tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 13 Disember 2010

LAGI CERITA TERBARU ANWAR:MAKLUMAT ANWAR DI WIKILEAKS BUKAN DARI SUMBER KEMENTERIAN PERTAHANAN

Maklumat mengenai kegiatan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didedahkan dalam laman web, WikiLeaks, bukan diperolehi daripada sumber Kementerian Pertahanan, kata menterinya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata, maklumat yang diberikan adalah diperolehi daripada sumber tidak rasmi dan kementerian tidak memperakukan maklumat-maklumat itu.

"Kementerian sedang memantau keadaan. Setakat ini, tiada apa-apa yang ditemui, tiada dokumen perisikan ketenteraan yang bocor.

"Kita sering memperkemaskan maklumat-maklumat, rahsia besar dan maklumat-maklumat sulit dan kita sentiasa memantau daripada berlakunya kebocoran," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen di sini, hari ini apabila diminta mengulas pendedahan WikiLeaks.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali hari ini mencabar Anwar Ibrahim untuk menyaman laman web, WikiLeaks, sekiranya tuduhan yang dinyatakan adalah palsu dan berunsur fitnah.

Ini kerana sikap bekas Timbalan Perdana Menteri itu yang suka menyaman orang dalam apa-apa perkara, menunjukkan seolah-olah ia sudah menjadi satu "pekerjaan" wajib baginya, kata beliau.

Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata pendedahan tersebut menjadi petunjuk jelas terhadap keperibadian Anwar.

"Pendedahan WikiLeaks khususnya mengenai Datuk Seri Anwar amat berat sekali sebab pendedahan itu berdasarkan pada perisikan maklumat yang didapati oleh pihak luar. Kita tidak tahu bagaimana cara maklumat itu diperolehi, tetapi memandangkan maklumat tersebut diguna pakai dalam perhubungan antara negara-negara asing, maka ia nampak gaya maklumat tersebut adalah sahih, kalau tidak mana mungkin Singapura dan Australia bincangkan soal maklumat tersebut.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Mahathir berkata beliau menanti sebarang penjelasan dari pihak Singapura mengenai pendedahan tersebut kerana sekiranya terbukti benar, maka ia mempunyai impak tertentu kepada persepsi rakyat terhadap mereka yang terlibat.

Sambil merujuk pendedahan itu sangat menarik, beliau yang juga Anggota Parlimen Jerlun berkata: "Kita pun tidak tahu sebelum ini yang ada perkara-perkara macam itu dibincangkan di peringkat antarabangsa, khususnya, antara pihak Singapura dan Australia, tetapi kita pun hendak tahu jugalah kesahihan maklumat itu".

Naib Presiden PKR Tian Chua ketika mengulas perkara itu berkata "PKR akan hantar surat kepada Pesuruhjaya Tinggi Singapura mengenai dakwaan terhadap Anwar. Surat akan siap hari ini dan kalau boleh memang kami akan hantar hari in

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH