tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 16 April 2010

BN IKUT KEHENDAK RAKYAT PKR IKUT KEHENDAK ANWAR

BN telah berjanji pada rakyat di Hulu Selangor yang BN akan ikut kehendak rakyat yang mahu kan perubahan pada calon PRK nanti.Kerana itulah BN telah melantik seorang anak muda yang bukan sahaja dikenali di Hulu Selangor malah Kamalanathan sudah dikenali di seluruh Negara.

Saya akan berenang, timbul dan tenggelam bersama-sama penduduk Hulu Selangor.Itulah laungan yang dilafazkan oleh P. Kamalanathan sebaik sahaja beliau diumumkan sebagai calon BN bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini.Pemilihan Kamalanathan adalah bertepatan dengan gagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan' kerana BN membuat keputusan memilih beliau selepas turun bertemu pengundi semua kawasan dalam tempoh dua minggu ini.BN sepakat memilih Kamalanathan kerana itulah kriteria calon yang dimahukan oleh rakyat.Biarpun PKR menguar-uarkan bahawa calon mereka, Datuk Zaid Ibrahim sebagai 'calon heavyweight' namun pemilihan Kamalanathan dilihat mempunyai banyak kelebihan. Selain anak tempatan, rekod Kamalanathan sebagai seorang ahli politik tidak pernah tercemar biarpun sudah bergelumang dengan politik sejak berusia 18 tahun apabila menjadi ahli MIC cawangan Rawang.

Bagi PKR pula,Anwar yang mempunyai kuasa penuh menolak kehendak akar umbi dengan memilih Zaid sebagai calon dengan menolak calon calon anak negeri Selangor.Bagi Anwar hanya pilihannya sahaja yang terbaik.Kerana inilah beberapa pemimpin PKR kecewa dengan pemilihan Zaid sebagai calon pakatan pembangkang pada PRK Hulu Selangor 25 April ini.Pemilihan Zaid dibuat semata-mata untuk menarik sokongan pengundi di kawasan tersebut dengan mengenepikan soal kepentingan parti.Ada yang tidak senang dengan pemilihan Zaid antaranya Naib Presiden PKR, Mohd. Azmin Ali dan Ketua Pemudanya, Shamsul Iskandar.

Pemilihan Zaid sebagai calon PKR pada PRK Parlimen Hulu Selangor dilihat sebagai satu bonus kepada BN.Ini disebabkan pemilihan Zaid akan memudahkan jentera parti untuk menerangkan mengenai rekod calon PKR kerana Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR itu pernah bersama UMNO dan Kabinet.

Zaid bukan sahaja akan menentang BN malah mungkin akan ditentang oleh rakan rakan nya sendiri dari PKR.Ini diluahkan sendir oleh seorang Ahli Parlimen PKR yang merasakan Zaid tidak mungkin dapat memahami kehendak pengundi Hulu Selangor kerana beliau bukan pemimpin tempatan dan ditambah pula dengan gaya hidup elit serta liberal yang diamalkannya.Katanya lagi pemilihan Zaid juga bermakna PKR tidak mempunyai ruang untuk menyerang BN seperti yang menjadi kebiasaan setiap kali kempen pilihan raya sebaliknya parti itu pula yang perlu bersifat defensif.Inilah yang bakal terjadi jika kita memilih calon yang mempunyai gaya hidup terlalu moden untuk bertanding di kawasan pinggir bandar yang majoritinya pengundi Melayu beragama Islam,Anwar juga tidak mempedulikan perasaan Pas yang tidak selesa dengan Zaid ekoran amalan gaya hidup moden selain bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu pernah menyaman kerajaan negeri Kelantan berhubung pelaksanaan hukum hudud suatu ketika dahulu.

Bagi saya pemilihan P. Kamalanathan dari MIC yang di calonkan mewakili BN pada PRK Parlimen Hulu Selangor, pencalonan itu sekali gus membuktikan permuafakatan antara kaum yang dipertahankan BN selama ini.Dengan DUN Hulu Bernam dan Batang Kali diwakili UMNO dan DUN Kuala Kubu Baharu oleh MCA, disusuli kerusi Parlimennya ditandingi MIC, menggambarkan betapa seriusnya pengorbanan BN dalam menjayakan gagasan 1Malaysia yang dipelopori pengerusinya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Bagi saya Anwar tidak memahami pemuafakatan antara kaum kerana sanggup meletakan calon dari orang melayu sedangkan tiada langsung wakil rakyat dari kaum India dari Parlimen Hulu Selangor.

Jadi ini adalah masa yang sesuai buat rakyat terutama di Hulu Selangor untuk berubah dengan menyokong calon BN dan diharapkan pengundi di kawasan tersebut tidak membuat kesilapan lagi sebaliknya menggunakan peluang berkenaan untuk menyokong BN demi meneruskan agenda pembangunan dan membasmi kemiskinan.untuk memberikan perkhidmatan yang baik pada seluruh rakyat di Hulu Selangor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH