tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 21 Jun 2011

TINDAKAN PAS BOIKOT UTUSAN HANYA MAHUKAN KEUNTUNGAN POLITIK

Pertubuhan Bukan Kerajaan Turun Padang Malaysia (NGO TP) menyifatkan tindakan Pas memboikot akhbar Utusan Malaysia berikutan penyiaran kartun yang didakwa mereka menghina Islam adalah tidak rasional dan berunsurkan politik semata-mata.

Naib Presidennya, Mohd. Fared Abdul Ghani berkata, ia jelas apabila Pas mencetak semula kartun berkenaan di atas kain pemidang dan poster yang menyeru supaya akhbar itu diboikot.

Beliau berkata, perbuatan tersebut menggambarkan sikap sombong dan angkuh Pas yang mengambil kesempatan ke atas isu tersebut selepas terasa dengan sindiran pedas kartun berkenaan.

"Sekiranya Utusan Malaysia digesa supaya membuat permohonan maaf, mereka juga perlu meminta maaf kerana mencetak semula kartun itu. Sekiranya benar Utusan Malaysia bersalah, orang yang mengulang cetak kartun ini lagi jahil kerana mengulangi kesilapan buat kali kedua.

"Apakah bagi mereka mengulang cetak, kemudian dedah kepada umum perkara yang didakwa menghina Islam itu tidak menghina Islam namanya? Kalau begini, maknanya perbuatan mereka berkali ganda lebih menghina Islam malah Harakahdaily juga menyiarkan gambar beberapa lelaki yang memegang kain pemidang yang terdapat gambar kartun itu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan Pas Kelantan yang melancarkan kempen boikot Utusan Malaysia kerana parti itu menyifatkan penyiaran kartun berkenaan sebagai menghina Islam.

Ekoran daripada itu, kerajaan Pas Kelantan mengeluarkan arahan menghalang akhbar ini daripada membuat laporan pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) dan majlis yang dihadiri Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketika pelancaran kempen Boikot Utusan di hadapan pejabat Pas Kelantan dan demonstrasi di hadapan Masjid Pasir Mas Jumaat lalu, beberapa lelaki kelihatan memegang kain pemidang yang turut mencetak semula kartun tersebut.

Mohd. Fared berkata, tindakan tersebut tidak memberi impak besar kepada akhbar terbabit, malah beliau menganggapnya sebagai perbuatan 'budak-budak nakal' yang ingin mencari publisiti murahan.

"Tidak tahulah apa sudah jadi asas perjuangan mereka. Tindakan ini jelas mempunyai agenda tersembunyi yang antara lain ingin mendapatkan simpati rakyat selepas perjuangan negara Islam mereka hilang

1 ulasan:

  1. kalau depa boikot pun orang akan baca juga Utusan,tak ada sapa yang rugi , diri sendiri yang rugi sebab tak boleh baca berita yang sebenar.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH