tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 20 Jun 2009

UMNO PAS:MCA TERIMA KERAJAAN PERPADUAN KENAPA NIK AZIZ MENOLAK?

MCA menyokong cadangan pembentukan kerajaan perpaduan kerana yakin ia boleh menstabilkan suasana politik dan membantu ke arah pemulihan ekonomi negara.

Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, berkata pendirian parti itu jelas iaitu parti pembangkang dan pemerintah boleh mengadakan muzakarah ke arah pembentukan kerajaan perpaduan kerana ia akan membawa kebaikan kepada rakyat tanpa mengira agama dan bangsa. "Kita yakin hasil perbincangan itu kelak tidak akan menjejaskan perpaduan antara kaum malah memberi kebaikan kepada semua pihak," katanya di sini, hari ini.

Cadangan penubuhan kerajaan perpaduan dicetuskan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, ketika merasmikan Muktamar Pas ke-55 baru-baru ini dan disambut baik oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Bagaimanapun cadangan itu ditentang oleh beberapa pemimpin Pas termasuk Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Dr Chua yang juga bekas Menteri Kesihatan berkata, cadangan itu selaras dengan konsep gagasan "1Malaysia: Rakyat Didahulukan Prestasi Diutamakan" tanpa mengira kaum dan agama.

Beliau menolak andaian sesetengah pihak yang mendakwa bahawa perbincangan itu hanya diadakan semata-mata bagi kepentingan orang Melayu saja.

Dr Chua yakin kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Najib akan meneruskan amalan perkongsian kuasa seperti mana sekarang.

"Kita (MCA) sudah jadi rakan komponen parti BN sejak 52 tahun lalu dan kita yakin terhadap kepimpinan Umno bahawa mereka sedar tentang tanggungjawab kepada seluruh rakyat Malaysia (tanpa mengira bangsa dan agama) dan ia tidak seharusnya menjadi pertikaian," katanya.

Mengenai pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai 14 Julai ini, beliau berkata, MCA terutama bahagian Kuala Krai akan membantu kempen jentera pilihan raya Umno di kawasan itu.

KALAU MCA PUN BOLEH MENERIMA KERAJAAN PERPADUAN KENAPA NIK AZIZ MENOLAK PULAK SEDANGKAN IANYA MEMBAWA KEBAIKAN....MEMANG NIK AZIZ DAN NIZAR SAMA SAMA DAH JADI BARUA DAP.....SAMA SAMA MENENTANG PERPADUAN ISLAM...NIK AZIZ DAN NIZAR SAMA SAMA TIDAK MAHU NEGARA INI DIJADIKAN NEGARA ISLAM....TERANG TERANG DAP MENOLAK NEGARA ISLAM TAPI NIK AZIZ MASIH MAHU BERKAWAN DENGAN DAP...KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI

2 ulasan:

  1. Selamat sejahtera.

    Apabila MCA Dr.Chua beri komen, dia memaksudkan kerajaan perpaduan BN+PKR+PAS+DAP iaitu kerajaan tanpa pembangkang.

    Bukan kerajaan UMNO+PAS atau BN+PAS saja.

    Hang kata kerajaan perpaduan bawa kebaikan? Kebaikan apa kalau tiada pembangkang? Kerajaan boleh buat sesuka hati tanpa risau kerana tiada pembangkang!

    Rakyat rugilah kalau cam tu.

    Susah sangatkah nak tunjuk sedikit hormat kepada Ulama terunggul Msia, Tok Guru Nik Aziz?

    BalasPadam
  2. Apa nak jadi pada bangsaku ini politik taksub semakin menjadi-jadi.Bangsa dijual agama dilacuri demi menegakkan ketuanan al juburicina dan india. Gembira tak terperi melayu hancur kerana anwar al liwati sampai sekarang tak ku temu di mana Al Ghazali.Takpelah aku sambung lain kali.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH