tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 10 Jun 2011

NEGARA KEBAJIKAN PAS DAH KETINGGALAN ZAMAN

Kenapa baru sekarang Pas ingin laksanakan nagara kebajikan??Apakah selama ini kerajaan BN tidak pedulikan kebajikan rakyat negara ini????Kita lihat saja di Kelantan.Apa sudah jadi dengan negeri Kelantan yang telah di tadbir oleh Pas selama lebih 20 tahun.Kenapa tiada pembangunan yang saya rasa rakyat mahukan.Tidak ada rakyat yang tidak mahukan pembangunan.Kenapa Pas tidak jadikan Kelantan sebagai negeri contoh untuk menjadikan apa yang di laungkan Haji Hadi sebagai negara berkebajikan.Kalau negeri Kelantan mahu di jadikan contoh kenapa rakyat Kelantan sendiri lari dari negeri sendiri???Ini menunjukan Nik Aziz gagal untuk memahami negeri kebajikan yang di laungkan oleh Haji Hadi.

Jadi tak hairanlah bila PM sendiri merasa terkejut kerana kenapa baru sekarang Pas mahu laksanakan negara berkebajikan sedangkan ianya sudah lama di laksanakan oleh kerajaan BN selama ini. PAS sepatutnya tidak mengambil modal yang dilaksanakan oleh BN untuk mewujudkan negara kebajikan kerana perkara itu sudah lama dilaksanakan oleh kerajaan.

Terbukti penubuhan pelbagai agensi kerajaan seperti Felda dan Felcra telah menepati ciri-ciri kebajikan, yang semuanya sudah dinikmati oleh rakyat sejak sekian lama.Jadi perkara yang di canangkan oleh Pas ini amat pelik dan ajaib kerana kenapa baru sekarang mereka baru terfikir?Sedangkan kerajaan BN sudah lama mengusahakan.

Bukti jelas Pas gagal kita lihat sendiri negeri yang di tadbir oleh Pas terutama nya negeri Kelantan.Apakah ini yang di laungkan negara kebajikan???

2 ulasan:

  1. konsep negara kebajikan "welfare state" ni sudah lapok..tapi aku nak tengok lah apa kebajikan yg "special" yg mereka nak ageh kan melaikan melalui buku warna jingga yg mana jika di dpt dilaksanakan akan menjerusmuskan negara ini bangkrap dan papa kedana..rakyat malas kerja, jalan berlobang2, letrik putus putus, pelabor asing tak datang..masyaAllah

    BalasPadam
  2. negara kebajikan untuk pemimpin dan penceramah! Jom tadah tabung DERMA!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger