tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 31 Oktober 2010

GALAS:PAS AKAN LINGKUP KERANA BENARKAN RASUAH

PAS secara terang-terangan cuba membeli undi dengan menawarkan habuan sehingga RM250 kepada 1,557 pengundi luar yang berdaftar di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas agar pulang mengundi pada 4 November ini.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed bekata, PAS merupakan parti yang tidak konsisten dalam perjuangannya kerana kini parti itu secara terang-terangan mengamalkan rasuah.

"Ini adalah terang-terangngan satu rasuah untuk mendapat undi, kalau dulunya mereka menghentam kita bermacam-macam (tuduhan), tapi sekarang mereka yang mengamalkannya.

"Mereka sudah banyak berubah, mereka adalah sebuah parti yang tidak konsisten, jadi rakyat Kelantan amat mengenali PAS," katanya ketika ditemui selepas mengadakan lawatan di Kampung Baru Hulu di sini, Ahad.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai tawaran habuan PAS yang disifatkan sebagai saguhati elaun perjalanan kepada pengundi yang berada di luar kawasan supaya pulang mengundi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berkata habuan itu merupakan perbuatan sogokan dan menyalahi undang-undang di bawah Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 kerana pemberian wang berkenaan boleh disifatkan sebagai pemberian sogokan bagi tujuan membeli undi.

Ditanya sama ada Barisan Nasional (BN) mahu mengambil tindakan berhubung perkara berkenaan, Mustapa berkata pihaknya menyerahkan kepada pihak bekuasa termasuk Suruhanjaya Pecegahan Rasuan Malaysia (SPRM) untuk bertindak.

Mengulas mengenai dakwaan PAS bahawa pemberian wang berkenaan merupakan amalan biasa bagi mana-mana parti politik termasuk BN, Mustapa berkata: "Saya tak tahu, tak ada tawaran apa-apa."

Sementara itu diminta mengulas mengenai perkembangan kempen pada hari keenam, Timbalan Pengarah Pilihan Raya BN bagi DUN Galas itu berkata, sambutan yang ditunjukkan rakyat amat menggalakkan namun masih belum meyakinkan.

"Kita nampak tanda-tanda penerimaan rakyat semakin hari semakin baik, ada lagi tiga hari dan BN akan bekerja bersungguh-sungguh.

"Walaupun kita rasa sambutan itu bertambah baik sedikit tetapi belum meyakinkan. Maka jentera kita kena kerja lebih kuat, tak boleh ambil ringan," katanya.

Ditanya sama ada beliau berpuas hati dengan gerak kerja jentera BN, Mustapa berkata: "Mereka semua kerja kuat, tapi belum cukup, ini fasa terakhir, kena kerjan habis-habisan.

"Usaha kena diteruskan, mereka (PAS) pasti ada strategi disaat-saat akhir, maka kita harus berhati-hati dan harus ada perancangan sendiri bagi memastikan kita dapat patahkan strategi yang mereka gunakan.

2 ulasan:

  1. sponsor haji ka, saguhati mengundi ka, itu bukan rasuah tu..itu sedekah jariah dapat pahala dan masuk syurga..teruskanlah niat murni tu, fatwa akan menyusul keluar, final draft dah ada atas meja Tok Nik..tak payah semak Tok, kita guna jelah fatwa tu dah cantek dan cun dah.Musim menuai kat Ladang rakyat, Galas kan makin hampir......

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger