tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 13 November 2009

ANWAR NIZAR PELIWAT HAMPEH:ALAHAI NIK AZIZ,APA KE BENDA NAK NAIK HAJI PUN GUNA DUIT RASUAH

Dalam PAS dia bukan rasuah juga bukan makan suap tapi suap makan maknanya apabila disuap dia makan kerana suap makan sudah menjadi perkara biasa pada PAS” itulah perumpamaan yang dilontarkan oleh Ketua Pembangkang DUN Kelantan Datuk Alwi Che Mat ketika mengulas isu Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang ditaja untuk mengerjakan ibadah haji.


Namun isu berkenaan yang dikritik hebat oleh banyak pihak kerana menyifatkan pembiayaan tersebut kemungkinan mempunyai unsur rasuah dikatakan ia hanya sumbangan oleh Nik Aziz sendiri.

Alwi mempersoalkan kenyataan Nik Aziz yang menyifatkan pembiayaan itu adalah sumbangan dan bukannya satu bentuk rasuah kerana pihak yang membiayai jelas mempunyai kepentingan dengan projek kerajaan negeri Kelantan.

Menyokong dakwaannya itu, Alwi mendakwa, pembiayaan untuk Nik Aziz mengerjakan haji itu dibuat oleh seorang ahli perniagaan yang bernama Nordin Awang yang merupakan pemilik syarikat Abroad Technologies Sdn Bhd.

“Syarikat itu diberikan hak eksklusif untuk memasang papan iklan di seluruh negeri Kelantan. Antara iklan itu ialah iklan Membina Generasi Al Quran yang memaparkan gambar Nik Aziz dan cucunya, anak kepada Arif Fahmi (menantu Nik Aziz),” katanya.

Sehubungan itu beliau mempersoalkan, tidakkah pihak yang membiayai perbelanjaan haji tersebut mempunyai kepentingan terhadap projek yang dikendalikan oleh Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang diterajui oleh menantu Nik Aziz sendiri .

“Tidakkah ini ada unsur-unsur yang boleh dipersoalkan,” tambahnya.

Jelasnya, berdasarkan maklumat yang diperolehi, pembiayaan haji yang melebih RM400,000 tersebut yang dibuat melalui TH Travel melibatkan Nik Aziz dan isteri, Arif Fahmi dan isteri, Setiausaha Sulit Nik Aziz dan Nordin serta isterinya.

Berdasarkan maklumat yang diperolehi pembiayaan haji Nik Aziz dan keluarganya itu bagi setiap orang ialah sebanyak RM65,000.

“Mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah pun pergi haji tahun ini tapi pekej beliau hanya RM23,000 sahaja berbanding mereka RM65,000,” tambahnya.

Alwi juga hairan kenapa setelah isu tersebut ‘meletup’ kenapa kini ada usaha untuk mengalihkan perhatian dengan cuba mengaitkan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

“Kini mereka cuba mengalihkan perhatian apabila mula menyebarkan cerita kononnya isu pembiayaan haji ini didalangi oleh UMNO dan BN. Apakah mereka ingin mengatakan bahawa menantu Nik Aziz adalah dalang UMNO dan BN,” soalnya.

Alwi juga mendakwa, syarikat Abroad Technologies Sdn Bhd milik Nordin kini telah dijual kepada seorang tauke Cina.

Selain itu, Alwi turut mendedahkan pembinaan sebuah sekolah agama dibiayai oleh sebuah syarikat yang telah mendapat kontrak daripada kerajaan negeri.

“Sebuah syarikat bernama Sensa Timur telah diberi kontrak membina bazar Tok Guru di Kota Bharu. Syarikat ini juga telah menderma untuk membina sebuah sekolah agama berhampiran rumah Nik Aziz yang diberi nama Darul Anwar,” ujar beliau.

Berdasarkan pendedahan ini, ada yang menyatakan mungkin ada kebenaran apa yang didedahkan oleh kickdefella dalam blognya http://kickdefella.wordpress.com

hadiah untuk tok guru..... hadiah.... hadiah..... hadiah.... UMNO je yang rasuah.... rasuah..... rasuah..... kalau benar syarikat berkenaan nak berbakti, mengapa tidak sumbangkan kepada rakyat Kelantan yang tidak mampu untuk menunaikan Haji ?
Macam di kawasan kawan, ada seorang usahawan bekas Wakil Rakyat, tiap tahun memilih 2 orang tua-tua miskin dari kampungnya untuk menunaikan Haji....Islam mewajibkan haji sekali seumur hidup kerana X mahu menyusahkan umatnya. Ini kerana bukan sahaja ibadat tersebut adalah ibadat yang melibatkan rohani dan jasmani tetapi juga kerana kosnya mahal. Jika kita mampu, memang elok menunaikan umrah dan haji sekerap yang boleh.
.

3 ulasan:

  1. Salam bro, dulu semasa pemimpin-pemimpin UMNO pergi menunaikan Haji atau Umrah, macam-macam puak-pauk umpat keji, Haji tak mabrullah apa je tak dikata oleh puak-puak ni.....

    La ni Nik Aziz gi Haji dengan duit rasuah, apa pula nak panggil ? Haji Nik Aziz Rasuah la ye....

    BalasPadam
  2. Salam bro, Mabrur ke haji guna duit sponsor yang diambil dari duit rakyat. Buat billboard pun tak menguntungkan rakyat cuma propaganda aje. Kenapalah syarikat itu tak sponsor tok iman-tok iman mesjid di seluruh negeri kelantan yang masih ada belum pergi haji lagi supaya dapat mendoakan syarikat yang beri mereka untung dalam peniagaan mereka.

    BalasPadam
  3. Insaflah Kata2 kita Wahai Kawan2 umno..ingat ALLAH ..Jgn ingat duit /.. bila masa pun boleh MATI..sama @ semua belajar ugama.. kalau semua ikut agama & ulama .... pasti satu patah ayat yg kesat /was_2 takkan keluar dari kita. Ada bukti dakwa,kalau pun benar pun tak boleh malukan orang pada umum ..inikan semacam fitnah orang.. Takutkan AZAB ALLAH. PIKIR SENDIRI DAN KAJI LE kalau anda arif atau rasa orang islam..>> Dosa sesama manuasia camne.. hukumnya..pikir le.. jgn politik je..

    Jgn gila WANG & KUASA sgt ,biar miskin harta asal ALLAH redha Seandainya kita Ke MATI tiba_2.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger