tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 19 Ogos 2010

BAPAK DAN ANAK SAMA SAHAJA:NURUL IZZAH CUBA MEMBOHONGI RAKYAT

Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar memberi amaran kepada semua ahli politik supaya berhenti melemparkan pelbagai pembohongan mengenai kapal selam negara.

Sambil menafikan dakwaan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar kononnya kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman masih tidak boleh menyelam, Abdul Aziz berkata, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang berterusan mempolitikkan perkara itu.

"Kapal selam Scopene adalah aset strategik pertahanan negara dan ia bukan alat untuk meraih politik murahan. Kapal selam ini mempunyai keupayaan tinggi, diiktiraf sebagai antara yang tercanggih di dunia dan telah terbukti dalam operasi tembakan hakiki yang dijalankan oleh TLDM Julai lalu.

"Dalam operasi tersebut, KD Tunku Abdul Rahman telah berjaya menembak peluru berpandu bawah permukaan (bawah air) ke permukaan, Exocet SM39 Blok II pada kedalaman 55 meter di bawah paras air dan ia tepat mengenai sasaran yang berada sejauh 40 kilometer. Jadi di mana dakwaan kata ia tidak boleh menyelam?.

"Oleh itu, saya memberi amaran kepada semua pihak supaya berhenti menipu rakyat dengan melemparkan pelbagai pembohongan mengenai kapal selam negara. Kami lebih tahu mengenai keupayaan aset ini kerana kami yang mengoperasikannya dan bukannya ahli politik di luar sana," tegasnya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tuduhan Nurul Izzah sewaktu ditemu bual oleh akhbar Indonesia, Kompas, pada 4 Ogos lalu kononnya kapal selam negara masih tidak boleh menyelam selain mendakwa pembelian aset canggih itu sebagai usang dan terpakai.

Mengenai tuduhan Nurul Izzah itu, Abdul Aziz berkata, Ketua Sel Pasukan Kapal Selam TLDM, Kapten Abdul Rahman Ayub telah membuat laporan polis berhubung pembohongan wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) tersebut, di Balai Polis Hulu Kelang, semalam.

Menurut beliau, kenyataan yang dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai itu adalah contoh seorang ahli politik yang tidak bertanggungjawab kerana mendedahkan maklumat ketenteraan negara kepada negara luar.

"Betul atau tidak maklumat berkait dengan ketenteraan negara, ia tidak boleh sesekali didedahkan kepada negara asing. Ini soal keselamatan negara dan seharusnya ia dirahsiakan tetapi Nurul Izzah bukan sahaja berbohong malah dia juga memalukan TDLM, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan negara di mata dunia.

"Sepatutnya kita tanpa mengira ideologi politik berbangga dengan pembelian aset strategik ini kerana kapal selam adalah persenjataan deterrence (pencegahan) yang tidak semua negara mampu memilikinya. Rakyat negara lain, mereka marah apabila kerajaan tidak membeli kapal selam tetapi di negara kita ia dijadikan sebagai modal politik," jelasnya.

3 ulasan:

  1. kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi>>>itu pun kalau kuah tu tak basi...

    BalasPadam
  2. Susah apa. Hala sasaran ke rumah dia. Lepas tu buat2 cerita le silap teknikal dan salah bearing location.

    Orait apa..

    BalasPadam
  3. sebagai ahli politik, buah fikiran dan idea mesti matang. tidak sepatutnya kita memilih wakil yang masih muda dan kurang pengalaman. lebih lebih lagi wakil rakyat yang memperjuangkan cita-cita politik keluarga yang terluka kerana perjuangan mereka hanya berlandaskan motif membalas dendam

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH