tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 6 Jun 2011

PUKIMAK ANWAR...MEMANG PATUT KAU TERUS GAGAL


Takda lagi ungkapan yang harus di beri pada petualang negara kalau bukan di panggil pukimak aja........Tak guna kita angkat orang begini menjadi pemimpin kita kerana Anwar akan menggadai semuanya sekiranya di beri peluang untuk menjadi PM nanti.......Memang patut Anwar Ibrahim terus gagal dalam percubaan ketiganya supaya Hakim Mahkamah Tinggi Mohamed Zabidin Mohd Diah supaya menarik diri daripada mendengar perbicaraan liwat yang sedang berjalan.

Pada mulanya, mahkamah hari ini dijadual mendengar kes pembelaan dan Anwar dijangka menjadi saksi pembela yang akan dipanggil.

Bagaimanapun, mahkamah perlu mendengar permohonan Anwar terlebih dahulu sebelum meneruskan dengan kes pembelaan.

Hakim Mohamed Zabidin dalam menolak permohonan Anwar mendapat permohonan itu tidak mempunyai merit.

Beliau juga membenarkan permohonan melalui peguamnya Karpal Singh menangguhkan perbicaraan sementara menunggu rayuan berhubung keputusan hari ini dan menetapkan 13 Julai untuk sebutan.

Karpal berkata beliau akan memfailkan satu notis rayuan tengah hari Isnin.

Sebelum itu, Peguam Cara Negara 11 Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden membantah permohonan itu dengan menyatakan bahawa Mahkamah Rayuan telah memutuskan bahawa keputusan yang dibuat semasa perbicaraan tidak boleh dirayu.

Ini merupakan permohonan Anwar bagi kali ketiga supaya Hakim Mohamed Zabidin menarik diri selepas dua permohonan sebelum ini semasa kes pendakwaan ditolak hakim.

Anwar, 63, mengaku tidak bersalah pada 7 Ogos, 2008, terhadap dakwaan melakukan liwat bertentangan dengan peraturan alami di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun, tahun yang sama.

Dakwaan mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan itu memperuntukkan hukuman sehingga 20 tahun penjara dan sebatan.

Sebelum itu, Karpal dalam hujahnya untuk memujuk hakim supaya membenarkan permohonan itu berkata terdapat keterangan yang jelas bahawa hakim berat sebelah apabila membuat keputusan lebih awal apabila memutuskan pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan seorang saksi yang boleh dipercayai pada akhir kes pendakwaan.

Karpal berkata mahkamah telah tersalah arah berhubung standard pembuktian dalam pendakwaan mengenai permohonan ujian penilaian maksimum kepada keterangan oleh Mohd Saiful, dan oleh itu, hakim adalah bersalah kerana membuat keputusan lebih awal dan berat sebelah.

Mohamed Yusof menjawab bahawa Anwar membuat permohonan itu bagi melambat-lambatkan perbicaraan.

"Beliau telah nampak peluang. Ini merupakan peluang kamu untuk memberi versi kamu kepada orang ramai, apapun, ini merupakan peluang kamu untuk membela atas sumpah," kata Mohamed Yusof yang menyebabkan Anwar yang berada di kandang saksi mencelah "bila...bila".

Mohamed Yusof juga berkata ini merupakan permohonan ketiga Anwar dan ia mungkin dimasukkan dalam Malaysia Book Of Records kerana beliau tidak tahu mana-mana kes lain apabila pihak pembela secara konsisten memohon supaya hakim mengundur diri.

Beliau berkata tiada apa yang salah apabila hakim memutuskan bahawa Mohd Saiful adalah seorang saksi yang boleh dipercayai kerana keterangan Mohd Saiful selari dengan keterangan saksi-saksi pakar.

Mohamed Yusof berhujah bahawa pihak pembela hanya bergantung kepada satu perenggan daripada 180 perenggan dalam penghakimman untuk menyatakan bahawa hakim telah membuat keputusan lebih awal dan jika perenggan itu dibaca dengan salah, ia mungkin membawa tafsiran bahawa hakim telah membuat keputusannya.

Karpal menjawab bahawa pihak pembela tidak melambat-lambatkan perbicaraan dengan menyatakan bahawa hanya terdapat lima saksi yang telah ditemu bual oleh pihak pembela dan mereka bukan saksi-saksi material.

"Anwar tidak takut untuk memberi keterangan tetapi apa yang dikhuatirkan sama ada dia akan mendapat perbicaraan yang adil," katanya.

Beliau berkata pihak pendakwa masih belum mengemukakan saksi iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor untuk pihak pembela menemu bual mereka.

2 ulasan:

  1. Video seks hanya besi???? kenyataan hadi warpak yg menjadi penghulu segala penghulu org2 agama dan berilmu tinggi dlm bidangnya.. SIAPA KITA YG BERANI2 MENYANGGAH KENYATAANNYA??

    hadi warpak boleh kata hari ini berjuang demi agama islam.. esok dia kata negara islam tak disebut dalam al-quran..SIAPA KITA YG BERANI MENYANGGAH ILMU TAFSIRNYA???

    hadi warpak dan disokong mursyidulnya pak N.Ajis boleh kata selain dari mereka dan sekutunya yg memiliki kelayakan utk menghalalkan atau mengharamkan.. mengkafirkan atau mengislamkan.. SIAPA BERANI MENYANGGAH ILMU TAUHIDNYA???

    KALAU SEMUA TAK BERANI NAK MENYANGGAH.. MAKA KITA AKAN ADA 1000 ORG MCM ANWAR AL-SONDOL..
    TAK PAYAH NAK SUSAH2 RETAKKAN KEPALA BERFIKIR.. BIARRRRRR AJA LAH.. DAH NAMA PUN ORG MELAYU NI LUNCAI..MEH KITA TERJUN RAMAI2

    BalasPadam
  2. Salam,
    Tidak adakah peruntukan undang-undang yang boleh dikenakan keatas tim peguam Anwar Ibrahim yang seolah-olah mempermain-mainkan tugas serta memperlekehkan kuasa mahkamah?Melewat dan menangguh 'proceeding' berkali-kali dilihat mirip kepada menghina mahkamah juga.Karpal Singh bukan kebal dari kuasa perundangan Malaysia,selesaikan kes ini dengan segera,jangan membuang wang cukai rakyat, perlakuan pihak pembela juga menghina 'intelligence' rakyat jelata.
    Salam Perantauan.
    Westaussiemalay.com

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger