tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 26 Jun 2012

Nik Ajis berilmu agama yang tinggi, namun ilmu itu dia selewengkan dengan sikap "Riak" dan "Ujub" ..Nafsu Amarah di Jiwanya..

Renungkanlah Firman Allah dalam Surah Al An'aam ayat 121 yang bermaksud:

" .... dan sesungguhnya SYAITAN-SYAITAN itu membisikan kepada pengikutnya, supaya kamu membantah (menghasut) kamu, dan jika kamu menurut hasutan mereka (untuk menghalalkan yang haram), sesungguhnya kamu tetap menjadi orang musyrik.

Setelah Ee kaji secara mendalam di dalam Islam PAS tidak di pentingkan penyatuan Ummah sesama Islam sebaliknya memusuhi sesama Islam itu satu jihad pada mereka. Ini lah kesilapan terbesar yang dilakukan oleh PAS didalam  merobohkan perpaduan yang disarankan oleh Agama demi kekuatan Ummah.Pada Ee jika demi kian apakah yang ingin diperjuangkan oleh PAS  sekiranya  perkara wajib keatas umat islam ditolak?..Jadi tidak salah jika Ee katakan bahawa PAS hanya menjadi pengikut saja dan buat apa saja yang telah diarahkan oleh Anwar (PKR) mahupun DAP.Pada pendapat Ee HIMPUN Selamatkan Aqidah Umat Islam adalah satu perhimpuna  retetan daripada tindakan Hassan Ali menyergah masuk kedalam DUMC  untuk melakukan  kejutan upacara memurtadkan umat Islam yang didalangi oleh DAP.Akibat tindakan tersebut HIMPUN sejuta Umat diadakan  untuk menyedarkan kepada umat Islam yang lain tentang bahaya yang dihadapi. Akan tetapi PAS menolak secara terangan dengan menyatakan bahawa ianya adalah bermotifkan politik.Bermula dari isu tersebut akhirnya Hasan Ali kena tendang keluar oleh PAS..Apa makna semua ini?..

Apa yang Ee nampak bila demo Bersih 2.0 yang dibuat oleh Ustazah S.Ambiga peguam murtad Lina Joy dan demo bebaskan Anwar PAS secara terangan mengerahkan seluruh umat Islam dibawah taklukan nya  menyertai demo yang berkepentingan politik dan untuk menyelamatkan Anwar yang dikatakan teraniaya.Pembebasan Anwar dengan alasan  "Suka sama Suka" meliwat telah mendapat sokongan penuh daripada PAS sehingga Nik Aziz sanggup berpuasa.Apakah Nik Ajis begitu bangang tidak faham maksud "Suka sama Suka" yang diambil kesimpulan oleh hakim2 yang mengendalikan kes tersebut?.. Bukan kah ianya bermaksud bahawa Liwat telah berlaku dan bermakna Anwar sememangnya melakukan Liwat?..Pada Ee telah jelas bahawa Nik Ajis juga telah  menyokong isu liwat ini demi survival politiknya.

Apa yang Ee nampak budaya samseng, maki hamun, menghina berlebihan menjadi asam garam baru mereka sejak berjabat tangan dengan PKR dan DAP.Nik Ajis dan akbar Harakah sendiri mengajar penyokong PAS mencerca sesiapa saja yang tidak menyokong mereka semahunya.Pada pendapat Ee mereka mula gemar cara baru iaitu menyebar fitnah dalam masa yang sama menuduh UMNO pula yang suka menfitnah.UMNO dijadikan sasaran dan dilanyak  sebagaimana mereka benci kepada DAP satu masa dahulu. Beginikah budaya yang diajar oleh PAS kepada penyokongnya.Budaya pecah memecah belahkan Perpaduan Ummah yang sangat dituntut dalam Islam.

Ee masih ingat lagi sewaktu berlakunya PRK Manek Urai di Kelantan di mana Nik Ajis mengeluarkan satu fatwa dengan bangganya menyeru supaya usaha mempertahankan DUN Manek Urai walaupun terpaksa "bertumpah darah"..Inilah Islamnya PAS yang lebih Islam dari yang lain.Ee berpendapat bahawa Nik Ajis cuba menghasud penyokongnya agar memerangi UMNO saudara seIslam dengan melakukan apa yang dianggapnya satu jihat dan patut dilakukan seperti kegemilangan Islam sewaktu Perang Salib dulunya."Darah" ahli-ahli UMNO ini adalah "halal" baginya.Apa yang dapat Ee katakan berkemungkinan pada masa akan datang, Nik Ajis akan mengeluarkan "fatwa" terbarunya yang mendakwa bahawa "UMNO adalah murtad" dan sebagainya.. Begitulah bencinya Nik Ajis kepada UMNO dan ahli-ahli UMNO.

Ee ingin bertanya jika benar bahawa Nik Ajis adalah dari kalangan ulama', adakah wajar baginya untuk 'sanggup mendapat pertolongan SYAITAN demi memusnahkan golongan Islam yang lainnya?..Apabila pertanyaan tentang ini dipersoalkan kepada Nik Ajis dengan muka selamba beruknya menjawab Nabi Sulaiman pun guna pertolongan SYAITAN.
Apakah beliau Nik Ajis merasakan dirinya lebih hebat dari Nabi?..Sedarlah bahawa syaitan itu musuh manusia yang nyata..Bertaubatlah!.. kembalilah! kejalan yang satu..Jangan pesongkan aqidah yang selama ini kita jagai kerana keduniaan dengan mengikuti Nafsu Amarah kembalikanlah kepada nafsu Mardiah..semuga kita mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah SWT.

Renungkanlah Firman Allah dalam An Nisa' ayat 38 yang bermaksud :--

"Barangsiapa yang mengambil SYAITAN itu menjadi temannya, maka syaitan itu adalah teman yang seburuk-buruknya"


Ee sedar bahawa Nik Ajis berilmu agama yang tinggi, namun ilmu itu dia selewengkan dengan sikap "riak" dan "ujub" sehingga "menghalalkan sesuatu yang bertentangan dengan ajaran Islam sebenar". Ee sebenarnya berpendapat bahawa Nik Ajis tidak sedar bahawa dia kini telah berkawan dengan Syaitan dan mula terikut dengan segala bisikannya.
Tidakkah Nik Ajis sedar bahawa dia kini berada sekapal dengan kuffar yang terang-terangan menolak Islam?.. Bukankah Karpal dan Lim Kit Siang tidak sekali-kali mahukan Islam ditegakkan Malaysia. Bukankah Anwar juga mempunyai dasar "Islam" yang dianjurkan oleh Yahudi dan US?.. Bukankah puak-puak kuffar itu tidak akan sekali-kali redha selagi umat Islam di Malaysia ini tidak mengikut jari telunjuk mereka?..Apa yang Ee ketahui dalam Buku Jingga kitab ikutan PAS langsung tidak menyebut tentan hudud mahupun penubuhan Negara Islam seperti yang diwar-warkan.

Renungkanlah Firman Allah dalam Surah Al-Baqarah ayat 168 yang bermaksud : -- 

" Janganlah kamu mengikut langkah-langkah SYAITAN, kerana sesungguhnya SYAITAN itu musuh yang nyata (terang-terang) bagimu.

Dengan rasa rendah diri Ee katakan bahawa UMNO akan terus menganggap bahawa PAS dan ahli-ahlinya adalah saudara seagama kami sendiri walaupun berbeza pandangan politik. Demi Islam, kami tidak sanggup menumpahkan darah saudara seIslam kami walaupun demi dunia dan politik. Kami beragama Islam dan bukan beragama UMNO atau PAS!.. Fahamilah wahai Nik Ajis dan ahli-ahli PAS, kita semua adalah saudara!..Kita semua satu Kiblat..Fikir-fikirkan lah ...Ikut Islam anda selamat,Jika ikut PAS anda sesat !!!..

ANWAR DAH GILA

Membaca cabaran debat terbaru Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak membuatkan saya jadi geram dan sekaligus kelakar. Geram dengan kerenah Anwar yang tidak habis-habis nak tunjuk kepada orang satu-satunya kemahiran beliau iaitu bercakap.
Dan kelakar apabila mengenangkan sampai ke tahap meroyan rupanya Anwar nak berdebat dengan Najib, tidak sudah-sudah dan asyik ulang perkara itu saja.
Saya ada dua teori, kenapa Anwar meroyan hendak berdebat dengan Najib.
Pertama sebab dia hendak keluar TV dan tunjuk kepada orang ramai kepetahannya berbicara.
Kedua sebab Anwar hendak jadikan penampilan dia dengan PM sepentas itu sebagai 'pembersih diri' dari segala tuduhan selama ini, dalam kata lain, recognition.
Saya cuma nak bagitahu Datuk Najib, kalau Anwar nak sangat keluar TV dan tunjuk kepetahannya, saya cadangkan tawaran dibuat oleh mana-mana stesen television tempatan untuk menyiarkan upacara sumpah laknat mengikut lunas-lunas Islam oleh Anwar bahawa bukan beliau di dalam video seks yang dihebohkan itu.
Saya hendak cadangkan bagi dia masa sejam untuk berceramah apa saja selepas bersumpah laknat mengikut lunas-lunas Islam itu.
Kalau Anwar tidak mahu sumpah itu dulu maka Datuk Najib pun jangan layan desakan Anwar dan kuncu-kuncunya berdebat, buat kering, macam mana Anwar buat kering desakan bersumpah...
Sumpah laknat video seks itu penting, dan perlu disegerakan, sebab satu dunia boleh akses video yang ada dalam internet tersebut, dan ramai hendak tahu mamat yang tunggang langgang balun amoi itu Anwar atau tidak.
Walaupun ada kajian pakar imej antarabangsa membuktikan 99.99 peratus gambar tersebut adalah beliau, namun Anwar buat muka tebal tak mengaku sampai sekarang.
Anwar kaki ceramah, siang malam ceramah, sampai hari ini tidak berani bersumpah bukan dia dalam video tersebut. Bersumpah ini adalah perkara paling senang jika kita tidak bersalah.
Bersumpah kalau kita dipihak yang benar jauh lebih mudah dari hendak berdebat. Sebab itu saya fikir Anwar patut bersumpah menggunakan nama Allah dan mengikut lunas-lunas Islam bahawa bukan beliau dalam video seks tersebut sebelum layak hendak cabar PM berdebat.
Bukan apa, takut nanti malu PM, dikatakan sebagai satu-satunya PM di dunia yang berdebat dengan 'aktor' video lucah.
Dan video lucah bukan satu-satunya beban moral Anwar, selain itu ada dua tuduhan liwat di mahkamah dalam tempoh 10 tahun, menang kalah soal lain, sebab kalau ikut rekod mana-mana pemimpin dalam dan luar negara pun, yang ada kes skandal seks, letak jawatan dulu, sebab ia bukan kes main-main apatah lagi bila kita adalah pemimpin.
Tapi Anwar istimewa sikit, dia tetap jadi ketua pembangkang walaupun ada video seks, ini kerana pembangkang tiada tokoh lain yang pandai bercakap macam Anwar.
Keupayaan utama Anwar adalah bercakap untuk menyakinkan penyokong-penyokongnya memang diakui lawan dan kawan. Ambil saja contoh macam mana Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tergamak kata bukti video tidak boleh jadi saksi kes zina sebab 'video besi'.
Punya taksub kepada Anwar sampaikan tidak terima pembuktian video sebab Anwar ada video seks. Habis kalau kes lain macam mana? boleh pakai video ke?
Anwar dilaporkan media minta Najib anggap debat dengan dia sebagai hadiah kepada rakyat. Hello, hadiah apa kalau bercakap saja.
Bila saya renungkan, saya rasa ini ada kaitan dengan teori saya yang kedua, iaitu Anwar hendak gunakan pentas debat itu untuk membersihkan dirinya dari segala tuduhan baik video seks, liwat, pengkhianat dan segala macam lagi.
Kesudian PM terima cabaran berdebat adalah bermakna PM recognise Anwar, itulah yang dia hendak, recognition.
Sebab kalau setakat hendak berdebat sejam setengah tidak akan ada masalah selesai. Berdebat ini lawan bercakap, apa masalah selesai apabila kita lawan bercakap?
Ingat lagi debat Khairy Jamaluddin dengan Datuk S Ambiga baru-baru ini, apa jadi bila Khairy berjaya jawab dan patahkan segala hujah Ambiga?
Apakah pembangkang mengakui hujah-hujah Khairy mengenai SPR dan kembali berunding dengan rasional dengan suruhanjaya tersebut? Tidak ada apapun yang berlaku kan...
Begitu juga debat PTPTN Khairy dengan pemimpin PKR Rafizi Ramli, apa jadi lepas debat itu, PTPTN diturunkan, PTPTN dihapuskan? tidak ada apapun, banyak lagi perkara berfaedah boleh buat dari berdebat tanpa menyelesaikan sebarang masalah.
Akhirnya, saya cadangkan, dengan Anwar ini, tok sah bagi muka, orang macam ini jangan dilayan macam kita layan kawan-kawan lain. Orang macam Anwar inilah yang  peribahasa Melayu dulu-dulu gambarkan sebagai 'bagi betis, hendak paha

Isnin, 25 Jun 2012

LAGI AHLI PAS KELUAR PARTI......

Ekoran sudah muak dengan janji-janji pemimpin Pas yang tidak pernah ditunaikan, seramai 25 ahli Pas di Kampung Teluk Che Lela dan Kampung Gelam di Mukim Bujang dekat sini menyertai UMNO setelah lebih 15 tahun menyertai Pas.
Salah seorang daripada mereka, Abdul Mutalib Jaafar, 55, dari Kampung Gelam berkata beliau mengambil keputusan tersebut setelah berbincang dengan rakan-rakannya.
"Saya sebelum ini sudah tiga kali mengundi calon Pas dalam setiap pilihan raya umum," katanya selepas menyerahkan borang keanggotaan Umno kepada Ketua Umno Bahagian Merbok, Datuk Tajul Urus Md Zain di Dewan UMNO Kampung Teluk Che Lela semalam

MAKIN RAMAI AHLI PAS MASUK UMNO

Kegagalan kerajaan Pas menunaikan janji yang dibuat selepas 22 tahun memerintah telah membuka mata sekumpulan 137 ahli dan penyokong Pas dari kawasan Manal 1 di sini bertindak menyertai UMNO.
Borang penyertaan sebagai ahli UMNO diserahkan bekas ketua cawangan Pas Manal 1, Joni Yaakob kepada Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz pada majlis Selamat Tinggal Pas, di sini malam tadi.
Majlis yang diadakan di pekarangan rumah Joni itu, turut dihadiri Pegawai Khas Agama Menteri Besar Terengganu, Kamal Kamarudin Omar yang meluangkan masa menyampaikan ceramah dihadiri kira-kira 2,000 orang..
Joni berkata, beliau meninggalkan Pas kerana sudah tidak percaya dengan perjuangan parti tersebut dalam membela kepentingan Islam di negara ini.
Katanya, Pas kini hanya mementingkan politik semata-semata dan dalam masa yang sama kebajikan rakyat khususnya di kawasan itu langsung tidak pernah dibela.
"Saya berasa sangat kecewa dengan Pas, sepanjang 35 tahun berada di dalam parti itu, Pas langsung tidak pernah berbakti untuk penduduk kawasan ini.
"Apa yang Pas tahu, mengadakan ceramah seterusnya menyerang UMNO dengan pelbagai tohmahan. Adakah itu parti Islam yang boleh kita harapkan," katanya.
Beliau melihat UMNO lebih bertanggungjawab dan sering membela nasib rakyat khususnya di kawasan Manal 1

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger