tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 20 Ogos 2009

TEOH BENG HOCK:KOMPUTER DAN CPU BENG HOCK DISITA JUGA RUPANYA

Sebuah komputer riba dan satu unit pemerosesan pusat (CPU) dari meja Teoh Beng Hock yang mengandungi salinan dokumen-dokumen tuntutan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan telah disita kurang 24 jam sebelum dia ditemui mati di tingkat lima, Plaza Masalam pada 16 Julai lalu.

Pegawai penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Mohd. Anuar Ismail, 32, (gambar) berkata, barang-barang tersebut disita dari pejabat Setiausaha Politik Exco Selangor itu di tingkat lima, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini.

Menurutnya, tindakan itu diambil semasa siasatan dilakukan berhubung aduan penyalahgunaan peruntukan ADUN-ADUN Pakatan Rakyat di negeri Selangor.

Katanya, atas permintaan Beng Hock, komputer riba dan CPU itu dibawa ke pejabat SPRM di tingkat 14 Plaza Masalam dengan menaiki kereta mendiang sendiri bersama-sama dua pegawai SPRM, Mohamad Azhar Abang Mentaril dan Mohd. Hafiz Izhar Idris pada petang 15 Julai lalu.

''Saya maklumkan kepada Beng Hock supaya beliau hadir ke pejabat SPRM Selangor dengan menaiki kereta sendiri kerana peguamnya, M. Manoharan ada bertanya sama ada beliau boleh hadir sama. Saya beritahu tiada halangan.

''Semasa di lobi, Beng Hock maklumkan kepada saya dia mahu komputer riba dan CPU yang disita dibawa bersama-sama beliau. Saya seterusnya beritahu dua pegawai supaya menaiki kenderaan Beng Hock,'' katanya.

Semasa di pejabat SPRM, Mohd. Anuar yang merupakan saksi inkues ke-16 memberitahu, beliau membenarkan Beng Hock menghubungi Manoharan sebelum meminta beliau mematikan telefon bimbitnya selepas selesai membuat panggilan.

Beliau turut meminta dua pegawai SPRM menemu duga Beng Hock tentang latar belakang keluarga dan pekerjaan serta dokumen-dokumen yang mencurigakan daripada komputer riba serta CPU dicetak dan diserah kepada Mohd. Nadzri Ismail sebelum percakapan dirakam.

Dia kemudiannya keluar dari pejabat SPRM pada pukul 8.45 malam atas urusan peribadi dan balik semula ke sana pada pukul 12.45 malam selepas diarah berbuat demikian.

''Saya ada masuk ke bilik semasa Nadzri sedang merakam percakapan Beng Hock antara pukul 1.30 pagi dan 3.30 pagi dalam tempoh dua hingga tiga minit.

''Saya ada tanya Nadzri dan Beng Hock sekiranya terdapat apa- apa masalah semasa rakaman percakapan dibuat dan Nadzri memaklumkan tak ada apa-apa masalah, Beng Hock hanya berdiam diri,'' jelas beliau.

Mohd. Anuar memberitahu, beliau kemudiannya tidur di sofa berhampiran bilik rakam percakapan sebelum beralih ke surau dan bangun kira-kira pukul 5 pagi.

Ditanya oleh peguam yang mewakili kerajaan Malaysia, Tan Hock Chuan sama ada Beng Hock digari semasa berada di pejabat SPRM, beliau menjawab: ''Langsung tidak digari''.

Sebelum itu, Mohd. Anuar memberitahu, beliau bersama Penolong Penguasa, Mohd. Najeib Ahmad Walat, Mohd. Hafiz Izhar, Mohamad Azhar dan Nor Razid Mohd. Arifin telah pergi ke Pusat Khidmat ADUN Seri Kembangan kira-kira pukul 11.45 pagi, 15 Julai lalu.

Mereka kemudian pergi ke bangunan SUK selepas dimaklumkan pejabat Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram Negeri Selangor, Ean Yong Hian Wah serta setiausaha politiknya terletak di situ.

Pada penghujung prosiding hari ini, Hock Chuan turut mencadangkan agar rakaman percakapan Teoh yang diambil oleh pegawai SPRM diserahkan kepada mahkamah bagi membantu siasatan berhubung kematian lelaki itu.

Cadangan itu disokong Peguam Kanan Persekutuan, Datuk Abdul Razak Musa yang bertindak sebagai peguam pemerhati mewakili SPRM.

Koroner Azmil Muntapha Abas yang mendengar prosiding inkues itu memberitahu beliau akan membacanya dahulu sebelum memutuskan sama ada ia relevan atau tidak untuk diserahkan kepada semua pihak yang turut membantunya mengendalikan kes itu.

3 ulasan:

  1. Salam Perjuangan,

    Kami dari Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Wangsa Maju, WP amat teruja dgn pengendalian blog anda..

    Artikel2 yang bernas dan rekabentuk blog anda yang menarik manaikkan semangat kami untuk berjuang melalui blog.

    Semoga kita dapat sama2 berjuang dalam mengembalikan semangat perjuangan anak2 muda agar menjadi insan yang berilmu dan bekerja keras demi mempertahankan kedaulatan Agama, Bangsa dan Negara di masa akan datang.

    Sama2 kita memberi galakan dan dorongan agar pelajar2 dan belia2 Melayu terus berjuang dalam memajukan diri di arena Pendidikan Negara.

    Kami juga berharap agar pihak anda dapat mempromosi blog kami ini buat tatapan umum khasnya dari kalangan pelajar dan belia.

    Yang Di Pertua GPMS Cawangan Wangsa Maju, En. Jais Abdul Karim menyampaikan Salam Kasih khas buat anda.

    Sekian, Salam Persahabatan ikhlas dari,

    MUHAMMAD RADHI ABD. RAZAK
    Ketua Penerangan merangkap Ketua Editor Blog,
    GPMS Cawangan Wangsa Maju,
    Wilayah Persekutuan.

    BalasPadam
  2. hehe.. apa cerita pulak surat tu......? jeng.. jeng...

    BalasPadam
  3. ada berani ke siar kan surat puaka kes TBH???

    Ini nak cover line....lain isu lain pulak mamat ni buh kat blog .....dah dasar org UMNO...pembohong.

    Tak berani siar komem aku ..lebih baik hang jual bontot dari tulis blog.

    Bodoh Punya Melayu

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH