tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 20 Disember 2009

PKR MAKIN PARAH:LAGI AHLI PKR KELUAR PARTI



Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menerima tamparan hebat apabila kira-kira 500 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari Dewan Undangan Negeri (DUN) Ijok, kawasan yang dimenanginya pada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu keluar parti itu dan menyertai Barisan Nasional (BN), semalam.

Perisytiharan keluar PKR itu diketuai bekas Pengerusi Penyelaras PKR DUN Ijok, Azmi Muhamad di hadapan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan Ketua Umno Bahagian Kuala Selangor, Datuk Amiruddin Setro dalam satu majlis ringkas di Ijok.

Sebagai simbolik, Azmi dan beberapa bekas pemimpin PKR di DUN itu mencampakkan bendera dan baju tertera huruf `PKR’ ke dalam bakul sampah, sekali gus menyaksikan PKR DUN Ijok dibubarkan.

Azmi berkata, mereka membuat keputusan itu sempena semangat Maal Hijrah atas rasa penuh insaf untuk kembali ke pangkal jalan dan menentukan kemenangan mutlak BN pada PRU akan datang dan selepas menyedari tertipu dengan janji manis pemimpin PKR yang mengutamakan kepentingan peribadi.

"Saya masih ingat ucapan pertama Abdul Khalid selepas menang PRU dulu ialah untuk menjadikan Ijok maju seperti Klang tetapi selepas dua tahun memerintah, tiada apa pun perubahan. Kita sudah bagi masa yang cukup untuk kerajaan negeri mengubah Ijok tetapi ia tidak berlaku.

“Pengundi DUN Ijok perlu sedar perkara ini. Kita perlu tentukan pada pilihan raya akan datang BN kembali berkuasa di Ijok," katanya sambil turut mempersoalkan tindakan Abdul Khalid melantik pemimpin dari luar daerah itu menjadi wakilnya di Ijok.

Katanya, selepas memenangi pilihan raya tahun lalu, Menteri Besar juga berjanji akan turun melawat DUN berkenaan seminggu sekali, tetapi ia juga tidak ditunaikan.

Sambil menyuarakan rasa kagum dengan sikap Noh yang melayan ahli PKR dengan baik walaupun tidak mengenali mereka, Azmi mengajak lebih ramai ahli PKR keluar parti itu untuk menyertai BN.

Sementara itu, Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, berkata beliau masih mengingati Azmi kerana bekas pemimpin akar umbi PKR itu menahan kenderaan membawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika melawat kawasan mengundi pada pilihan raya kecil Ijok.

Katanya, beliau gembira kerana Azmi dan ramai yang mengundi PKR pada pilihan raya umum lalu kini sudah kembali menyertai BN.

"Saya bagi pihak BN Selangor berterima kasih kepada Azmi dan rakannya. DUN Ijok kubu BN tetapi pada PRU lalu, nampaknya pengundi terpengaruh dengan janji manis PKR," katanya.

1 ulasan:

  1. Mamposs lah lu umno bengong...perasan nak mampos...pergi jahanam UMNO penipu.

    DULU KINI DAN SELAMANYA MENIPU ,RASUAH.....

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH