tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 10 Mac 2011

BEBAS SELEPAS TIDAK LAGI DI BAWAH CENGKAMAN ANWAR

Sejak dari perasmian sidang Dewan Rakyat kali ini oleh yang Dipertuan Agong pada hari Isnin ramai juga pemerhati yang berminat mengintai gerak geri N Gobalakrishnan.

Ini kerana Ahli Parlimen Padang Serai,Kedah itu yang berstatus Bebas sejak 29 Januari lalu dahulunya adalah adalah salah seorang panglima Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sidang Dewan Rakyat.

Karektornya, apabila bergasak dalam perbahasan segarang Ahli Parlimen BN Kinabatangan Datuk Bung Mokthar Raden.

Suatu ketika dahulu Gobalakrishnan pernah ‘buat perangai’ meluru ke pentas Speaker Dewan Rakyat kerana naik sheikh semasa berbahas.

Dari segi peraturan dewan itu sudah kira foul habis .

Dahulu lain sekarang lain. Sebelum sesi sidang petang Rabu sejurus selepas waktu rehat wajah bekas Ahli Parlimen yang kelima keluar dari PKR ini – selepas Datuk Seri Zahrain Hashim (Bayan Baru), Zulkifli Nordin (Kulim Bandar Baru) , Tan Tee Beng (Nibong Tebal) dan Mohsen Fadzil Shamsuri (Bagan Serai) – kelihatan berseri-seri.

Beliau steady saja bergerak masuk ke dalam dewan untuk membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong,yakni ucapan sulungnya sebagai Ahli Parlimen Bebas.

Sayang sedikit bekas bosnya Anwar yang juga Ketua Pembangkang dalam Dewan Rakyat dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang juga Ahli Parlimen Gombak tidak ada di situ kerana kini digantung enam bulan daripada menghadiri sidang kerana isu Apco pada sesi hujung tahun lalu.

Apapun tidak ramai ahli parlimen pembangkang berada dalam dewan sewaktu beliau berucap kerana tahu mereka pasti pedih telinga dengan Gobalakrishnan.

Menariknya berbeza dengan stail nya dahulu yang gemar membentak dan menjerit sewaktu berbahas Ahli Parlimen Padang Serai ini nampak agak cool sekali sepanjang ucapannya lebih setengah jam.

Namun dalam nada yang relaks itu beliau libas sakan Anwar, Azmin dan Ahli Parlimen PKR lain.

Turut menjadi sasarannya ialah Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution yang merupakan Ahli Parlimen Machang, Kelantan.

"Sekarang saya 'bebas' (selepas meninggalkan PKR) , bila saya 'bebas' setiap hari saya tak payah turun untuk berceramah, saya tidak perlu bawa fitnah, saya ada masa untuk buat teks (perbahasan).

"Selepas 12 tahun (dalam politik) baru saya 'bebas', hirup udara pun saya rasa 'bebas', duduk dalam Dewan yang mulia ini saya rasa 'bebas' betul-betul depan Tan Sri (Pandikar Amin Mulia)," katanya.

Antara yang menarik perhatian ramai ialah Gobalakrishnan mendedahkan sehingga kini beliau masih membayar ansuran bulanan dua buah kereta yang diguna oleh pengawal peribadi Anwar.

"Saya boleh ada seorang pembantu yang perlu saya bayar RM2,000, tetapi saya korbankan untuk bayar kereta 'bodyguard' supaya 'bakal perdana menteri' kita selamat," katanya.

Beliau juga mendakwa pejabat Ketua Pembangkang itu tidak mengambil sebarang tindakan bagi menyelesaikan isu tersebut.

Gobalakrishnan secara sinis berkata, kesanggupannya untuk membayar ansuran bulanan dua kereta terbabit kira-kira RM2,000 sebulan adalah mahu memastikan keselamatan individu yang terlalu bercita-cita untuk menjadi Perdana Menteri itu terjamin.

Beliau berkata, itulah realiti yang terpaksa dilalui sepanjang berada di dalam PKR sekalipun hakikatnya Anwar dan pemimpin-pemimpin PKR tertentu hidup dalam keadaan mewah dan mereka mempunyai pembantu-pembantu peribadi setaraf dengan kedudukan masing-masing.

“Parti PKR sering menyamakan kerajaan pusat dengan kegiatan korupsi yang dilakukan selama 50 tahun pentabiran. Apa yang memeranjatkan saya adalah kebolehan PKR memaparkan elemen-elemen korupsi pada kadar lebih tinggi dalam tempoh singkat iaitu dalam tempoh tiga tahun menguasai puncak pentabiran negeri,” katanya.

Beliau menegaskan pemimpin PKR khusyuk membincangkan dan membuat tohmahan terhadap wakil rakyat yang telah meninggalkan parti sehingga terlepas pandang atau sengaja terlepas pandang akan kelemahan dan kerakusan pemimpin-pemimpin tertinggi PKR.

“Saudara sibuk membicarakan perihal saya keluar parti sedangkan kejahatan dan kezaliman terhadap parti dan rakyat berleluasa. Anwar Ibrahim rakus dengan ideloji menjadi Perdana Menteri hingga lupa akan perjuangan sebenar parti yang sepatutnya membela rakyat, bukan membela kesejahteraan dan impian Anwar Ibrahim.

“Konsep ala Gadafi yang diagungkan Anwar Ibrahim akan membawa negara kita menjadi Libya rantau Asia Tenggara.

“Saya tidak mampu membuat janji kosong kepada rakyat untuk memuaskan kerakusan Anwar Ibrahim .Siapa yang tidak tunduk dengan kehendak Anwar Ibrahim dipinggirkan. Siapa yang benar-benar membela nasib rakyat dijauhkan.

“Saya syorkan saudara menyiasat perkara-perkara tersebut dan dengan sendiri persoalan mengenai sebab saya meninggalkan parti akan terjawab.”

Mengenai Saifuddin beliau mendakwa Ahli Parlimen Machang itu meninggalkan PKR pada suatu masa dahulu kerana tidak dapat menerima kedudukan Azmin di sisi Anwar.

“Lupakah saudara bahwa saudara pernah membelakangi PKR untuk turut serta dalam PAS.Dalam tempoh itu rakan-rakan seperti sayalah yang menjadi tempat saudara beradu mencapai ketenangan minda.

“Agaknya di mana saudara belajar main belakang? Agaknya jawapanya semua Ahli Parlimen tahu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH