tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 15 Jun 2010

ZAHRIN TANYA ANWAR APA SUDAH JADI DENGAN VIDEO ELIZABERT WONG

Bukan sesuatu yang pelik lagi bagi bekas pemimpin atau wakil rakyat yang pernah berada dalam PKR jika Ketua Umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim mau bikin gempak ketika menyerang mereka.Dulu ketika bersama macam-macam rahsia dikongsi.Jadi mereka cukup masak helah dan taktik Anwar bikin cerita nak suruh orang ramai termasuk pemimpin ataupun ahli parti PKR percaya semua cakapnya.Macam cerita pelan 16 September dan bilangan serta senarai ahli parlimen BN yang sudah setuju lompat parti sertai pembangkang tawan Putrajaya.

Akhirnya semua tertipu termasuk pemimpin PKR sendiri menyebabkan ada yang hilang keyakinan terhadap pimpinan dan perjuangan Anwar lantas mereka keluar parti dan jadi wakil rakyat Bebas.Bagaimanapun, bagi Anwar cerita yang sudah set dalam kepalanya, jika ada pemimpin PKR keluar atau lompat parti, mereka ini semua kena bayar oleh BN.Bekas pemimpin PKR yang pernah rapat dengan Anwar dan bertindak keluar PKR turut dituduh kena beli atau dapat ganjaran berbuat demikian. Barangkali sudah terdesak sangat kerana satu demi satu temberang beliau didedahkan bekas wakil rakyat yang keluar PKR, Anwar pada Konvensyen PKR di Kota Bharu, baru-baru ini buat cerita kononnya ada yang keluar parti terima ganjaran RM2 juta.

Kenyataan Ketua Pembangkang itu disambut dengan cabaran oleh Ahli Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamad Hashim, ahli parlimen Wangsa Maju Wee Choo Keong dan ahli parlimen Kulim Bandar Bharu Zulkifli Noordin supaya Anwar buktikan tuduhan tersebut.Namun, Anwar hanya membisu tetapi sengaja membangkitkan semula dakwaan itu perbahasan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10) di Dewan Rakyat, Isnin.

Anwar berkata beliau akan memberikan keterangan dan mendedahkan maklumat mengenai orang perantaraan yang menyediakan berjuta-juta ringgit kepada mereka yang melompat parti apabila tiba masanya.

"Tahniah...kereta baru, rumah elok...semua orang tahu, satu Pulau Pinang tahu, saya buat ucapan di luar tentang orang yang ambil wang ini, saya dah sebut di luar, saya akan keluarkan kenyataan mengenai orang perantaraan yang sediakan berjuta ringgit pada ketikanya nanti," katanya.

Kenyataan itu menyebabkan Zahrain bangun mencelah mencabar Anwar mengemukakan bukti bahawa ahli-ahli Parlimen PKR telah ditawarkan RM2 juta untuk lompat parti.

"Saya terdengar kat luar Yang Berhormat Permatang Pauh sebut tentang cabar yang melompat ini kononnya diberi RM2 juta, saya pula nak cabar Yang Berhormat kemukakan bukti...serta bukti 16 September.

"Saya minta penjelasan, dah dia cabar saya, saya cabarlah (dia)," katanya termasuk meminta Anwar bersumpah menyatakan perkara itu benar.

Selapas itu, Zahrain, Wee, Zulkifli dan seorang lagi bekas ahli parlimen PKR yang keluar parti itu, Mohsin Fadzli Samsuri (Bagan Serai) mengadakan sidang media bersama-sama mencabar Anwar mengemukakan bukti berhubung tuduhannya itu.

Menurut Zahrain, Anwar tidak perlu menunggu masa yang sesuai untuk membongkar dakwaan tersebut kerana Parlimen adalah tempat terbaik untuk berbuat demikian.

"Tadi dia ada cakap pasal rumah baru, kereta baru...dia pun ada. Ini dah jadi macam politik kebudak-budakan. Sekarang saya nak dia kemukakan bukti, kalau tidak tutup mulut jangan cakap," katanya.

Zahrain berkata jika gagal mengemukakan bukti, Anwar dianggap tidak layak menjadi Ketua Pembangkang dan wakil kepada rakyat.

Selain itu, mereka akan mengemukan usul merujuk Anwar kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen kerana kenyataan berbohong di Parlimen.

Ketika ditemui Agendadaily selepas itu , Zahrain menjelaskan sebagai ahli perniagaan, tidak salah beliau membeli kereta baru menggantikan kenderaan lama ataupun membeli rumah.

“Lagipun harga kereta dan rumah saya tidak semahal kenderaan atau banglo dimiliki oleh Anwar,” katanya.

Bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang itu sekali lagi menegaskan, itulah taktik Anwar dengan mengada-adakan cerita tetapi gagal membuktikannya.

Zahrain turut mendedahkan pernah satu ketika Anwar memaklumkan beliau ada video berhubung isu gambar-gambar separuh bogel Ahli Dewan Undangan Negeri PKR kawasan Bukit Lanjan,Selangor, Elizabeth Wong dan menyifatkan wanita itu tidak patut kekal sebagai wakil rakyat dan Exco kerajaan Selangor.

Ketika itu katanya, hubungan Anwar dengan Elizabeth tidak rapat dan mahu beberapa pemimpin PKR terus memainkan isu berkenaan bagi memastikan Elizabeth melepaskan jawatan sebagai wakil rakyat.

“Sampai sekarang Elizabeth masih kekal. Mana dia video itu? Bagi saya Anwar sengaja buat cerita semata-mata nak minta kami sokongnya (singkir Elizabeth)

1 ulasan:

  1. Fuyoo... AnWAR ada video separuh bogel Ustazah Eli Wong, ADUN Bukit terLANJANg. Buat apa AnWAR simpan video tu??? Buat modal ke?? Hehe... kalau tunjuk kat tua kutuk N.Ajis tu mesti terbeliak biji mata, terus masuk hospital koma 100 hari 100 malam. Hahahahahahahaha.....

    AnWAR berani ke sahut cabaran??

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger