tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 31 Mac 2011

VIDEO SEX ANWAR:INILAH SIKAP PEMIMPIN PAS

SAYA amat tertarik dengan kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang semasa solat hajat di Stadium Melawati baru-baru ini. Beliau telah membidas ramai ulama kerajaan kerana mendakwa mereka membisu dalam kes video seks yang dikatakan melibatkan seorang pemimpin kanan pembangkang.

Hadi secara lantang menyalahkan ulama kerana tidak membidas mereka yang terlibat dalam isu video seks berkenaan. Bagi saya, apa yang berlaku sekarang menunjukkan sikap sebenar Pas dalam isu ini, sikap bermuka-muka.

Isu pokok adalah tentang satu video yang menonjolkan seorang pemimpin pembangkang melakukan hubungan seks dengan pelacur warga China. Bagi saya, Pas tidak perlu terlalu mempertahankan tokoh yang dikatakan dalam video berkenan. Apa yang penting, tunggulah hasil siasatan. Nanti kita akan ketahui jua siapa pelakon utama video tersebut.

Mengenai tindakan Datuk T menunjukkan video itu kepada wartawan, bagi saya tiada kesalahan dilakukan. Ini kerana penyiaran dilakukan secara tertutup dan bukan secara umum. Mengenai tindakan Hadi menentang Datuk T kerana penyiaran video seks itu, Pas sebenarnya tidak 'memperjuangkan' isu penyiaran bahan lucah secara menyeluruh.

Apakah Pas menjalankan sebarang tindakan membanteras penyebaran bahan lucah di negeri Pakatan Rakyat, contohnya Selangor? Jawapannya sudah tentu tidak. Di samping bahan lucah, kelab-kelab malam haram bercambah di Selangor di bawah Pakatan Rakyat yang turut disertai Pas. Ini menunjukkan di Selangor, Pas takut bersuara kerana masih di bawah telunjuk DAP.

Isu-isu lain yang Pas berdiam diri adalah kehadiran pemimpin DAP dalam masjid yang secara terang mencabuli kesucian masjid.

Di samping itu, apa Pas buat apabila pemimpin Pakatan Rakyat bukan Islam secara terang-terangan menafsirkan al-Quran ikut tafsiran mereka? Tiada surat membidas daripada pemimpin Pas kedengaran. Sebaliknya, pihak yang membidas adalah ulama-ulama kerajaan kerana dua isu ini melibatkan syariat Islam.

Pas juga berdiam apabila mantan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin memegang lilin semasa memperingati kematian Teoh Beng Hock.

Pas sebenarnya tidak lebih daripada satu pertubuhan politik yang berubah dalam pendiriannya. Pas perlu meneliti tindakannya, sama ada berbaloi mereka berjuang mempertahankan tokoh pembangkang tertentu. Adakah mereka mengetahui 'sifat-sifat" pemimpin tersebut? Tepuk dada, tanya selera.

2 ulasan:

  1. Ulama yang sebenar tdak akan mengulas tanpa sebarang bukti. Ularmak pas ni, belum apa2 dah menyalak, esok bila video tu betul macamana dia nak tarik balik ulasan/sokongan yang telah diucapkan.

    BalasPadam
  2. Khalifah Umar bin Abdul Aziz ra. bila dilantik menjadi khalifah menyuruh isterinya memberikan harta warisannya kepada baitulmal.
    Khalipas kafir sekor ni, jangankan nak bagi hartanya kepada baitulmal, silap2 haribulan segala harta baitulmal pun dia nak pulun.
    Hanya penyokong2nya yang buta hati sahaja yang tak nampak perkara ni.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger