tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 21 Jun 2009

KERAJAAN PERPADUAN:PAS ADAKAN BEBERAPA MESYUARAT UNTUK REDAKAN KETEGANGAN

PAS, yang kini berhadapan dengan apa yang boleh dikatakan suatu krisis, bersiap sedia mengadakan siri mesyuarat dengan rakan pakatan parti pembangkang dan pucuk pimpinan tertinggi bagi meredakan ketegangan berhubung cadangan perbincangan kerajaan perpaduan dengan Umno.

Pemimpin parti itu berkata, sekurang-kurangnya empat mesyuarat dijadual diadakan, bermula dengan mesyuarat pertama dengan rakan dalam Pakatan PAS-PKR-DAP di Parlimen pada tengah hari Isnin.

Mesyuarat itu, yang juga yang pertama di kalangan gabungan parti pembangkang selepas Muktamar PAS awal bulan ini, akan menjadi venue bagi parti berkenaan menyatakan pendirian jelas tentang isu perbincangan perpaduan.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali memberitahu Bernama, selain beliau sendiri, PAS akan diwakili oleh Presiden parti Datuk Seri Hadi Awang, Timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa dan dua naib presidennya.

Selepas itu, satu mesyuarat khas Jawatankuasa Kerja Pusat PAS akan diadakan di ibu pejabat baru parti di Jalan Raja Laut pada pukul 8.30 malam.

"Lazimnya, kami akan berbincang dengan panjang lebar... ini pastinya akan menjadi suatu mesyuarat yang lama," kata Mustafa.

Beliau enggan mendedahkan butiran mengenai mesyuarat itu tetapi sumber dalaman parti menyatakan, mesyuarat itu antara lain akan membincangkan mengenai bagaimana hendak meredakan keadaan berikutan cadangan kerajaan perpaduan dan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang juga Menteri Besar Kelantan yang naik berang dengan perkara itu.

Nik Aziz meminta Nasharudin meletak jawatan daripada parti dan menyertai Umno jika beliau terus mendesak meneruskan idea kerajaan perpaduan dengan Umno.

Selain daripada dua mesyuarat berkenaan, satu mesyuarat membabitkan Nik Aziz, Nasharudin dan Abdul Hadi turut dicadangkan bagi membincangkan perbezaan pendapat berhubung isu perbincangan perpaduan.

Mustafa tidak menyatakan bilakah mesyuarat itu akan diadakan tetapi menurut pemimpin parti, ia dijadual diadakan minggu depan.

Nik Aziz kini disertai 10 Anggota Parlimen PAS, yang diketuai Anggota Parlimen Kuala Krai Dr Hatta Md Ramli, membantah gagasan kerajaan perpaduan, yang dikemukakan oleh Abdul Hadi.

Sumber dalaman parti berkata PAS juga merancang mengadakan permukiman khas pemimpin tertinggi parti selepas pilihan raya kecil Manek Urai bulan depan sebagai langkah mengukuhkan perpaduan parti.

Permukiman dua hari itu dijadual diadakan mulai 18 Julai di satu tempat yang tidak didedahkan, dengan Ketua Penerangan parti yang baru dilantik, Idris Ahmad, diberi tanggungjawab untuk menganjurkan acara itu.

Idris enggan mengulas perkara itu apabila dihubungi Bernama.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan sayap parti secara online Harakahdaily.net, Idris menyatakan ketegangan sebagai satu ujian kematangan kepimpinan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH