tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 16 Jun 2009

UMNO PAS:UNTUK PERHATIAN ANWAR:80%RAKYAT TIDAK MAHU CHIN PENG PULANG

Kajian yang dilaksanakan Jabatan Penerangan Malaysia mendapati kira-kira 80 peratus daripada rakyat Malaysia tidak mahu bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng dibenarkan pulang atau diberi kerakyatan negara ini.

Ketua Pengarah Jabatan Penerangan, Datuk Abdullah Morad berkata, kaji selidik berkumpulan yang membabitkan 10,000 responden itu mendapati rata-rata masyarakat tidak bersetuju jika Chin Peng dibenarkan pulang ke negara ini.

Beliau berkata, kaji selidik itu dilakukan Jabatan Penerangan terhadap pelbagai kaum di seluruh negara berikutan wujud cadangan daripada pihak tertentu yang mahu supaya Chin Peng dibenarkan pulang atas dasar kemanusiaan.

"Kajian mendapati rakyat semua kaum tidak dapat menerima Chin Peng kerana kekejaman yang pernah dilakukannya sewaktu zaman darurat dan selepas negara mencapai kemerdekaan," katanya selepas merasmikan Program Sepakat Bestari di sini, semalam.

Katanya, kenyataan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahukan Chin Peng dibenar pulang atas alasan kerajaan pernah membenarkan beberapa anggota komunis pulang ke tanah air hanya akan menimbulkan kekeliruan.

"Negara boleh menjadi porak peranda dan rakyat akan terkeliru jika isu Chin Peng terus dimainkan oleh pemimpin politik pembangkang sebagai modal meraih simpati. Walaupun rakyat menolak kepulangan Chin Peng, masih ada pemimpin politik menjadikan ia isu," katanya.

Beliau berkata, pemimpin berkenaan seharusnya mengambil kira suara rakyat dari semua kaum yang cintakan negara ini serta perlu menghormati prinsip Rukun Negara serta keputusan kerajaan untuk tidak membenarkan Chin Peng pulang.

Sementara itu, Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) berkata, Anwar seharusnya berusaha membela nasib bekas tentera yang berjuang mempertahankan negara pada zaman komunis, bukannya membawa masuk Chin Peng ke Malaysia.

Presiden PBTM, Datuk Muhammad Abdul Ghani, berkata ramai bekas tentera yang cacat anggota akibat berjuang mempertahankan kedaulatan negara pada zaman komunis kini masih menerima elaun bulanan hilang upaya antara RM56.20 hingga RM400 sebulan saja.

Katanya, jumlah elaun itu harus diperjuangkan semua pihak termasuk Anwar supaya taraf hidup nasib bekas tentera yang berjasa dan berkorban demi tanah air mereka dapat dipertingkatkan, bukannya membawa masuk Chin Peng.

"Dianggarkan 400 orang lagi bekas tentera yang menentang komunis cacat anggota masih menerima elaun hilang upaya kurang RM100 hingga RM400 sebulan dan ini memberi kesan besar terhadap ekonomi kehidupan mereka terutama pada zaman sekarang.

"PBTM meminta Anwar bersama membantu memperjuang nasib pejuang negara ini bukannya menambahkan penderitaan jiwa mereka dengan berusaha membawa masuk Chin Peng," katanya pada majlis penyampaian sumbangan kepada bekas tentera di Kota Bharu.

Muhammad berkata, ideologi komunis masih wujud di Malaysia dan ini dapat dilihat kepada mereka yang memberi sokongan kepada komunis seperti cadangan membawa masuk bekas ketua PKM itu dan tindakan Anwar jelas bertujuan mendapat publisiti murah.

Beliau berkata, PBTM akan mengadakan perbincangan dengan Persatuan Bekas Polis untuk mengadakan satu perhimpunan secara aman dalam menyatakan hasrat kepada kerajaan supaya jangan membenarkan Chin Peng kembali ke Malaysia.

2 ulasan:

  1. Jabatan Penerangan Malaysia tu bawah kerajaan..tak boleh dipercayai...bukan diorang wat survey pown..saje je letak 80% nak tunjukkan rakyat malaysia tolak dsai..betul tak? ha ingat rakyat bodoh..UMNO lagi bodoh berganda2..sebab tak pandai menipu hahahaha..orang melayu PKM lain boleh pulang malaysia why not chin peng? sebab dia bukan melayu? dah2lah umno..

    BalasPadam
  2. sapa suh askar melayu sokong inggeris..memanglah kena serang skali..padan muka..dah nama perang..sapa2 bersekongkol dengan inggeris terpaksalah terima padah diserang..sama macam ko kalau ko bersekongkol dengan yahudi atau israel..for sure ko jugak akan diserang oleh palestin walaupun ko orang islam..ada paham? inggeris kan penjajah, chin peng bukan penjajah..malaysia ni tak merdeka lagi..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH