tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 2 November 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:SIAPA TANGAN GHAIB YANG MENGARAH BEKAS MUFTI DITAHAN

Seluruh negara dikejutkan dengan penahanan bekas mufti Perlis malam tadi dan khabarnya Dr Asri akan didakwa dimahkamah syariah kerana memberi ceramah tanpa tauliah dari JAIS.Tapi siapa sebenarnya yang mengarahkan Dr Asri ditahan.Apakah kerajaan negeri Selangor terbabit dalam penahanan Dr Asri.Sebagai ketua kerajaan negeri Selangor,sudah pasti MB selaku ketua negeri tahu akan tindakan yang diambil oleh JAIS dimana JAIS berada dibawah bidang kuasa Exco agama apakah arahan ini datang dari Exco berkenaan atau dari MB sendiri.

JAIS TIDAK JADI DAKWA DR ASRI...BACA SELANJUTNYA

JAIS dibawah kuasa siapa?Jadi kerajaan negeri pimpinan Khalid gagap dan Exco agama Hassan Ali perlu menjawab persoalan tentang penahanan Dr Asri ini,Ini kerana ramai blogger dari pakatan menuduh semua ini didalangi oleh Umno dan kerajaan Pusat sedangkan Jais adalah dibawah bidang kuasa kerajaan negeri.

Apakah Pkr ingin membalas dendam dengan Pas kerana Exco Agama adalah dibawah kuasa Pas atau apakah Pas sengaja lakukan semua ini untuk memalukan kerajaan negeri yang dikuasai oleh Pkr dimana MBnya adalah dari Pkr.Tidak mustahil semua ini boleh terjadi kerana Pas dan Pkr di Selangor tidak sehaluan dalam banyak perkara dimana yang terbaru Pas telah membantah cadangan kerajaan negeri yang membenarkan pusat pusat hiburan melanjutkan tempoh operasi masa mereka.Ini menunjukan Pas dan Pkr banyak bercanggah dalam membuat keputusan dalam mentadbir negeri Selangor.

Dalam pada itu Dr Asri telah menggangap yang JAIS telah mensabotaj dirinya yang membuatkan beliau menunggu selama lebih sejam di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, hari ini, adalah sebagai satu sabotaj.Sehingga pukul 10 pagi, pihak JAIS tidak hadir ke mahkamah, sedangkan Mohd Asri tiba sejak pukul 9 pagi seperti yang diarahkan JAIS.Mereka tangkap saya dulu baru tuduh. Tetapi mahkamah kata belum ada apa-apa pertuduhan lagi. Saya pun tak tahu sebab apa nak datang sini
Dr Asri tetap menanti kemunculan pegawai-pegawai JAIS

Pihak JAIS yang bagi arahan, tetapi saya nak tahu 'tangan ghaib' siapa disebaliknya," kata Mohd Asri.(SIAPA LAGI KALAU BUKAN KERAJAAN NEGERI DISEBALIK PENAHANAN INI)Terdahulu, lebih 100 individu memenuhi perkarangan mahkamah sejak pukul 9 pagi tadi untuk memberi sokongan terhadap beliau yang hadir untuk memberikan keterangan berhubung dakwaan dipercayai mengajar ilmu agama tanpa tauliah.

Antara yang hadir ialah Datin Paduka Marina Mahathir, Ahli Parlimen Titiwangsa Dr Lo' Lo' Mohamad Ghazali, Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS, Azman Shafawi, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Klang, Saari Sungib, Ahli Parlimen PKR Ampang, Zuraida Kamaruddin dan pengasas Sisters In Islam (SIS), Zainah Anwar.Turut kelihatan ialah wakil kepada Senator Datuk Jamil Baharom, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, wakil-wakil Umno, PAS dan PKR; serta enam orang peguam dari pelbagai firma guaman.

Dr Asri mempamerkan surat yang dikeluarkan oleh JAIS yang mengarahkannya hadir ke pejabat agama Gombak pagi ini

Mohd Asri ditahan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) tengah malam tadi, namun dibebaskan dengan jaminan polis kira-kira pukul 1.10 pagi tadi.Kejadian berlaku kira-kira pukul 9 malam apabila sekumpulan anggota JAIS memasuki sebuah banglo milik seorang ahli perniagaan di Taman Sri Ukay, Hulu Klang ketika Mohd Asri memberikan ceramah kepada lebih 300 pengikut.Sementara itu, Thalia Rohaina Abdul Latif yang merupakan salah seorang peguam yang hadir di pejabat agama tersebut berkata, perkara ini tidak sepatutnya terjadi dan JAIS sepatutnya membuat siasatan terlebih dahulu sebelum membuat sebarang penahanan.Mereka (JAIS) datang menyerbu beliau di premis rakannya dan pada waktu itu beliau sedang menikmati makan malam, dan bukannya sedang memberikan ceramah seperti yang didakwa.

Ramai penyokong-penyokong Dr Asri yang terdiri dari wakil-wakil NGO dan peguam datang memberi sokongan moral

JAIS sepatutnya siasat dulu sebelum membuat tuduhan," katanya.Penyokong-penyokong Mohd Asri juga menganggap isu tidak bertauliah bukanlah alasan yang logik kerana beliau merupakan bekas mufti dan mempunyai kelayakan dalam ilmu hadis.Menurut Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin, beliau turut tidak berpuas hati apabila pihak JAIS turut mengaitkan Mohd Asri mengamalkan fahaman Wahabi.

Mohd Asri bagaimanapun menafikan perkara tersebut.Itu hanya fahaman rekaan mereka," jelasnya yang turut diwakili oleh peguam Zulkifli Che Yong, Azmi Mohd Rais dan beberapa peguam pemerhati dari mahkamah sivil.Dalam pada itu, Datin Paduka Marina Mahathir akui, beliau pernah mengikuti syarahan dan menyokong penuh bekas mufti itu.Beliau kena aniaya kerana tuduhan itu tidak berasas. Beliau adalah seorang mufti, takkanlah tidak bertauliah?Kalau dikatakan mengamalkan fahaman Wahabi, mereka faham kah makna Wahabi itu? Mereka kena faham terlebih dahulu, barulah buat tuduhan," kata Marina dalam nada marah.

SEPERTI KATA DR ASRI ADA TANGAN GHAIB DIBELAKANG PENAHANANNYA INI.JADI SIAPA LAGI KALAU BUKAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR KERANA JAIS BERADA DIBAWAH BIDANG KUASA EXCO AGAMA NEGERI SELANGOR...KALAU ADA ORANG MERASA KERAJAAN BN YANG MELAKUKAN APAKAH BUKTI YANG BOLEH MENGAITKAN SEMUA INI SEDANGKAN KERAJAAN BN INGIN MELANTIK DR ASRI SEBAGAI YDP YADIM YANG BARU DAN DR ASRI JUGA MERUPAKAN BEKAS MUFTI DIBAWAH KERAJAAN BN.TIDSAK MUNGKIN SEMUA INI DIDALANGI OLEH KERAJAAN BN.

KERAJAAN SELANGOR PERLU JAWAB PERSOALAN INI.KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU ORANG PIKIR LA SENDIRI........

BERITA TERBARU ...DSN TELAH MENJELASKAN YANG KERAJAAN BN TIDAK TERLIBAT DALAM PENAHANAN DR ASRI DAN DSN TELAH MEMPERSOALKAN APAKAH MOTIF KERAJAAN PAKATAN NEGERI SELANGOR DALAM PENAHANAN DR ASRI....KERAJAAN PAKATAN KENA JAWAB PERSOALAN INI.....APAKAH KERAJAAN NEGERI TIDAK MAHU AGAMA ISLAM DISEBARKAN DINEGERI SELANGOR.....PIKIR PRKIR KAN LA...

4 ulasan:

  1. Saya ada mengikuti video ceramah Ustaz Asri, dan semua ceramah beliau adalah jelas dan masuk akal, cukup terang penjelasan beliau dalam banyak perkara berlandaskan sunnah dan Alquran. Dalam kes liwat beliau berani kedepan memperjelaskan ketidak adil dalam mereka2 konco dan pegawai2 ugama membela Aljuburi, sedangkan ramai orang2 pegawai syarie, jakim dan jabatan ugama yg berdiam, bacul dan pengecut untuk hedepan memperjelaskan keadilan dan Hak2 dalam ugama. Jadi sudah terang lagi bersuloh, penahanan beliau tidak lain dan tidak bukan hanyalah berunsor jahat dan zalim. Kerajaan dan Menteri dalam Negeri harus berani membongkar perkara ini, ini adalah satu jenayah yg hendak dilakukan oleh orang2 yg busok hati dna hendak mempermainkan undang2 dalam negeri. Apakah kita rakyat perlu diam bila kezaliman berleluasa nanti. Ambil tindakan sekarang untuk menegakkan keadilan dan undang2 dalam negeri. Yg zalim seperti Aljuburi dan orang2 terencat akal dalam PAS harus di beri pelajaran, jangan nanti rakyat menudoh yg kerajaan tidak berkuasa, tetapi Dajjal2 dan melaun2 yg berkuasa.

    BalasPadam
  2. Siapa yang menguasai JAIS/MAIS?? Jawapannya ialah Sultan... Kerajaan negeri/MB/exco agama tidak mempunyai pengaruh di JAIS/MAIS... sehinggakan exco agama tidak boleh buat press statement mengenai agama di Selangor atas arahan Sultan... http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1001&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kota&pg=wk_10.htm

    Dan kerana Dr. Asri ditawar jawatan di YADIM, ada pihak tertentu di YADIM sekarang ini tenggah panas punggung... http://drmaza.com/home/?p=770

    Dan adakah kerana baru baru ini ada khabar mengatakan beliau dipelawa menyertai PAS... sehingga ada yang takut beliau benar benar menyertai PAS??? http://drmaza.com/home/?p=764

    BalasPadam
  3. SALAM PADA NAMA DIATAS...SAYA SOKONG AGAR KDN AMBIL TINDAKAN PADA PEGAWAI AGAMA YANG SENANG SENANG MEMBUAT PENILAIAN SENDIRI....APA KESALAHAN DR ASRI?APAKAH KERAJAAN NEGERI CUBA CUBA BERMAIN DENGAN KUASA YANG ADA DITANGAN MEREKA.....MUNGKIN KERANA KEENGANAN DR ASRI MENYERTAI MEREKA DAN ADA KEMUNGKINAN DR ASRI AKAN MENERIMA JAWATAN YDP YADIM MAKA KERAJAAN NEGERI PIMPINAN PKR DAN PAS INGIN MEMALUKAN DR ASRI.....

    BalasPadam
  4. Saya mohon KDN dengan ada undang2 yg ada, mengambilkan tindakan dgn tegas. Banyak perkara durjana, seperti di PRK B. Pinang fitnah gambar budak kena tetak tak berdarah, kekecohan oleh pemimpin pembangkang di Perak, gelagat pemimpin Pembangkang, apakah tidak ada undang2 yg boleh diambil oleh kerajaan? Apakah kerajaan hanya akan ambil tindakan jikalau ada aduaan laporan polis. Rakyat semua sedang menyaksikan banyak huru hara dan tidak keadilan berleluasa. Ini akan menunjokkan kelemahan kerajaan dan akan membuat rakyat bertambah muak. KDN dan anggota polis harus bersikap tegas, tidak bole berlembut. Dajjal2 dan melaun2 sedang bermaharajelela, apakah tindak kerajaan? Adakah mereka2 ini lebih berkuasa dari Kerajaan?

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH