tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 1 Ogos 2012

ISU TUDUNG ABBY...SIAPA KELENTONG

Seronok ye Abby Abadi...pijak kaki sekejap dalam Parti Islam SeMalaysia sudah boleh jadi 'lambang kesucian Islam'.
Bagi yang taksub dengan pembawaan parti itu keadaannya menyebabkan apa saja yang melibatkan artis yang baru ' berhijrah' itu tiba-tiba begitu Islamik sekali.
Ini melihat pada ramainya yang berentap sakan dalam laman facebook syarikat tudung,Al-Humaira' Contemporary (AHC) berhubung isu kontraknya sebagai duta produk dengan syarikat berkenaan.
Keadaan sama di pelbagai laman blog,twitter dan facebook.
Isu telah menjadi begitu panas sejak Abby canang menerusi twitternya mendakwa kontrak ditamatkan hingga Al-Humaira terpaksa keluarkan dua kenyataan setakat ini untuk menjelaskan.
Rasanya persepi yang cuba dimainkan ialah bekas isteri Norman Hakim itu kena tindas dan dianiya kerana masuk PAS....dan ini kerja busuk UMNO.
Namun kalau membaca dari ayat-ayat pada kenyataan Al-Humaira tanda tanya timbul apakah apakah tindak tanduk Abby itu Islamik dalam kontek satu perjanjian kontrak.
Lebih menarik kata Al-Humaira kontrak antaranya dengan Abby belum ditamatkan secara rasmi.
Baginya Abby yang buat andaian sendiri kontrak itu ditamatkan.
"Artis tersebut yang membuat asssumption awal sendiri bahawa kontrak ini akan ditamatkan kerana mungkin beliau juga telah merasakan dirinya tidak lagi mampu utk commit dgn tugasan bersama AHC," katanya.
Syarikat itu nyata sedih dengan salah anggapan yang timbul dari isu kontrak dengan Abby.
"Apa yg boleh kami katakan buat masa sekarang, kami amat sedih dengan apa yg berlaku dan terkilan kerana dituduh pelbagai pihak dgn kata2 kesat, cacian dan ugutan yang langsung tak menggambarkan keindahan Islam yg mereka perjuangkan" kata syarikat itu dalam kenyataan awalnya bila isu itu berbangkit.
"Amat tidak adil untuk kami kerana mereka langsung tidak tahu pokok pangkal dan sebab musabab kenapa kami mengambil tindakan untuk menamatkan kontrak artis tersebut..." katanya lagi.
Soalnya apakah yang kaki bising itu sendiri selidik latar belakang cerita sebenar isu kontrak antara Abby dan Al -Humaira ini.
Kalau Abby sendiri sudah main hentam keromo ..apa lagi orang yang tidak tahu menahu kisah benar.
Hakikat di depan mata ialah perjanjian kontrak sebagai duta produk ini adalah satu perjanjian perniagaan antara artis dengan syarikat dan tidak melibatkan kerajaan atau mana-mana pihak lain.
Ramai artis dilantik menjadi duta produk.Abby bukan satu-satunya.
Dalam mana-mana kontrak atau perjanjian...kedua-dua pihak mesti hormati apa yang telah dipersetujui.
Dari kenyataan Al Humaira nampaknya Abby yang tidak berpegang kepada janji.
Kalau nak bercakap bab Islam ....apakah Islam membenarkan umatnya mungkir janji?
Atau kerana semata-mata dah masuk PAS, Abby sudah ada 'kekebalan' boleh langgar janji.
Janji tetap janji.
Inilah yang kadang-kadang susahnya nak bercakap dengan puak-puak yang merasa diri mereka lebih Islam dari segala makhluk lain dalam dunia ini.
Bagi mereka apa saja orang lain buat semua tidak Islamik....dan mereka sekalipun temberang mungkir janji NO PROBLEM.
BERIKUT DISIARKAN DUA KENYATAAN PENUH hingga Al-Humaira' Contemporary (AHC)

KENYATAAN PERTAMA:

Mungkin sesetengah daripada anda dah tahu isu yang melibatkan Al-Humaira' Contemporary (AHC) dan juga seorang artis yang baru beberapa bulan bertudung yang juga merupakan bekas duta AHC. Sampaikan dah mendapat liputan media yang agak luas...
Apa yang boleh kami katakan buat masa sekarang, kami amat sedih dgn apa yang berlaku dan terkilan kerana dituduh pelbagai pihak dgn kata2 kesat, cacian dan ugutan yang langsung tak menggambarkan keindahan Islam yang mereka perjuangkan. Amat tidak adil untuk kami kerana mereka langsung tidak tahu pokok pangkal dan sebab musabab kenapa kami mengambil tindakan untuk menamatkan kontrak artis tersebut...
Tindakan untuk menamatkan kontrak beliau tiada kaitan dengan penolakan kami kepada ajaran Islam ataupun menolak konsep rezeki Allah seperti yang diperkatan oleh pengikut beliau. Cuma objektif sebenar kontrak yang telah kami tandatangani sebenarnya tidak mencapai matlamat seperti yang  kami harapkan dan  pihak kami sebenarnya berhak mengikut undang-undang untuk menamatkan kontrak pada bila2 masa as we deem fit according to situation / circumstances. Itu ialah hak kami dan kami berharap semua pihak boleh respect keputusan ini.
Harap maklum. Jika anda ada sebarang komen, komenlah dgn akhlak dan kata2 yg baik. Terima kasih. :-)

KENYATAAN KEDUA:

Assalam. Selamat pagi semua! Diharapkan anda semua mendapat keberkatan di pagi Ramadhan yang mulia ini. Rasanya ini entry terakhir drp pihak AHC berkaitan isu yang melibatkan AHC.

First of all, penamatan kontrak artis tersebut adalah disebabkan beberapa perkara / sebab yang telah pihak kami bincangkan dan persetujui. Sebab / perkara2 yang berkaitan tersebut termasuklah pembabitan beliau di dalam politik, matlamat atau objektif kontrak tak tercapai seperti yang kami harapkan, dan pelbagai lagi. Tapi 2 isu ini yang paling hebat dipersoalkan dan kami akan berikan penjelasan.
AHC memerlukan seorang duta yang berimej neutral di mata semua pelanggan. Apabila duta kami membabitkan diri dalam POLITIK parti tertentu secara terang-terangan, ini boleh memberikan kesan kepada mana2 bisnes kerana apabila artis tersebut sibuk dengan undangan ceramah, artis tersebut tidak lagi dapat memberikan full komitmen kepada task / tugasan yang sepatutnya beliau jalankan. Ingin kami tekankan, sama ada beliau join PAS, UMNO atau mana2 parti sekalipun, itu ialah hak peribadi mereka dan kami hormati. Cuma kami berpendapatan, untuk bisnes kami, kami mahukan imej yang neutral. Harap anda boleh faham dan please respect pendapat kami ini. Bukan bermaksud join dan aktif berpolitik itu imej yg buruk, tapi tolong faham apa yang kami cuba nak sampaikan...
Berkenaan isu matlamat kontrak tidak tercapai... Tujuan utama kontrak ini dibuat ialah dengan harapan artis tersebut akan bergiat aktif semula di dalam bidang seni dan mempromosikan jenama AHC di bidang seni sama ada dalam bidang lakonan, pengacaraan dan lain-lain. Terma ini kami ada nyatakan di dalam kontrak yang telah dipersetujui. Namun, matlamat kontrak tidak tercapai apabila artis tersebut memilih utk bergiat aktif di bidang lain tidak lama selepas kontrak ditandatangani. Harap jangan politikkan isu "matlamat" ini...
Sebenarnya, kontrak kami belum pun ditamatkan secara rasmi. Masih tiada hitam putih / notis untuk pembatalan kontrak daripada pihak kami secara sah mengikut terma yang termaktub di dalam kontrak, kerana perbincangan untuk penamatan kontrak perlu dibuat antara kedua belah pihak bagi menyatakan sebab2 penamatan kontrak... Artis tersebut yang membuat asssumption awal sendiri bahawa kontrak ini akan ditamatkan kerana mungkin beliau juga telah merasakan dirinya tidak lagi mampu untuk commit dengan tugasan bersama AHC. Kali terakhir pihak kami berjumpa dengan beliau ialah pada bulan Jun semasa shooting terakhir kami. Pihak kami sudah menyatakan hasrat untuk berjumpa dan berbincang untuk menamatkan perkara ini dengan baik, tapi perjumpaan gagal dilaksanakan atas ketidaksempatan beliau respons kepada kami, mungkin kerana kesibukan beliau memenuhi undangan ceramah. Kalau betullah kontrak itu memag pihak kami tamatkan pada 4 Julai, kenapa pada 30 Julai baru beliau nak menyuarakan ketidakpuasan hati beliau? Apa pun, pihak kami akan tetap berjumpa juga dengan beliau untuk berbincang mengenai penamatan kontrak yang sah secara baik mengikut terma yang termaktub di dalam kontrak yang telah kami tandatangani.

Kami rasa cukup setakat ini sahaja penerangan daripada pihak kami. Jika situasi ini berlanjutan hingga mencemarkan reputasi kami dengan lebih teruk dan pihak terbabit gagal untuk bersemuka dan berbincang untuk menamatkan kontrak secara baik, kami akan membawa isu ini untuk diselesaikan secara professional mengikut undang-undang. Segala bukti dan penerangan lanjut hanya akan disuarakan di depan pengadilan yang lebih layak. Harap maklum dan terima kasih atas sokongan AHC fans & customers sehingga kini. Terima kasih.

Mungkin Abby boleh bagi penjelasan terperinci dalam hal ini dan tidak payah nak main sentimen politik menerusi twitter dan pentas ceramah.
Isunya mudah...apakah benar saudari tidak berpegang kepada janji dalam ikatan kontrak atau sebaliknya?
Kalau Abby merasa dia benar...silakan

1 ulasan:

  1. Tahniah abby sbb berjaya menghuru harakan mereka yg pernah memberikan kamu pekerjaan.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH