tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 2 November 2009

ANWAR NIZAR HARAM JADAH:SPRM AKAN DAKWA 5 ORANG TERMASUK SEORANG AHLI PARLIMEN ATAS TUDUHAN RASUAH DAN CUBAAN MENIPU

Seorang anggota Parlimen, yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor, adalah di antara lima orang yang akan didakwa oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Mahkamah Sesyen Shah Alam pada Selasa atas dakwaan rasuah dan percubaan menipu.

Ketiga-tiga mereka iaitu Anggota Parlimen itu bersama pembantunya serta seorang bekas pegawai Menteri Besar Selangor bersama dua lagi, iaitu seorang pembantu khas Ahli Majlis Kerajaan Negeri (Exco) Selangor dari DAP dan seorang pengarah syarikat akan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Shah Alam pagi Selasa bagi menghadapi pertuduhan rasuah dan menipu, menurut SPRM dalam satu kenyataan di sini, petang Isnin.

SPRM berkata, Anggota Parlimen itu dan pembantunya ditahan oleh SPRM Selangor hari ini atas kesalahan mengikut Seksyen 11(c) Akta Pencegahan Rasuah (APR) 1997 iaitu mengemukakan invois-invois yang "mengandungi butiran palsu" semasa beliau menjadi ADUN Selangor bagi melaksanakan satu program yang tidak dijalankan. Pembantunya pula ditangkap atas kesalahan bersubahat dengan bekas ADUN itu dalam membuat tuntutan bagi program yang sama, menurut kenyataan SPRM lagi.

SPRM Selangor turut menangkap seorang bekas pegawai Menteri Besar Selangor hari ini atas kesalahan mengikut Kanun Keseksaan iaitu kerana disyaki menipu dan memperdayakan seorang presiden sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) di negeri itu bagi tujuan pembiayaan sebuah majlis anjuran Kerajaan Negeri berkenaan dengan melibatkan nilai sebanyak RM50,000. Menurut kenyataan SPRM lagi, pembantu khas Exco Selangor pula akan dituduh mengikut Akta Pencegahan Rasuah (APR) 1997 dan Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengemukakan invois mengandungi butiran palsu, yang dikemukakan kepada Pejabat Daerah Sepang bagi membekalkan barangan sempena program Hari Kemerdekaan 2008 yang mana ianya tidak dibekalkan.

Beliau juga akan dituduh atas dua kesalahan pecah jenayah amanah mengikut Seksyen 406 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, pengarah syarikat itu akan dituduh di atas kesalahan mengikut Seksyen 11(c) Akta Pencegahan Rasuah (APR) 1997 kerana mengemukakan invois-invois yang mengandungi butiran palsu kepada Pejabat Daerah Hulu Langat bagi membekalkan barangan dan keperluan bagi program-program di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Teratai, Selangor pada tahun lepas sedangkan pembekalan itu tidak dilaksanakan

1 ulasan:

  1. WAHAI SANG KAMALFARSYA! KENAPA KAMU AJAK `JOM SOLAT?' DENGAN ? BUKAN !. ADAKAH KAMU TIDAK YAKIN TENTANG SOLAT? ATAU ADAKAH KAMU AMBIL LEWA? DARI BAHASA YANG KAMU GUNAKAN BANGSAT, HARAM JADAH DSBNYA, BAGAIMANAKAH KAMU INGIN AMALKAN JOM SOLAT?

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH