tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 11 November 2009

ANWAR NIZAR KUTU BERAHAK:DR ASRI LANGGAR JANJI

Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) hari ini mendakwa bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin telah melanggar janji untuk tidak mendedahkan persetujuan persatuan itu untuk memohon maaf kepadanya.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Presiden PGSM, Mohd Isa Abd Ralip bagaimana enggan mengulas lanjut dan hanya berkata: "Kita tunggu dan lihat".

Khamis lalu, Dr Mohd Asri Zainul Abidin memberitahu media selepas berceramah di Pulau Pinang bahawa PGSM memberi jaminan bertulis untuk memohon maaf secara terbuka dan menarik balik semua tuduhan terhadapnya.

Bekas mufti Perlis itu dilaporkan berkata, jaminan bertulis itu ditandatangani dan diserahkan kepadanya oleh Mohd Isa sendiri selepas pertemuan dua jam di sebuah hotel di ibu negara pada hari hari yang sama.

NONEDr Mohd Asri juga dilaporkan berkata, jaminan bertulis itu juga turut ditandatangani oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab bagi hal-ehwal Islam, Datuk Mohamad Jamil Khir Baharum sebagai saksi.

Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz juga, kata Asri, turut menghadiri pertemuan tersebut.

Sebelum itu, PGSM telah menghantar memorandum - yang disokong oleh 13 NGO Islam - kepada Yang di-Pertuan Agong membantah cadangan pelantikan Dr Mohd Asri sebagai yang dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim).

Dr Mohd Asri juga memberitahu media bahawa PGSM akan memohon maaf secara terbuka kepadanya dengan disiarkan dalam laman web rasmi persatuan tersebut dan melalui saluran media yang lain.

Bekas mufti Perlis itu berkata beliau memberi tempoh sehingga jam 7 malam Jumaat lalu untuk PGSM berbuat demikian.

Bagaimanapun, selepas tamat tempoh tersebut, PGSM tidak memohon maaf sepertimana yang dituntut oleh Dr Mohd Asri.

Sementara itu, Mohd Isa berkata, pihaknya ada menerima surat tuntutan guaman daripada Mohd Dr Asri berhubung perkara itu, Jumaat lalu.

Beliau bagaimanapun tidak mahu mendedahkan kandungan surat tuntutan tersebut.

Mohd Isa juga enggan mengulas apabila ditanya bahagian manakalah daripada kandungan memorandum itu yang hendak ditarik balik.

Namun begitu, presiden PGSM itu berkata persatuannya tidak tertekan dengan tindakan Dr Mohd Asri yang dilihat mendapatkan sokongan politik.

"Setakat ini, kita tunggu dan lihat. Kita tidak mahu panjangnya di media. Kita lihatlah perkembangannya nanti," kata Mohd Isa.

Sementara itu, Dr Mohd Asri ketika dihubungi Malaysiakini, mengesahkan telah menghantar surat tuntutan guaman kepada PGSM berhubung isu tersebut.

Bagaimanapun, katanya, buat masa ini beliau menyerahkan perkara itu kepada peguamnya untuk meneliti tindakan selanjutnya

1 ulasan:

  1. Asri ahli PAS sejak dia blaja di Jordan.. Apakah dia salah seorang Al-Qaeda Malaysia?

    http://ohpolitik.blogspot.com

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH