tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 27 Julai 2010

KERAJAAN NEGERI SELANGOR IBARAT AYAM BERTELUR SEBIJI TAPI RIUH SEKAMPONG

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Datuk Seri Noh Omar mengibaratkan kerajaan negeri Selangor seperti "ayam bertelur sebiji riuh sekampung" dalam mempromosikan keberkesanan pentadbirannya.

Beliau berkata kerajaan negeri Selangor yang diterajui Parti Keadilan Rakyat (PKR) berbelanja lebih untuk promosi dan publisiti sehingga rakyat mudah terpengaruh.

"Kelemahan kita (Barisan Nasional) pula kurang buat promosi," kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani itu kepada pemberita selepas melancarkan Program Anak Angkat Lepasan Siswazah Tani Universiti Pertanian Malaysia di sini, Selasa.

Noh mengulas kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang dilaporkan akan memperuntukkan RM15 juta bagi program penerangan kepada rakyat negeri itu.

Dilaporkan peruntukan RM15 juta tersebut dikatakan bersamaan dengan RM3 untuk setiap 5.2 juta penduduk Selangor di mana dana itu akan digunakan untuk menyebarkan maklumat melalui portal TVSelangor, Selangor Kini dan juga akhbarnya.

"Mengapa guna duit rakyat untuk tipu rakyat? Tetapi saya tidak hairan kalau peruntukkan itu RM50 juta atau RM100 juta sekalipun. Ia memang kaedah mereka untuk bercakap, berkempen untuk kelirukan rakyat," katanya.

Noh berkata kaedah promosi PKR itu juga boleh disamakan seperti sebuah syarikat besar yang berbelanja besar bagi produk mereka.

"Barang kalau lebih iklan, barang tak berkualiti pun akan buat orang terpengaruh. Lihat saja barangan syarikat besar cukup mudah dikenali kerana belanja promosi yang besar tetapi kualiti belum tentu.

"Bagi syarikat kecil pula walau kualiti barangan bagus tetapi tiada duit untuk buat iklan, hanya bergantung pada kementerian untuk promosi, maka walau produk bagus sekalipun, ia tidak akan begitu dikenali.

"Begitu juga politik. Pembangkang tak buat apa-apa tetapi kerana promosi lebih, rakyat nampak seolah-olah Kerajaan Negeri Selangor buat kerja untuk pembangunan rakyat. Tetapi kalau anda pergi "on the ground" apa yang kerajaan PKR telah buat," katanya.

Beliau berkata PKR sedang membawa budaya tidak ikhlas, budaya menunjuk-nunjuk, budaya menghebahkan apa yang telah dibuat.

"Selama empat penggal menjadi wakil rakyat, saya rasa malu, rasa tidak ikhlas kalau saya uar-uarkan apa yang saya buat. Kita ikut prinsip Islam, tangan kanan memberi, tangan kiri tak tahu

1 ulasan:

  1. SALAM BRO, BETUL BRO RAKYAT BOLEH PERTIKAIKAN SEJAK MEMERINTAH APA PEMBANGUNAN YG DILAKUKAN OLEH PAKATAN PEMBANGKANG DI SELANGOR, KALAU NAK HENTAM SEMUA HASIL ALAM UNTUK JADI KAN HASIL ORANG2 TERTENTU DALAM PAKATAN, BAGI PENGEMIS JADI MB PUN DIA TAHU NAK BUAT.

    RAKYAT KEBANYAKAN DOUBLE STANDRD, JIKA PEMERINTAH BN LAKUKAN HARUS DI BISING SATU DUNIA, TETAPI BILA PEMIMPIN PAKATAN SUNYI SEPI YEOP??????????????????

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH