tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 16 Disember 2010

PKR AKAN BUNGKUS TAHUN DEPAN:RAMAI AHLI PARLIMEN MEREKA AKAN KELUAR PARTI

Bermula dengan pengantungan Anwar Ibrahim dan tiga lagi anggota Parlimen pembangkang daripada persidangan selama enam bulan berhubung isu berkaitan firma perunding antarabangsa Apco Worldwide Bhd. Usul untuk menggantung Anwar diluluskan tanpa sebarang perbahasan apabila kesemua anggota Parlimen pembangkang bertindak keluar dewan menyebabkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengemukakan usul kedua, untuk menggantung tiga yang lain, iaitu Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor), R.Sivarasa.

Bermula tahun depan Adalah dijangkakan sekurang-kurangnya lima ahli parlimen dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan menyertai Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) yang baru diterajui oleh Datuk Mohd Zaid Ibrahim.

Khabarnya mereka dijangka berbuat demikian menjelang 19 Januari ini iaitu tarikh penjenamaan semula parti berkenaan.

Malah terdapat desas-desus yang mengatakan terdapat ahli-ahli parlimen dari Barisan Nasional (BN) juga turut berminat untuk menyertai Kita.

Kita yang dahulunya dikenali sebagai Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim) difahamkan turut bersedia membentuk pakatan atau kerjasama dengan satu parti baru yang akan ditubuhkan di Sabah tidak lama lagi.

Walaupun Zaid mengumumkan parti Kita tidak akan menyertai Pakatan Rakyat, ia dikatakan bersedia untuk menyertai pakatan dengan parti-parti yang menawarkan pilihan alternatif kepada rakyat.

"Kami bukan pengacau. Kami akan memfokus kepada isu-isu dan polisi. Inilah sebabnya kami berhasrat untuk mengikut model Britain, di mana pembuat undang-undang dan para pentadbir parti dipisahkan secara eksklusif," kata Naib Presiden Kita, Muhammad Firdaus Christopher.

Firdaus juga menjelaskan, Zakaria Salleh ialah presiden AKIM yang sebenar, dan bukan Hanafi Mamat sebagaimana yang dilaporkan oleh Agensi Berita Nasional, BERNAMA sebelum ini.

Zakaria tidak bertanding untuk dipilih semula sebagai presiden dalam Muktamar Agung Tahunan parti itu yang berlangsung Rabu. Ini bagi membuka laluan kepada Zaid mengambil alih jawatan tersebut.

Hanafi mendakwa dia ialah presiden parti yang sebenar dan berkata muktamar agung yang diadakan di Tropicana Golf Club sebagai tidak sah.

"Kami mempunyai surat daripada Pendaftar Pertubuhan bertarikh 20 Oktober yang mengesahkan kedudukan Zakaria sebagai presiden pada muktamar agung tahun lalu," kata Firdaus.

Zaid mengundurkan diri dari PKR bulan lalu sebagai protes terhadap kegagalan parti tersebut menangani isu pemilihan dalam pilihan raya parti itu baru-baru ini.

Zaid mengemukakan permohonan untuk menyertai Akim bulan lalu iaitu sejurus selepas beliau menghantar surat keluar dari PKR.

"Kami tidak akan bersaing dengan parti politik lain tetapi akan menyokong mereka sekiranya kami saling berkongsi prinsip yang sama," katanya.

Zaid memberitahu, beliau akan mengumumkan logo baru parti dan perlembagaan parti pada 19 Januari tahun depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH