tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 26 April 2010

TUDUHAN PKR /ANWAR IBARAT ORANG YANG SAKIT JIWA

Semua pemimpin Pakatan lebih lagi Anwar menuduh BN telah membeli undi untuk memenangi PRK Hulu Selangor.Membuat tuduhan adalah satu perkara yang mudah tapi untuk membuktikan apa yang diperkatakan amatlah memalukan.Tuduhan yang dilemparkan ibarat orang yang sakit jiwa.Sakit hatinya kerana kemenangan BN adalah satu kejayaan pada BN yang menonjolkan satu gagasan dimana RAKYAT DIDAHULUKAN KEUTAMAAN DIUTAMAKAN.

Apa yang dilakukan oleh Kerajaan BN adalah untuk menyelesaikan segala masaalah rakyat yang tidak dipedulikan oleh PKR selama mereka menang pada PRU yang lalu.Apa yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan untuk menyelesaikan segala masaalah yang yang dihadapi oleh rakyat Hulu Selangor.Kerana itulah PKR ditolak oleh rakyat yang dirasakan tidak berkemampuan untuk memberikan perkhidmatan yang baik.Jadi jangan lah kerana kalah PKR menuduh BN dengan bermacam macam tuduhan yang tiada langsung sebarang bukti yang membabitkan apa yang telah diperkatakan oleh PKR tadi.

Seperti kata Najib "Kami tidak beli undi, tapi kami selesaikan masalah orang ramai. Ia adalah masalah sebenar yang tidak ditangani sejak sekian lama, ia adalah masalah besar yang dihadapi penduduk.Bukannya BN ke sana sini dan beritahu 'tengok sini, kami beri yang itu,kami beri yang ini.Sebenarnya inilah kekuatan BN dimana segala apa yang dijanjikan akan diambil kira oleh BN untuk berusaha menyelesaikan masaalah rakyat.Bukan seperti Anwar yang menabur segala janji tapi bila sudah mendapat mandat dari rakyat mereka menghilangkan diri dan meninggalkan rakyat dalam keadaan yang keliru.Inilah yang Anwar lakukan kerana bagi Anwar politik dan menfitnah didahulukan keutamaan rakyat dibelakangkan.Kerana sibuk dengan cita citanya Anwar membelakangkan rakyat.Tapi bila ada satu satu PRK masa itulah Anwar akan kehadapan untuk menunjukan Pakatan lah yang membela rakyat.

Sebagai satu contoh,projek pembinaan persimpangan bertingkat dekat Sungai Buaya, yang bertujuan menangani masalah orang ramai di kawasan berkenaan.Apakah ini rasuah pada rakyat????"Ia dilaksanakan kerana orang ramai mahukan projek ini. Projek dilaksanakan oleh syarikat Plus (Plus Expressways Bhd), ia bukan wang awam. Persimpangan itu bertujuan membantu penduduk tempatan kerana ia akan dapat memendekkan tempoh perjalanan antara 60 dan 90 minit. Jadi apa yang dilakukan BN ialah menangani masalah tulen yang dihadapi penduduk, BN bukan beli undi.

Pada Anwar yang suka membuat tuduhan yang tidak berasas pada BN mereka perlu tanya diri sendiri, apa yang mereka lakukan dengan sumber kerajaan negeri. Tidakkah mereka yang luluskan entah pelbagai benda untuk orang ramai semasa pilihan raya?Yang sebenarnya Anwar begitu sakit hati dengan kejayaan BN kerana sebagai kerajaan yang memerentah di Selangor PKR tidak patut kalah pada PRK Hulu Selangor ini.Tapi rakyat tahu menilai kerajaan mana yang bertanggungjawab dalam membela nasib rakyat.BN sentiasa mendampingi rakyat walaupun BN tidak mempunyai tempat di satu satu kawasan,tapi dengan sentiasa mesra rakyat BN sentiasa dihati rakyat walaupun pada 2008 rakyat membuat pilihan yang salah.

Berlainan dengan Kerajaan Negeri yang hanya sibuk berpolitik dan mengabaikan rakyat yang sentiasa dahagakan pembelaan dan pembangunan.Bagi BN,Berpolitik hanya pada waktu pilihanraya dan inilah yang sepatutnya yang harus Anwar pelajari.Anwar sepatutnya menumpukan pada masaalah rakyat dari sibuk mengatur stategi untuk merampas kuasa.Mungkin kerana kegagalan Anwar merampas kuasa tempohari membuatkan dirinya dalam keadaan tertekan dan kerana itulah keadaan diri Anwar diibaratkan sebagai seorang yang sudah sakit jiwanya.Kerana ini jugalah membuat kan Anwar menuduh BN dengan segala fitnah sedangkan PKR harus mencermin diri sendiri.

NIK AZIZ DALAM KENYATAANNYA MENGAKUI KEKALAHAN PKR ADALAH KELEMAHAN JENTERA PARTI PKR SENDIRI.KENAPA NIK AZIZ TAK MENGAKU YANG PILIHAN ANWAR YANG MEMILIH ZAID ADALAH SATU KESILAPAN BESAR.KERANA INGIN MENJAGA HATI ANWAR NIK AZIZ BESENGKONGKOL DENGAN KAKI ARAK DAN KAKI JUDI DENGAN MENIPU RAKYAT HULU SELANGOR.NIK AZIZ JUGA PERLU BERTANGUNGJAWAB ATAS KEKALAHAN ZAID.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH