tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 2 November 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:APA AKAN JADI KALAU PAKATAN BERKUASA:

Apakan akan jadi pada ugama Islam sekiranya negara akan diperentah oleh kerajaan Pakatan Rakyat?Kerajaan Pakatan yang dianggotai oleh Pkr,Pas dan Dap telah dengan sewenang wenangnya menahan tokoh agama bekas mufti Perlis dengan menuduh Dr Asri telah menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah dari JAIS.Apakah ini alasan yang konkrit yang diberikan JAIS sedangkan ada pemimpin pemimpin Pakatan yang bukan beragama Islam dengan sewenang wenangnya menggunakan ayat ayat suci AlQuran bila menyampaikan ceramah politik mereka.Kenapa orang sebegini tidak ditahan oleh JAIS.

Orang menghina agama, anti-Islam, JAIS tak pula ambil tindakan tapi seorang bekas Mufti, seorang ulamak memberi ceramah, ditangkap pula. Perbuatan ini tidak mengikut lunas-lunas Islam yang sebenar.Apakah wajar seorang tokoh ulama yang disegani dilayan sebegini rupa oleh JAIS yang saya rasakan ada pilih kasih dalam penangkapan ini.Sebagaimana yang telah dinyatakan oleh Dr Asri dimana JAIS tidak pernah memberinya peluang untuk menyampaikan kuliah atau ceramah agama,dapat dilihat bahawa sesiapa sahaja yang menentang JAIS semuanya akan diambil tindakan. Nampaknya JAIS pilih kasih dalam banyak hal bersangkutan dengan agama Islam.

Tangkapan yang dibuat ini semacam ada ‘agenda tersembunyi’ bagi kepentingan peribadi dan kepentingan kelompok tertentu kerana ianya dilakukan ketika Perdana Menteri bercadang melantiknya sebagai Yang DiPertua YADIM.Apakah gerakan dakwah Jemaah Tabligh, pendakwah-pendakwah bebas yang bergerak dari masjid ke masjid mempunyai tauliah?Apakah penceramah-penceramah agama yang bergerak dari rumah ke rumah, meletakkan semua aktiviti agama yang dilaksanakan oleh kerajaan tidak betul belaka itu mempunyai tauliah?

Rakyat merasakan penahanan yang dibuat terhadap bekas Mufti Perlis itu adalah satu tindakan yang tidak wajar dan tidak bijaksana.Jika ada undang-undang dan peraturan pun rasanya tokoh seperti Dr Asri itu bukanlah sasarannya kerana sebagai tokoh yang berilmu tidak mungkin Dr Asri tidak dapat membezakan yang betul dengan yang palsu.

Jika JAIS merasakan ada laporan daripada orang ramai terhadap salah laku agama yang dibuat, ia perlu disiasat terlebih dahulu dan siasatan secara terperinci perlu dijalankan dengan mengambilkira kepentingan umum.Kita juga perlu melihat siapakah pengadunya dan apakah tuduhan yang dibuat; dan jika dikatakan terdapat bukti yang Dr Asri menyeleweng dan menyalahi hukum, dari aspek mana dia telah melakukan penyelewengan itu dan barulah diambil tindakan.Sekiranya benar jika ada bukti yang sah pengadu yang berkenaan perlu bermuzakarah dan bersama-sama terlibat dalam menyelesaikan masalah tersebut.Sekiranya tuduhan itu benar, apakah hukum bagi 100 orang termasuk tuan rumah serta Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin dan Ahli Dewan Undangan (ADUN) Ulu Kelang, Shaari Sungib yang hadir mendengar ceramah dan syarahannya.Mereka ini juga seharusnya ditahan, sekurang-kurangnya dua wakil rakyat tersebut boleh menjadi saksi tentang 'sesatnya' ajaran Dr Asri itu.

Tuduhan ke atas seorang ahli ilmuan itu adalah amat berat dan amat serius, bahkan memalukan umat Islam keseluruhannyaApakah ada bukti bertulis atau berekod yang selama ini ajaran Dr Asri adalah menyesatkan? Jika ada, pernahkan pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyiasat atau bermuzakarah dengannya kerana beliau bukanlah seperti guru-guru ajaran sesat seperti Ayah Pin, Imam Kahar (Rasul Melayu), Subud, Ahmad Laksamana dan lain-lain yang tidak diketahui ipunca asal usul ajarannya dan sebagainya.Pada hemat saya, Dr Asri sebagai orang lepasan graduan sarjana tinggi dalam bidang hadis boleh dibawa ke meja perundingan.

Jika dilihat kepada rentetan peristiwa yang berlaku, seolah-olah ada usaha untuk menghalang Perdana Menteri melantiknya ke jawatan Yang DiPertua YADIM itu.Apakah kerajaan Pakatan ingin memalukan PM?

Kenapa sejak kerajaan Pakatan mengambil alih kerajaan negeri Selangor terlalu banyak sangat sekatan terutama kebebasan para penceramah agama untuk menyampaikan kuliah dan tazkirah bagi membasmi kejahilan ummah berbanding di zaman pemerintahan Umno dulu.Jadi jelas disini bahawa kerajaan pakatan yang diterajui Pkr dan Pas tidaik senang dengan ulama seperti Dr Asri dalam menyampaikan ceramah agama dinegeri Selangor.

MENTERI DIJABATAN PERDANA MENTERI TELAH MEMINTA PIHAK JAIS BERI KETERANGAN BERHUBUNG PENANGKAPAN DR ASRI

APAKAN JADI SEKIRANYAN PKR DAN PAS MENJADI KERAJAAN NANTI....KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU ORANG PIKIR LA SENDIRI.....

1 ulasan:

  1. SUdah terang lagi bersuloh Negeri selangor di bawah PKR sudah melakukan kezaliman. Seorang bekas Mufti dikatakan tak bertauliah dan diharamkan buat ceramah, tetapi orang seperti Akhil Hayy, Mat Sabu, Ustaz Ngo, Ustaz Gobala dan pemimpin2 terencat akal dari DAPig dan PAS dikira bertauliah dan bole dibenarkan membuat ceramah. Dajjal2 sudah bermaharajelela, peliwat bole bebas pergi kemana saja, ke seluroh pelusok dunia, tetapi mangsa harus menunggu bertahun tahun. Keadilan hanya untuk komunis2,Hindraf, DAPig2,penyagak2,pokemon2,melaun2, samseng2 dan pemimpin2 pembangkang, rakyat miskin dan majoriti umat Melayu harus terima kezaliman. Inilah PKR dan matlamat Yahudi, hanya untuk menghancurkan dan membuat aniaya dalam negeri. Selamatkanlah anak2 bangsa dan keluarga anda dari Aljuburi Yahudi dan agenda PKR. Selamatkanlah bumi tanah Melayu. Sebelum terlambat. Kerajaan harus tegas menjalankan undang2, jangan lagi beri muka dan belas kasihan. Jangan biarkan negera huruhara kerana Dajjal2 dan samseng2 yg berkuasa. Apakah lemahnya Menteri Dalam Negeri dan tidak da kuasa untuk menegakan undang2 dan keselamatan negara?

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH