tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 8 April 2010

ANWAR RANCANG SEGALA GALANYA

SETIAP kali membaca akhbar, sering kali juga melihat kisah Anwar Ibrahim yang mencetuskan kontroversi. Anwar boleh dikategorikan sebagai pencetus propaganda dan provokasi untuk mencetuskan huru-hara negara. Rakyat semakin muak dan mula membenci sikap beliau yang sebagai pemimpin patut mempunyai nilai yang baik.

Kisah terbaru adalah tindakan Anwar menuduh Polis Diraja Malaysia (PDRM) bekerjasama dengan perisik Israel dan bersekongkol. Tindakan Anwar bukan sahaja tuduhan politik malahan telah melukakan seluruh anggota PDRM . Anwar telah membuat tuduhan demi kepentingan politik beliau.

Lebih mengejutkan, Datuk S. Nallakarupan telah mendedahkan rancangan Anwar merancang berhijrah ke Sarawak untuk menjadi Perdana Menteri jika PKR menang Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak.

Sikap Anwar adalah bukti bahawa beliau hanya ingin menjadi Perdana Menteri dengan apa cara pun termasuk menggadaikan negara. Rakyat Malaysia perlu disedarkan bahawa Anwar bukanlah seorang pemimpin yang hebat dan teragung kerana beliau hanya kuat kerana ada penyokong fanatik.

Anwar hanya seorang yang pandai berpidato dan melakonkan pelbagai watak untuk mengaburi mata rakyat. Pada hari ini kita hanya perlu mencari seorang pemimpin yang mampu membangunkan negara.

Rakyat hanya ingin hidup dalam keharmornian dan hidup dalam keadaan selesa dan mempunyai pendapatan yang tinggi. Bayangkan rakyat Malaysia siang dan malam berkerja keras untuk memajukan negara, tetapi ada pemimpin yang sibuk memburuk-burukkan nama Malaysia di luar negara dan berusaha untuk menghancurkan negara .

Tindakan Anwar mendakwa PDRM terlibat dengan Israel adalah tuduhan yang melampau dan mencemar imej PDRM. Anwar cuba meraih populariti dan cuba berlagak sebagai hero sedangkan isu beliau berkaitan kes liwat belum selesai.

Saya berpendapat, Anwar semakin tertekan kerana harapan beliau menjadi Perdana Menteri semakin pudar. Kepintaran Datuk Seri Najib Tun Razak membuat perubahan yang diterima oleh rakyat termasuk Gagasan 1Malaysia dan Model Ekonomi Baru (MEB) meletakkan Anwar tidak relevan dan tidak lagi popular seperti dulu. Anwar semakin risau dan mula tertekan.

Anwar harus ingat, jika beliau bukan bekas Timbalan Perdana Menteri, beliau tidak mempunyai nilai apa-apa kepada rakyat. Anwar hanyalah seorang manusia yang biasa, bukan luar biasa dan mempunyai banyak kelemahan dan bukanlah seorang pemimpin yang bijak selain pandai berpidato.

Kenapa Anwar mula melatah dengan mendakwa 1Malaysia meniru Israel, PDRM berkerjasama dengan ejen Israel dan pelbagai lagi tuduhan liar. Mungkin Anwar terasa bahang dan merasa pedas kerana beliau telah dilabel sebagai ejen Israel sebelum ini dan kebenarannya makin terbukti?

Sebagai seorang bekas graduan, saya hanya mahu Anwar menjadi ahli Parlimen yang baik dan mempunyai idea untuk membangunkan negara bukan mencetuskan fitnah. Kami hanya ingin hidup dalam keadaan selesa dan menikmati keharmornian negara.

Jika Anwar bercita-cita menjadi Perdana Menteri dengan cara yang salah, saya nasihatkan beliau menukar kewarganegaraan di Afghanistan dan di Afrika yang telah lama bergolak.

Di sana ramai pemimpin seperti Anwar boleh bersama-sama kerana mereka sibuk merebut jawatan pemimpin tetapi membiarkan rakyat sendiri menderita dan menjadi pelarian.

Saya kadang-kala sedih melihat sikap Anwar yang selalu berpura-pura untuk membantu negara tetapi pada hakikatnya merosakkan negara. Tetapi masih ada yang mempercayainya.

Sehubungan dengan itu, PDRM harus mengambil tindakan terhadap Anwar kerana 'serangannya' itu. Beliau telah mencetuskan persengketaan dengan PDRM. Adakah Anwar mempunyai dendam terhadap PDRM dan cuba memalukan imej PDRM?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH