tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 20 Ogos 2009

WAJAR SANGAT NIK AZIZ LETAK JAWATAN

Mursyidul Am Pas, Datuk Abdul Nik Aziz Nik Mat dinasihatkan berhenti daripada politik dan meletak jawatan dalam parti serta Menteri Besar Kelantan berikutan kenyataannya yang menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar.

Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah, Datuk Nakhaie Ahmad, berkata ini kerana kenyataan itu boleh menyesatkan umat Islam terutama ahli dan penyokong parti berkenaan. itu.

Beliau berkata, sama ada penyokong Pas atau Umno, mana-mana yang meninggalkan kewajipan sebagai umat Islam termasuk solat dan puasa, semua akan menjadi ahli neraka. "Banyak kepercayaan Pas bertentangan dengan Islam dan terpulang kepada penyokong dan ahli Pas sama ada menerima atau menolak ketetapan Jawatankuasa Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan.

"Kalau tidak mahu ikut Majlis Fatwa, kaji dan teliti sendiri setiap perkataan yang diucapkan Nik Aziz dan rujuk al-Quran," katanya.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yakin ketetapan Majlis Fatwa Kebangsaan tidak akan mengubah pendirian dan pendekatan Nik Abdul Aziz untuk terus menyatakan ahli dan penyokong Umno tidak akan masuk syurga. "Nik Aziz tak akan peduli dengan ketetapan Majlis Fatwa kerana baginya dia betul dan tidak akan ubah cara, sedangkan dia bukan maksum dan rakyat tidak boleh membuat kesimpulan Nik Aziz tidak boleh ditegur. Mereka mesti menerima hakikat Nik Aziz juga ada membuat kesilapan.

"Saya harap semua pihak menilai ketetapan Majlis Fatwa Kebangsaan kerana ia diputuskan oleh ulama berkecuali yang tiada kepentingan politik," katanya.

Sementara itu, Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib membidas Majlis Fatwa Kebangsaan dan menyifatkan ketetapan majlis itu tidak boleh diterima kerana berat sebelah.

1 ulasan:

  1. salam

    nasihat kepada nik aziz kalau nak jadi ulama dan berbakti kepada ALLAH maka berhentilah dari politik kerana politik menjadikan nik aziz semakin jauh dari landasan Islam sebenarnya

    salam

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH