tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 29 Ogos 2011

MAT SAPU DARI BODOH JADI BANGANG

alt

Mohamad Sabu@Mat Sabu memang seorang sempoi. Karektor pak lawaknya membuatkannya berada antara di rangking teratas di kalangan penceramah PAS.

Kekuatannya di pentas ceramah memberikannya markah yang lebih ketika PAS sedang mencari seorang hero untuk menggantikan Nasarudin Mat Isa sebagai Timbalan Presiden PAS pada muktamar baru-baru ini.

Pada saat berdepan dengan senario politik menjelang PRU 13, PAS mahu seorang watak yang kaki balon rapat untuk belasah Barisan Nasional (BN) berbanding Nasarudin yang lebih low profile dan tertib.

Mat Sabu mungkin tahu sangat pengharapan perwakilan PAS yang telah meletaknya di kedudukan nombor dua dalam parti itu untuk bergandingan dengan Datuk Seri Haji Hadi Awang.

Bukan senang untuk memenuhi pengharapan yang besar itu. Siapa yang tidak resah dan bimbang kalau tidak dapat memuaskan selera mereka yang mengundinya.

Tempohnya belum lama setelah terpilih pada awal Jun lalu – kini ramai yang bertanya apa istimewanya Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS ?

Dari segi pembaharuan, tidak ada satu benda baru yang dibawanya dalam PAS. Beliau terus dengan karektor asalnya yang ‘ gitu-gitu’ saja.

Dan...dalam usaha untuk menjelmakan dirinya sebagai seorang hero itu, Mat Sabu terperangkap dalam silap langkahnya apabila cuba menconteng sejarah kemerdekaan negara dalam ceramahnya di Tasek Gelugor Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu – sehingga membuatkan ramai yang bangkit menghalakan senapang ke arahnya.

Isunya bukan kecil! Siapa yang tidak marah apabila beliau cuba mendewakan gerombolan komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong di Johor, yang dikira satu sejarah luka bagi pasukan keselamatan.

Beliau juga cuba menidakkan peranan Tunku Abdul Rahman dan Datuk Onn Jaafar sebagai pejuang kemerdekaan.

Motifnya sebagai orang PAS semata-mata untuk gembar gembur kemerdekaan negara bukan hasil perjuangan UMNO.

Sebaliknya rentetan perjuangan kemerdekaan negara sejak dari penentangan Malayan Union hingga ke pemergian Tunku Abdul Rahman ke London jelas terpahat.

Kini semua orang sedang memerhati bagaimana PAS hendak ‘bersilat’ dengan dakwaan celupar Mat Sabu ini.

Adakah Datuk Nik Aziz Nik Mat hendak berdiri di belakangnya...begitu juga Haji Hadi?

‘Lawak’ Mat Sabu nampaknya kurang menjadi kali ini.

Gabranya jelas terpancar dalam menghadapi kecamanan yang meluap dari pelbagai pihak beliau cuba bersandiwara hendak melihat balik rakaman ceramahnya sebelum memberi sebarang ulasan mengenainya.

Satu dunia sudah melihat rakaman di You Tube rakaman ucapannya di Tasek Gelugor. Itulah yang diucapkannya. Lucu apabila beliau kata tak ingat.

Ini belum masuk bab bayaran bil rawatan kecederaan yang didakwa semasa menyertai perhimpunan haram Bersih 9 Julai yang ditanggong oleh Jabatan Bekalan Air Pulau Pinang di mana beliau menjadi seorang ahli lembaga pengarahnya.

Jika mengikut peraturan yang ada beliau dikatakan tidak layak mendapat kemudahan itu.

Dari segi prinsip ia boleh mencalar imej PAS.

Juga kes video polis yang mendakwa beliau berbohong dilanggar kereta polis semasa perhimpunan haram Bersih belum selesai.

Jika terbukti berbohong....satu lagi beban ciptaan Mat Sabu yang PAS kena tanggung.

Kes dewakan komunis dan pertikai sejarah kemerdekaan pasti sukar dimaafkan oleh banyak pihak.

Ini bukan bab politik lagi. Ia melibatkan sentimen dan perasaan rakyat keseluruhannya.

Apapun PAS terpaksa terima inilah ‘ heronya’ Mat Sabu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH