tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 20 Ogos 2009

ZAMBRY NIZAR:ZAMBRY PELIK DENGAN PERANGAI PEMUDA PAS.

MB Perak Zambry heran dengan tindakan pemuda Pas yang mendakwa beliau melanggar arahan Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah selaku Yang Dipertua Majlis Agama Islam Perak (MAIPk) yang tidak membenarkan orang politik menggunakan masjid.

Memang Bengap betul la dengan pemuda Pas ni.Apakah sebagai seorang ketua kerajaan negeri, MB langsung tidak boleh masuk dan memberi tazkirah untuk kebaikan seluruh umat Islam.Mungkin kalau Pas yang perentah Negeri Perak,tidak akan ada aduan kerana bagi Pas dimasjid lah tempat yang paling sesuai untuk mereka menabur fitnah terhadap Umno.Bukan sahaja semasa kuliah kuliah agama mereka menabur fitnah tapi juga semasa sembanhyang jumaat pun Pas akan mengambil kesempatan untuk memburukan kerajaan BN.Inilah ajaran Pas,Halal bila mereka lakukan,haram pada Umno.

Sebagai MB yang perihatin dengan masaalah rakyat Zambry tidak gunakan masjid sebagai pusat untuk menyebar fitnah sebaliknya digunakan sebagai satu tempat untuk melihat dan mendengar segala masaalah rakyat yang sentiasa mahukan pembelaan dari kerajaan .Masjid adalah pusat bagi sumber bagi mendapatkan maklumat yang benar dan bukan mendapat maklumat yang berupa fitnah.

Tidak pernah ada titah dari Tuanku Sultan mahupun Raja Muda yang melarang sama sekali MB untuk hadir kemasjid dalam menunaikan kewajipan sebagai seorang MB atau sebagai seorang ahli politik.Jangan lah kerana nak menjadi Hero,Pemuda Pas sanggup menabur fitnah kering hanya kerana larangan Raja keatas orang politik dalam menggunakan masjid sebagai sarang untuk menaburkan fitnah.

Bagi orang yang waras pemikirannya,Tindakan pemuda Pas yang membuat aduan kepada MAIPk kerana berpendapat MB telah mengingkari perentah Raja kerana MB telah memberi tazkirah di Masjid Ibnu Salam, Pengkalan Pegoh kelmarin adalah perbuatan yang tidak masuk akal dan satu tindakan yang boleh dikatakan bodoh.

Belum pernah dalam sejarah Umno mentadbir sebuah kerajaan negeri Umno menggunakan masjid untuk menabur fitnah.Yang sering menggunakan masjid sebagai tempat untuk memaki hamun mana-mana pihak adalah pihak Pas yang sering menggunakan masjid sebagai markas mereka untuk maki hamun dan menabur fitnah.

Sepatutnya masjid digunakan untuk menyatukan semua umat Islam walaupun ada yang berlainan fahaman politik.Tegas Zambry, apa yang dilakukan oleh Dewan Pemuda Pas negeri itu sebenarnya adalah tindakan golongan yang tidak mahukan perpaduan.Saya ke masjid untuk solat dan tidak pernah menggunakannya untuk pergaduhan atau maki hamun macam mereka. Mungkin mereka tidak suka kerana kita bercakap mengenai perpaduan,

BIASALAH ....NAMA PUN PAS....PARTI AJARAN SESAT....................AGAKNYA KALAU DAP GUNAKAN MASJID MUNGKIN PAS AKAN BENARKAN APABILA MEREKA BERKUASA....SILAP SILAP PAS YANG KENA IKUT KATA DAP.....TENGOK SAJA PADA ZAMAN NIZAR DULU....PAS KENA IKUT KATA DAP....ADA MB PUN TAK GUNA ...HANYA JADI BONEKA DAP...JADI TUKANG JURUCAKAP DAP.....KERANA HATI DAN PERASAAN NIZAR HANYA UNTUK DAP....BUKAN UNTUK RAKYAT PERAK....KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH