tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 3 April 2010

LUCUTKAN DARJAH KEBESARAN NIZAR DAN KUNCU KUNCUNYA

Sebenarnya memang tiada tempat bagi Nizar dan geng nya di negeri Perak kerana sikap kurang ajar mereka pada Raja Perak.Kemarahan rakyat Perak pada petualang dan penderhaka Sultan ini sampai kemuncaknya bila pelbagai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini menyerahkan memorandum kepada Sultan Perak, Sultan Azlan Shah meminta supaya darjah kebesaran yang dianugerahkan kepada wakil rakyat pembangkang terutama pada Si Nizar Barua ditarik balik.

Tidak ada gunanya SiNizar malaun ini menggunakan darjah kebesaran yang dikurniakan oleh Sultan sekiranya SiNizar berterusan terus menghina Intitusi Raja di Perak dengan tidak mengiktiraf perlantikan MB yang di Perkenankan oleh Sultan.Rakyat Perak rasanya sudah muak dengan tingkah laku Nizar yang dilihat berterusan mengheret Intitusi Raja dalam kemelut perlantikan MB Perak.Sepatutnya Nizar dan kuncu kuncunya mendengar nasihat Nik Aziz yang mahu semua pihak kembali kepada peraturan bagi mengelakkan berlaku kekecohan sama ada di Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen.

Nik Aziz berkata, setiap kekecohan yang berlaku itu berpunca daripada sesuatu sebab dan apa yang berlaku di Perak adalah kerana sikap tidak menghormati Intitusi Beraja Di Perak oleh Nizar dan kuncu kuncunya.Perkara ini tidak akan berlaku sekiranya Nizar menghormati undang undang dan memahami fungsi kuasa Sultan dengan baik.

Menurut Nik Aziz lagi dewan adalah suatu tempat yang mulia dan tempat mereka yang cerdik dan tahu mengenai undang-undang untuk membincangkan sesuatu perkara.Jadi jelas disini yang Nizar memang tidak cerdik jika diamati dari kata kata Nik Aziz tadi.Selaku Pemimpin tertinggi Pas Nik Aziz perlu menasihatkan Nizar agar tidak menongkah arus dalam terus mempertikaikan kuasa Sultan.

Kata Nik Aziz lagi,Untuk mengelak perkara seperti itu berlaku, kita kena kembali kepada peraturan dan undang-undang.Jadi Nizar perlu kembali pada undang undang dengan tidak lagi mempertikaikan kuasa Sultan.

Nizar harus ingat yang segala tingkah laku nya akan di balas oleh rakyat bila sampai PRU ke 13 nanti.Sebagai rakyat negeri Perak harus kita singkirkan perosak perosak ini dari terus merosakan keharmunian yang dikecapi oleh rakyat selama rakyat berada dibawah pentadbiran kerajaan BN.

Apa yang dilakukan oleh Nizar selama berkuasa adalah mengaut segala kekayaan dan menanam sifat benci rakyat pada Intitusi Raja Raja Melayu.

SAMA SAMA LAH KITA RENUNGKAN.......LU PIKIR LA SENDIRI.........

1 ulasan:

  1. MEMANG PATUT SEMUA DARJAH KEBESARAN DITARIK BALIK DARIPADA SIAMANG2 YG TIDAK TAHU MENGHORMATI PENGANUGERAH YANG DIKURNIAKAN OLEH SULTAN KPD MEREKA.....MEREKA SIAMANG2 INI TIDAK LAYAK UNTUK DIHORMATI OLEH SELURUH MASYARAKAT OLEH KERANA KEBIADABAN DAN KEBODOHAN YANG AMAT MENJIJIK KAN....KEDUDUKAN MEREKA2 INI LAYAK DIBAWAH TAPAK KAKI HAIWAK SAJA!!!!!!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH