tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 31 Julai 2009

DARI MANEK URAI KE PERMATANG PASIR


Kebangkitan Umno akan berterusan kePermatang Pasir dan ianya akan membuktikan yang kerajaan BN sudah mendapat kepercayaan rakyat dinegara ini.Ini sudah terbukti diManek Urai dimana walau pun Umno tewas tapi Umno berjaya mengurangkan majoriti yang dimenangi Pas sebanyak hampir 95%.Ini menunjukan rakyat mula sedar yang pakatan Rakyat telah menghampakan rakyat tanpa membuat apa apa dinegeri yang mereka kuasai.

Lihat sahaja DiPulau Pinang dimana penduduk Kampong Buah Pala telah diabaikan oleh kerajaan yang berjanji untuk menyelesaikan masaalah mereka.Dan dari langkah ini Umno Pulau Pinang telah bersiap sedia untuk menghadapi prk nanti ekoran kematian penyandangnya daripada Pas, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman, hari ini. Umno akan berusaha dan memastikan kerusi Permatang Pasir yang terletak dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh dapat direbut daripada parti pembangkang yang dilihat gagal dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai wakil rakyat dikawasan itu.

Prk ini merupakan yang ketiga didalam kawasan Parlimen Permatang Pauh yang menyaksikan Umno tewas kesemuanya.Bahagian Permatang Pauh terdiri daripada tiga kerusi DUN iaitu Permatang Pasir yang dimenangi PAS pada Mac 2008; Penanti (PKR) dan Seberang Jaya (Barisan Nasional).Pada Ogos 2008, pilihan raya kecil membabitkan kerusi Parlimen dimenangi Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini merupakan Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat.

Ia dikosongkan oleh isterinya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail yang juga Presiden PKR. Kerusi itu dimenangi Dr. Wan Azizah sejak tahun 1999.Pada Jun lalu, pilihan raya kecil diadakan membabitkan kerusi DUN Penanti ekoran keputusan Fairus Khairuddin melepaskan jawatan Timbalan Ketua Menteri I dan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

Tidak mustahil Umno akan mengakhiri kekalahan prk di Permatang Pasir jika prk diManek Urai diambil kira.Walau pun diManek Urai adalah kubu kuat Pas tapi Umno hampir berjaya menewaskan Pas.Umno hanya tewas hanya dengan perbezaan 65 undi.Ini menunjukan Umno semakin diterima oleh orang melayu yang merasakan hanya Umno yang mampu untuk memperjuangkan hak hak orang melayu.

Insyallah dengan semangat yang tinggi yang dibawa dari Manek Urai tidak mustahil Dun Permatang Pasir akan dapat Umno warisi walaupun kita ketahui ianya adalah kubu kuat DSAI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH