tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 12 Jun 2010

RUPANYA ANWAR SEORANG BAPAK ZIONIS

Di sebalik Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba mengaitkan kerajaan dengan rejim Zionis Israel baru-baru ini, beliau pernah tampil mengaku menganggotai pertubuhan antarabangsa, International Crisis Group (ICG), satu organisasi yang turut dianggotai beberapa tokoh Zionis serta penyokong kuat Israel.Pengakuan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu terdapat dalam rakaman YouTube, antara lain menceritakan mengenai mesyuarat pertama yang dihadirinya dalam ICG di Vancouver, Kanada, pada 23 Mac 2007.

Pelantikannya sebagai Jawatakuasa Eksekutif Lembaga Amanah ICG dibuat pada Jun 2006 bersama tujuh bekas pemimpin iaitu, bekas Menteri Luar Israel, Shlomo Ben-Ami; Setiausaha Kabinet India, Naresh Chandra; bekas Penasihat Khas kepada Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa- Bangsa Bersatu (PBB), Lakhdar Brahimi.Empat lagi pemimpin ialah bekas Pengerusi Kesatuan Afrika, Joaquim Alberto Chissano; bekas Naib Canselor Jerman, Joschka Fischer; bekas anggota Republik Senat Amerika Syarikat (AS), Nancy Kassebaum Baker dan bekas Presiden Chile, Ricardo Lagos.

Pelantikan itu telah dilaporkan oleh portal berita www.maximsnews.com bertarikh 30 Jun 2006.Selain Shlomo, menurut sebuah laman web tempatan, www.anwaraidc.com antara tokoh Zionis serta penyokong Israel yang menganggotai ICG ialah bekas Duta Besar AS ke Israel, Thomas R. Pickering; bekas Duta Besar AS ke Turki, Morton Abramowitz dan bekas Anggota Kongres AS, Stephen Solarz.Agak memeranjatkan, penyangak mata wang iaitu seorang individu Yahudi, George Soros adalah antara tokoh Zionis yang turut menganggotai ICG.

Tokoh Zionis tersebut yang hampir melumpuhkan sistem ekonomi negara kini merupakan Pengerusi Masyarakat Terbuka (Open Society Institute).Senarai nama-nama anggota ICG berkenaan boleh dilayari di laman web rasmi ICG di http://www.crisisgroup.org.Pengakuan Anwar sebagai anggota ICG di dalam YouTube tersebut banyak disiarkan dan perbahaskan di laman-laman blog tempatan.

Sementara itu, dalam rakaman video tersebut, Anwar berkata, beliau menghabiskan masa dua hari bermesyuarat di Vancouver membincangkan 'masalah-masalah negara yang menghadapi krisis' seperti Burma, Darfur (Sudan), Palestin, Iraq dan Pakistan.Sebahagian besar tokoh Zionis hadir pada mesyuarat itu, antaranya Shlomo Ben-Ami dan Soros selain pendokong-pendokong kaum Yahudi.Barangkali jika Anwar menyebut beliau bermesyuarat bersama Soros akan menjadi isu kepada rakyat negara ini kerana Soros yang merupakan sebagai seorang Yahudi telah merosakkan ekonomi Malaysia, hingga berlaku kegawatan ekonomi Malaysia pada tahun 1997/98," kata laman web www.anwaraidc.com.Bagaimanapun, dalam rakaman itu Anwar langsung tidak menyebut tokoh-tokoh Zionis yang menganggotai pertubuhan tersebut sebaliknya hanya menyebut bekas Menteri Luar Australia, Garent Avens, bekas Menteri Hak Asasi Eropah, Chris Pattern dan Brahimi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH