tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 25 Ogos 2009

ANWAR NIZAR:DAH NAK TERKUBUR BARU JUMPA PM

Mungkin pertemuan Anwar dengan PM berkaitan dengan nasib PKR yang dilihat sejak kebelakangan ini semacam akan tenggelam oleh segelintir pemimpinnya sendiri yang bertindak keluar dan menjadi ahli bebas.Apakah ini satu tanda dimana PKR juga akan menjadi satu lagi parti yang lahir dari Umno akan berkubur bila ramai ahlinya kembali semula kepangkuan Umno.

Dilaporkan kononnya Anwar mengadakan perjumpaan secara peribadi dengan Najib di kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya. Apakah nizar juga akan ikut Anwar untuk berjumpa dengan PM.

Sementara itu suasana di Permatang Pasir dilihat tidak dalam keadaan yang terkawal dan hampir 70.5 peratus telah keluar menunaikan tanggungjawab dalam sekitar pukul 3 petang tadi.Seramai 14,300 orang telah keluar membuang undi di lapan pusat pembuangan undi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir di sini sehingga pukul 1 petang ini. Wakil Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), ia bersamaan dengan 53.3 peratus dari jumlah keseluruhan mereka yang layak mengundi.

Dalam pada itu dikhabarkan ada sebuah buku yang mendedahkan 'dua wajah' Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ditemui di kawasan pilihanraya kecil DUN Permatang Pauh hari ini.Buku tersebut menonjolkan petikan-petikan ucapan Anwar yang mengecam PAS dan DAP - dua anggota Pakatan Rakyat - sewaktu beliau bersama Umno dahulu.Ia mengandungi petikan ucapan Anwar pada 1986, 1987 dan 1995 yang meminta rakyat menolak PAS dan DAP bagi memastikan kemakmuran di negara ini berterusan.Anwar dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri dan Umno pada 1998 atas dakwaan salahlaku seks dan kemudiannya dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan liwat. Mahkamah Persekutuan kemudian membebaskan beliau daripada tuduhan dan sabitan kes tersebut.Buku tersebut ditemui berselerak di tepi jalan kira-kira dua kilomter dari Sekolah Kebangsaan Permatang Pauh. Jalan itu menghala ke Kubang Semang.

Longgokan kira-kira 15 nashkah buku setebal 32 muka surat itu dan bersaiz B5, ditemui dalam keadaan lembab itu, berhampiran sebuah kilang padi lama di situ.Buku itu bertajuk 'Siapakah Sebenarnya Anwar? Wirakah.... atau petualang bangsa & negara'. Bagaimanapun tidak tertera nama penerbit dan pencetaknya.Parakata dalam buku tersebut ditulis oleh penulis yang menggunakan nama samaran Pena MAS.Kandungan buku itu membariskan sebelas bab. Bab pertama bertajuk Penderhakaan 1 memaparkan gambar angkat sumpah Mohd Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa diliwat oleh Anwar.

Manakala di bawah bab bertajuk 'Lidah bercabang', ia memuatkan petikan ucapan Anwar pada 21 April 1995 di majlis pemimpin bersama rakyat di Gombak, yang menyebut bahawa kerjasama PAS dan DAP jelas mengkhianat perjuangan orang Melayu dan mencetuskan isu kaum.Turut dimuatkan ialah petikan Anwar ketika merasmikan mesyuarat perwakilan Umno bahagian Parit, Perak pada 22 Mac 1987; majlis ceramah di Masjid Lama Kampung Seberang Marang, Terengganu (14 Mac 1986) dan petikan ucapannya di Padang Bandaran Teluk Intan pada 24 Mac 1995.

Dalam bab yang sama turut dimuatkan gambar Anwar bersama Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat; Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang - dengan keterangan gambar itu menyebut 'Anwar sekarang'

Dalam bab bertajuk 'Bolehkah pakatan rakyat mentadbir negara?' buku itu memuatkan petikan Guan Eng dalam ucapatama di kongres 2008 DAP pada 23 Ogos 2008 yang menolak sebarang usaha menjadikan Malaysia sebuah negara Islam.

Dalam pada itu Kebiasaannya, penyokong PAS akan bertakbir tetapi berlainan pula suasana di pusat penggundian di SMK Sama Gagah pagi ini.Sebaliknya, penyokong Umno pula beramai-ramai bertakbir di situ.Manakala penyokong PAS pula membalasnya dengan berselawat beramai-ramai.Penyokong Umno juga turut melaungkan 'Hidup BN' dan 'Hidup Melayu'.Suasana itu berlaku pada kira-kira jam 9.50 pagi ini.









Penyokong-penyokong BN dan PAS kelihatan 'penat' dan hanya duduk di bahu jalan berhampiran pusat pengundian Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Lay Keow, Permatang Pasir. Suasana sekitar 12.40 tengah hari. Suara sorakan tidak kedengaran dan kehadiran pengundi juga kurang.
NASIHAT... Pengarah Pilihan Raya Negeri Kelantan, Abd. Rahim Mohd. Salleh menasihatkan penyokong PAS menanggalkan lambang parti itu pada topeng perlindungan pernafasan di kawasan Samagagah. Penyokong PAS ini pula berhujah ia cuma topeng perlindungan pernafasan bagi mengelak dijangkiti wabak influenza A(H1N1). SPR menguatkuasakan larangan mempamerkan lambang, logo dan bendera parti di kawasan sekitar pusat pengundian pada hari mengundi pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir.

ORANG ramai berbaris menunggu giliran untuk membuang kertas undi mereka di kawasan N11 Permatang Pasir, Sekolah Rendah Kebangsaan Sri Penanti, Permatang Pasir, awal pagi ini.

KETUA tempat mengundi, Khairul Anuar Osman menggunakan semburan anti bakteria untuk mengawal H1N1 di peti undi sambil Munah Mahmud, 84, membuang undi di pusat mengundi di Sekolah Kebangsaan Permatang Pasir, hari ini.

Calon BN, Rohaizat Othman bersalaman dengan penyokong BN yang berkumpul di kawasan berhampiran pusat pengundian Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Lay Keow pada pukul 10.40 pagi.
CALON Barisan Nasional, Rohaizat Othman, bersama calon PAS, Saleh Man (kanan), bersalaman ketika berjumpa di pusat pembuangan undi Sekolah Menengah Kebangsaan Sama Gagah pada Pilihan Raya Kecil Dun Permatang Pasir, tengah hari ini.

FRU dan polis sedang menyuraikan penyokong Pakatan Rakyat yang enggan bersurai di Unit Peti Undi (UPU), Kubang Semang.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz meninjau kawasan pusat pengundian. Beliau tidak berpuas hati dengan kewujudan peraih undi walaupun dilarang SPR.

IKUTI SETERUSNYA PERKEMBANGAN DIPERMATANG PASIR SEHINGGA KEPUTUSAN DIKELUARKAN PADA MALAM INI.......JUMPA LAGI........

6 ulasan:

  1. Tak ada pembaca pun blog ni.

    BalasPadam
  2. apa hal kau ni??? APAKEJADAH Anwar nak jumpa Najis, betullah UMNGOOOOK ni tak RETI BAHASA ni aku nak ulang "PERGI JAHANAM UMNO" ada faham...
    UMNGOOOOK sedang mencuba berbagai cara untuk meloloskan PENGUNDI HANTU YANG SERAMAI 3000 HANTU LEBIH para pemerhati diminta tidak memandang remeh memandangkan Ahmad Maslan telah mengesahkannya, penafian SPR terbatal !!!!! AWAS

    BalasPadam
  3. Yang harus menang dalam pru ini ialah melayu.
    Melayu ialah umat istimewa pilihan Allah SWT bagi penerusan agama suci diats muka bumi ini.
    Asalaimulalaikum Kamalfarsya. Blog saya alah chilliriver.blogspot.com. Slalah mengunjunginya.
    Salam perkenalan.

    BalasPadam
  4. sial wal syaitan hang!!!
    PIKIMAK LANCAU HANG!!!!
    NAJIB YANG MTAK TOLONG DSAI!!!!
    NAJIB SEDIH SELALU KENA BULI KAT BIG MOMA!!!
    KO NI MEMG BENGAP LAGI BODOH!!!! MEMG KO ZALIM SETAN!!! SEBAB KO SOKONG AKTA YANG ZALIM SETAN!!! KALAU AKU JUMPA ORE MACAM KO DAH LAMA AKU BUNUH!!! CAMPAK DALAM KANDANG RIMAU!!!!

    BalasPadam
  5. Salam, apa kena dengan tanpanama yang bacul tak de telor, tak habis lagi ke nak maki orang.

    Anwar jumpa Najib pasl mintak lepaskan kes dia sodok jubur orang...... dia dah tak dapat buat apa lagi semua saksi dah cukup......

    BalasPadam
  6. kesian giler blog nih..
    sudah sudah lah tu..
    balik2 anwar bohong,pengkhianat, 16 sept..
    xde bende lein ker nk sembang..
    citer skit pasal PM kita yng x brani buat kenyataan media di luar negara pasal pembunuhan Altantuya..baru arr best..
    aku sbgi rakyat malaysia kadang tu malu sehh dengan mat saleh2 kat france tuh tanya sama aku pasal PM kite terlibat dlm kes pembunuhan..keluar kat paper sana tu beb.. NIH apsal PM kiter x saman sama press kt luar negara tu.. tada berani kah lu? Kalo saman diorang masyuuuk maa.duit..tapi kalo PM kite ni diam jer ..x samn..LU PIKIAQ LA SENDIRI BAII.... aduuhh kesian..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH