tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 23 Ogos 2009

HANTU HANTU HANTU,HANTU BENG HOCK ADA KAT PERMATANG PASIR

Pergerakan Pemuda UMNO mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyiasat dakwaan terdapat dalang dalam badan itu termasuk pegawainya yang membantu parti pembangkang mewujudkan pengundi hantu dalam kawasan pilihan raya.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, pihaknya dimaklumkan berlakunya proses pemindahan secara terancang pengundi yang menyokong parti pembangkang ke kawasan pilihan raya yang sebelum ini tidak memihak kepada mereka.

Beliau berkata, timbul banyak persoalan dan keraguan dalam isu berkenaan termasuk yang terbaru mengenai dakwaan terdapat kira-kira 1,000 pengundi hantu di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir.

''Ini adalah satu penipuan dan kita percaya, dalam SPR sendiri ada dalang-dalang untuk membantu mereka (pakatan pembangkang) mewujudkan (pengundi) hantu-hantu ini.

''Jadi kita minta SPR membuat siasatan secara terbuka dan kalau perlu tubuh suruhanjaya bebas untuk menyiasat perkara ini sedalam-dalamnya," katanya ketika berucap pada majlis Pentas Pemuda di Kubang Semang semalam.

Khairy berkata, rekod keputusan pilihan raya umum lalu menunjukkan pertambahan luar biasa dalam perolehan majoriti parti pembangkang selain peningkatan jumlah daftar pemilih yang tidak munasabah.

Beliau menarik perhatian mengenai wujudnya keperluan mendesak supaya SPR menyiasat dakwaan terdapat kira-kira 3,000 pengundi hantu di kawasan DUN Permatang Pasir.

''Kalau betul pun berlaku tsunami politik tapi kita takkanlah ia begitu dahsyat sehingga kita tewas begitu banyak (undi). Jadi kita percaya keadaan ini disebabkan wujudnya pengundi-pengundi hantu," katanya.

Beliau turut mempersoalkan sikap membisu pemimpin pakatan pembangkang dalam isu tersebut walaupun ia sudah dibangkitkan sejak beberapa hari lalu.

''Dulu mereka tuduh kita macam-macam kononnya bawa pengundi hantu, tapi sekarang mereka diam dan mengalihkan tumpuan kepada taktik menyerang peribadi (calon BN) Rohaizat Othman," katanya.

Khairy berkata, pakatan pembangkang sengaja mengalihkan tumpuan daripada isu pengundi hantu selain keretakan yang dialami Pas kerana terdapat pemimpin dan ahli-ahlinya di Permatang Pasir yang mula menyokong BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH