tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 28 Jun 2010

PERLANTIKAN AZMIN CUBAAN AWAL UNTUK MENYINGKIRKAN KHALID

Pelantikan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR negeri ini menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menguatkan dakwaan wujudnya bibit-bibit rasa tidak senang pimpinan dan ahli akar umbi parti terhadap Menteri Besar Selangor berkenaan.

Ia didakwa sebahagian rancangan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi ‘memantapkan’ parti itu di negeri ini dan keputusan Anwar dikatakan sesuatu yang ‘mesti disokong’ dan mesti diikut.

Walaupun Abdul Khalid mendakwa itu atas permintaannya tetapi bagi pemerhati politik dan beberapa pihak, ia menunjukkan Menteri Besar tersebut cuba diketepikan setelah tidak lagi mendapat kepercayaan Anwar untuk mentadbir PKR di negeri ini yang semakin goyang.

Beberapa isu yang tercetus di negeri ini telah memperlihatkan kelemahan Abdul Khalid sebagai pemimpin parti dan negeri.

Ini termasuk ketidakpercayaan ahli akar umbi PKR terhadap kepimpinan Abdul Khalid di Kuala Selangor, penyelewengan penjualan pasir dan pengambilan tanah Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) yang gagal ditangani baik sehingga menyumbang kepada kekalahan PKR dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor baru-baru ini.

Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Ismail hari ini mengumumkan Azmin sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Selangor menggantikan Abdul Khalid, berkuat kuasa serta-merta.

Kemuncak kemelut kepimpinan Abdul Khalid adalah kewujudan komplot mengguling kepimpinan beliau oleh 15 Ahli Parlimen yang dikatakan turut melibatkan Azmin.

Justeru, pengumuman pelantikan Azmin sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan negeri yang turut menyaksikan penyelaras pakatan pembangkang, Datuk Zaid Ibrahim menggantikan Azmin di Wilayah Persekutuan, memperkuatkan kenyataan bahawa Abdul Khalid cuba dijatuhkan walaupun beliau dikekalkan sebagai Menteri Besar.

Anwar juga cuba menutup rancangannya mengetepikan Abdul Khalid dengan memberitahu akan merombak kepimpinan PKR di dua lagi negeri tetapi tidak mengumumkan nama negeri dan bila ia akan dilakukan.

Sementara itu, seorang pemimpin PKR yang mempunyai ‘masalah’ dan kerap meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Abdul Khalid, S. Manikavasagam mengakui pelantikan Azmin di Selangor sebahagian rancangan Anwar.

Beliau mendakwa, pelantikan itu merupakan keputusan yang mesti disokong sebulat suara pemimpin PKR negeri termasuk dirinya.

Manikavasagam berkata, beliau yakin pengalaman Azmin dalam politik termasuk semasa menjadi Setiausaha Politik kepada Anwar dapat membawa perubahan kepada PKR Selangor.

“Anwar memang ada rancangan untuk kebaikan PKR dan negeri serta persediaan menghadapi pilihan raya umum akan datang.

“Kita mahu pemimpin yang memberi tumpuan penuh kepada parti di Selangor,” kata beliau ketika dihubungi petang ini.

Walaupun begitu, kata Manikavasagam, beliau tidak mahu terlalu memuji kerana perlu melihat bagaimana Azmin menguruskan parti.

“Kita tunggu dan lihat,” kata beliau.

Dalam pada itu, Manikavasagam hari ini menafikan beliau terlibat dalam komplot bersama 14 lagi Ahli Parlimen di Selangor untuk menjatuhkan Abdul Khalid.

“Memang ada yang tidak berpuas hati dengan cara pentadbiran Abdul Khalid tetapi tidaklah sampai berkomplot menjatuhkannya atau sesiapa,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH