tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 12 November 2009

ANWAR NIZAR KUTU BERAHAK:SPRM AKAN BUKA KERTAS SIASATAN KES NIK AZIZ NAIK HAJI

Heran tengok dengzan penyokong Pas yang pertahankan TGNA yang mengaku ditaja oleh seseorang untuk menunaikan haji.Apakah layak TGNA dipanggil seorang ulama sedangkan tiap tiap tahun Nik Aziz pergi kemekah gunakan duit rasuah.65,000 bukan duit yang sikit dan sekiranya duit sebanyak itu diberikan pada rakyat yang miskin yang terdapat ramai diKelantan tidak mustahil Kelantan akan menjadi negeri sifar kemiskinan.

Islam hanya galakan umatnya pergi kemekah hanya sekali dalam seumur hidup,tapi berlainan dengan MB yang tiap tiap tahun pergi mekah dengan menggunakan duit rasuah.Kalau TG seorang yang utamakan rakyat tentu TGNA akan menolak habuan untuk menunaikan Haji kerana sebagai negeri yang termundur dan termiskin sudah tentu ramai dikalangan rakyat Kelantan teringin untuk menunaikan haji tapi apakan daya tidak mampu untuk menyediakan duit sebanyak itu untuk pergi ke Mekah.

Saya pun malas nak komen terlalu panjang kerana sebagai ahli Pas sudah tentu ahli Pas lebih arif tentang tindakan TG mereka menggunakan duit dari tajaan untuk kemekah.Sedangkan Islam menghendaki agar kita kemekah sekiranya kita ada kemampuan.Jadi apakah duit yang digunakan dari sumber yang kita tidak ketahui apakah boleh kita ke mekah.

Jadi saya nak tahu apakah ianya rasuah atau bukan......sama sama lah kita fikir fikirkan....Jadi apakah wajar SPRM buka kertas siasatan?Cuba komen sikit....

6 ulasan:

  1. salam bro, itu hadiah untuk tok guru..... hadiah.... hadiah..... hadiah.... UMNO je yang rasuah.... rasuah..... rasuah..... kalau benar syarikat berkenaan nak berbakti, mengapa tidak sumbangkan kepada rakyat Kelantan yang tidak mampu untuk menunaikan Haji ?

    Macam di kawasan kawan, ada seorang usahawan bekas Wakil Rakyat, tiap tahun memilih 2 orang tua-tua miskin dari kampungnya untuk menunaikan Haji.....

    BalasPadam
  2. Kalo betul benci RASUAH kenape tak bersuara tentang ADUN2 BN SGOR yg menghabiskan peruntukan DUN sebanyak RM500,000 setahun dlm tempoh 2 bulan je sebelum PRU12...

    Belanjakan duit utk RAKYAT ke? Mana la letaknya kelogikan berfikir kome ni yop!

    BalasPadam
  3. kecoh satu malaysia pasal tajaan mb kelantan untuk ke mekah.mb sedekah gaji dia kat orang susah di sendiri x kecoh pun.nak siasat dipersilakan tapi kalau didapati x berasas, tunggu lah pembalasan dari allah kepada sesiapa yang menyakiti ulama.sepatutnya umno pun buatlah amal baik seperti menaja pemimpin umno ke mekah.bukannya menaja BNBBC untuk ke Tokyo atau kemana saja untuk benda x berfaedah.itu umno kata apa?sedekah ke rasuah ke apa ke?

    BalasPadam
  4. Islam mewajibkan haji sekali seumur hidup kerana X mahu menyusahkan umatnya. Ini kerana bukan sahaja ibadat tersebut adalah ibadat yang melibatkan rohani dan jasmani tetapi juga kerana kosnya mahal. Jika kita mampu, memang elok menunaikan umrah dan haji sekerap yang boleh.

    BalasPadam
  5. Nik Aziz kena jawab kenapa dia terima duit tajaan tersebut.

    adakah Haji kali ini lebih mabrur ?

    atau jadi Haji Lebur kerana menggunakan wang tidak jelas sumber dan statusnya...

    Allahu A'lam

    BalasPadam
  6. umno ni xsedar dia yang perentah.kalau orang lain dia suruh pegi haji lah .tolong orang miskin lah tapi bab perentah negara dia nampak islam ni untuk ibadat tertentu saja. jelasah umno ni ejen penjajah, tak sudah sudah gagal pun masih nak salah orang lain lagi.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger