dititahkan dua kali seperti yang dinyatakan Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra amat dikesali dan mengecewakan rakyat negeri ini.

Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali berkata, sebagai seorang Menteri Besar, Nik Abdul Aziz sewajarnya mentaati perintah tersebut dan perlu sentiasa berada di sisi sultan yang sedang dirawat.

"Saya sebagai rakyat negeri ini berasa amat kesal kerana Menteri Besar tidak menghadap Sultan Kelantan walaupun dititahkan berbuat demikian seperti dilaporkan media.

"Seorang Menteri Besar patut sentiasa menghadap tuanku dan mendoakan panjang umur tuanku disebabkan beliau adalah ketua kerajaan

"Bagi saya jika beliau hanya menghantar wakil untuk menghadap tuanku adalah tidak manis disebabkan sultan adalah payung negeri ini," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail yang mendakwa Nik Abdul Aziz tidak menghadap baginda walaupun dititahkan berbuat demikian sebanyak dua kali melalui panggilan telefon pada penghujung Disember lalu.

Semalam, Nik Abdul Aziz dilaporkan berkata, panel perubatan yang dilantik kerajaan negeri mengesahkan tahap kesihatan Sultan Kelantan yang dirawat di Singapura kini stabil dan boleh dibawa pulang untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

Panel yang dianggotai enam pakar itu mengesyorkan agar Tuanku Ismail Petra dipindahkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Ibrahim berkata, Nik Abdul Aziz juga perlu menjelaskan mengenai desas-desus bayaran rawatan baginda di Hospital Mount Elizabeth yang dikatakan tertunggak sehingga mencecah lebih RM1 juta.

"Kalau betul hendak bawa balik tuanku disebabkan kos rawatan, ia adalah satu perkara yang amat menyedihkan dan memalukan sebab tidak kira berapa kos sekali pun kerajaan negeri perlu tanggung.

"Kos ini dikira murah kerana rawatan dibuat di Singapura, cuba bayangkan jika rawatan ini dilakukan di England atau Amerika Syarikat, kosnya pasti terlalu tinggi," katanya.

Katanya, jika itu yang menjadi isu, ia pasti ada kaitan dengan kedudukan kewangan negeri yang mungkin semakin tenat.

"Ini pasti ada kaitan dengan ekonomi negeri, kerajaan tidak mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh kerana tidak dapat mengutip cukai disebabkan kekurangan pelaburan.

"Kerajaan negeri mesti jelaskan secepat mungkin bagi mengelak persepsi buruk seperti ini terus berlegar di kalangan rakyat," katanya.

Sementara itu, beliau juga mempersoalkan percanggahan pendapat dua pemimpin Pas berhubung isu kalimah Allah.

Katanya, percanggahan antara Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Amnya, Datuk Dr. Haron Din merupakan kecelaruan besar parti itu dalam usaha menjaga kepentingan politiknya.

"Abdul Hadi kata Allah boleh digunakan oleh para penganut agama samawi, sementara Haron Din secara terang mengatakan umat Islam yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi tempoh hari membawa kepada kekufuran.

"Jadi ini jelas bercelaru. Inilah kecelaruan sebuah parti politik yang kononnya memperjuangkan Islam," ujarnya.

Selasa, 5 Januari 2010

ISLAM DIHINA DI MALAYSIA???

ISLAM DIHINA DI MALAYSIA
Baca sama-sama...

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah... baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan
membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang
terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga
minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan

IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.


Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...

Depa send memorandum kepada PM
meminta 15 perkara berhubung
dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia .
Antaranya:


1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun

- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, "Hang nak ikut ugama apa?"...Kalau dia kata nak
jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum

identiti agama
- maknanya, perkataan "Islam" yang ada kat mykad kita itu,depa
minta di"tiada" kan .

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.


4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,

mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.


5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.


6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat

hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.


7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.


9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.


10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga

ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.


11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible

dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.


12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di

Malaysia ? ....lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium

Muslim.


Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya

dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat

Mufti Perak, "Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!"...Datuk Harussani balas dalam majalah "Millenium Muslim",

katanya, "Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,

maka inilah hadiahnya!"...

Ini dia kata-kata seorang ulama di
Malaysia . Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,
macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!
-------------------------------------------------------------------------
Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: "Sepertimana yang Tartar

berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja

mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak
yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil

daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.


Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak
cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah
Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir

al-Quran al-'Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan Beirut)


Allahua`ala `alam.

27 SEPTEMBER 2007


**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE "DIWAJIBKAN" POST KEPADA SAUDARA MUSLIM

LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT
TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM...

ORANG ISLAM SOKONG KEPUTUSAN MAHKAMAH ADALAH KUFUR

Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din menegaskan, mana-mana umat Islam yang menyatakan sokongan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membenarkan Herald-The Catholic Weekly menggunakan kalimah Allah dalam penerbitannya boleh membawa kepada kekufuran.

Tokoh ulama itu berkata, melalui kaedah yang dipakai dalam ilmu akidah, tindakan bersetuju dengan penggunaan nama Allah oleh agama Kristian itu membawa maksud menyekutukan Allah kerana agama itu mempercayai tuhan sebagai Triniti iaitu terdiri daripada Tuhan Bapa, Tuhan Anak dan Roh Kudus.

"Dalam Islam, Allah adalah Esa (satu). Kalau ada yang menyekutukan Allah dengan Triniti, maka berlakulah syirik yang membawa kepada kufur. Kalau kita reda dengan yang kufur, kita jatuh kufur sama," katanya pada sidang media di rumahnya di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas beberapa laman blog termasuk milik pemimpin politik yang menyatakan sokongan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan akhbar mingguan Herald-The Catholic Weekly menggunakan perkataan Allah dalam penerbitannya.

Jumaat lalu, Ahli Parlimen Shah Alam yang juga Yang Dipertua Pas Shah Alam, Khalid Samad melalui blognya menyatakan sokongan terhadap keputusan mahkamah itu atas alasan Allah bukan Tuhan kepada orang Islam semata-mata tetapi Tuhan kepada seluruh alam semesta, termasuk orang bukan Islam dan Rasulullah tidak pernah menghalang penggunaannya.

Haron berkata, walaupun wujud perbezaan pandangan dalam hal siasah dan politik, namun dalam hal berkaitan agama, semua umat Islam mesti bersatu dan berbalik kepada kaedah agama.

Isnin, 4 Januari 2010

PEMIMPIN DAN ULAMA PAS BERBEZA PENDAPAT TENTANG KALIMAH ALLAH

Mana-mana umat Islam yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi membenarkan penggunaan kalimah 'Allah' dalam akhbar mingguan The Herald Catholic Weekly dalam penerbitannya boleh membawa kepada kekufuran.Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din berkata, menyokong kepada sesuatu perkara yang salah di sisi Islam juga secara tidak langsung boleh menyebabkan berlakunya kekufuran dan syirik.

Saya menyeru kepada sahabat-sahabat saya supaya mempertimbangkan semula pendirian mereka.Kalau kita sokong perkara yang kufur, kita pun secara tak langsung akan kufur sama," katanya dalam sidang media di kediamannya di sini hari ini.

Jadi bagaimana dengan pendirian Ahli Parlimen Shah Alam yang bertegas tidak ada salahnya ugama lain menggunakan Kalimah ALLAH.Apakah wajar beliau disingkir dari parti Pas?

KENAPA TIBA TIBA NIK AZIZ UBAH PENDIRIAN

Kenapa dengan tiba tiba TGNA mengubah pendirian sedangkan sebelum ini TG tidak mempertikaikan penggunaan kalimah ALLAH oleh ugama lain.Ini sudah tentu kerana TG merasakan orang Melayu Islam telah menentang dengan sekeras kerasnya penggunaan Kalimah ALLAH oleh ugama lain.Jadi TG merasakan akan kehilangan sokongan dari orang Islam dan Orang Melayu dan kerana itulah TG merubah pendirian asal TG yang sebelum ini menyokong tiada masaalah kaum lain ingin menggunakan Kalimah ALLAH.

Apakah ini pendirian politik TG hanya kerana takut hilang pengaruh dari orang Islam .Nampak sangat yang TG tidak berpendirian tegas dalam soal ini sedangkan umat Islam dinegara ini resah yang mana ini akan menyebabkan kekeliruan di kalangan umat Islam negara ini.

Sebenarnya tuntutan membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh terbitan Herald - The Catholic Weekly telah mendapat sokongan dari pemimpin politik melayu beragama Islam yang hanya mementingkan kuasa dengan menggadai maruah agama Islam itu sendiri.Inilah hala tuju perjuangan segelintir perjuangan politik pemimpin yang gilakan kuasa.sanggup menggadai agama sendiri hanya kerana ingin mendapatkan sokongan.

Lihat sahaja pada pemimpin Pas yang lain terutama Dr. Dzulkifley Ahmad, Pengarah Pusat Penyelidikan dan Pembangunan Pas, dan Khalid Samad, Ahli Parlimen Pas Shah Alam pula, berada setapak di hadapan apabila menjadi ahli Parlimen Malaysia beragama Islam pertama yang mengunjungi gereja Roman Katolik St. Paul The Hermit di Ijok dan Roman Catholic Church of Divine Mercy di Shah Alam sebagai tanda sokongan mereka.

Apakah pemimpin Pas ini sedar jarum halus yang dimainkan oleh mereka(Puak yang mahu kalimah ALLAH) ini akan merosakan aqidah anak anak islam yang dengkel dengan pegangan agama Islam.Inilah tujuan mereka untuk menggunakan kalimah ALLAH ini.Adakah kelompok pemimpin Islam(Pemimpin Pas dan Aljuburi) yang menyokong tuntutan ini telah menganalisis sepenuhnya corak aplikasi kalimah Allah oleh kumpulan-kumpulan mubaligh Kristian yang bergerak di kawasan berpenduduk majoriti Islam terutama terhadap anak anak kita yang lemah pegangan agama.Fikir fikirkan lah......

Jangan kerana inginkan sokongan untuk berkuasa kita sanggup gadaikan maruah agama sendiri...Pemimpin apakah mereka ini????

DOA PAS TERKENA DIRI SENDIRI

Pemuda Umno Kelantan mendakwa bencana yang menimpa kerajaan PAS Kelantan sekarang adalah pantulan daripada doa oleh pemimpin tertinggi parti itu agar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ditimpa musibah baru-baru ini.

Ketuanya Anuar Sapian berkata antara isu itu ialah rasuah iaitu tajaan mengerjakan haji kepada Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat oleh sebuah syarikat, pelantikan menantunya Abdul Ariffahmi Abdul Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), perbalahan antara Exco, peletakan jawatan menteri besar dan terbaru saman sebanyak RM800 juta.

"Ini semua Allah SWT telah tentukan dan mungkin pantulan doa supaya Tuhan jatuhkan bala ke atas perdana menteri mengena diri sendiri," katanya kepada pemberita selepas majlis Pemuda Umno Bersama Media di Kota Bharu hari ini, lapor Bernama.

Baru-baru ini, Nik Abdul Aziz meminta orang ramai mendoakan agar Najib ditimpa musibah jika tidak memberikan royalti minyak kepada Kelantan.

Anuar berkata PAS sepatutnya sedar dengan kesilapan dan tidak melakukan perkara-perkara di luar batasan syarie termasuk mendoakan sesama Islam supaya dikenakan bala.

Beliau berkata tindakan itu juga telah menjejaskan kredibiliti parti PAS yang mengaku Islam.

Pengerusi Biro Agama Pemuda Umno pusat Afandi Yusof menyarankan PAS bertaubat dan mengaku kesilapan dengan kembali ke pangkal jalan.

Beliau berkata apa yang diajar dalam Islam supaya mendoakan kebaikan sesama muslim bukannya mendoakan supaya Tuhan jatuhkan bala kepada sesama Islam.

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger