tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 19 Ogos 2009

PERMATANG PASIR:SEOLAH OLAH NIK AZIZ LEBIH TAHU DARI ALLAH

Tindakan menghukum penyokong UMNO tidak masuk syurga memberi gambaran Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat seolah-olah lebih berkuasa daripada Allah, kata Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

Beliau berkata, semua orang Islam termasuk Nik Aziz sendiri tahu bahawa soal syurga dan neraka adalah dalam kekuasaan Allah seperti yang dinyatakan oleh al-Quran.

''Nik Aziz juga tahu dalam al-Quran ada menyatakan mungkin orang yang kamu kata teruk itu sebenarnya tidak dan begitu juga sebaliknya.

''Kalau nak berpolitik, berpolitiklah tetapi dia kata dia 'tok guru' yang tahu tentang ilmu Islam, mana ada ulama menjatuhkan hukum ahli syurga dan ahli neraka," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Pertubuhan Peladang Negeri Perak Ke-33 di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Nik Aziz di Bukit Mertajam, Pulau Pinang semalam bahawa para penyokong UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu.

Nik Aziz berkata, Islam yang dibawa oleh UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang ke syurga dan percaya penduduk Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka.

Zambry mendakwa, Nik Aziz yang dianggap sebagai 'tok guru' dan dihormati ahli Pas sejak kebelakangan ini sering mengeluarkan kenyataan yang merepek.

''Kalau macam itu, senang bagi sesiapa yang buat segala kerosakan, kemaksiatan dan dosa. Apabila rasa hendak masuk syurga, masuk parti Pas kerana fatwa 'tok guru' bahawa perjuangan Pas masuk syurga," katanya.

Semalam, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan, tiada nas dalam al-Quran dan hadis mensyaratkan seseorang itu perlu menjadi ahli sesebuah parti sebelum dijanjikan masuk syurga.

Beliau berkata, Allah hanya menjanjikan syurga kepada mereka yang beriman dan bertakwa kepada-Nya.

2 ulasan:

  1. Salam,

    Nik Aziz berguru dengan Anwar Aljuburi, segala percakapannya juga sudah berubah, mengikut cara Anwar Aljuburi, bukan lagi cara ulama....

    BalasPadam
  2. salam, kita tunggu dia kata dia tuhan je....orang nyanyuk dan panas baran ada kala akan tersasul jugak....jadi kita tunggu je.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH