tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 4 Ogos 2010

KEMATIAN BEKAS ADUN SATU MISTERI

Apa yang sebenarnya berlaku antara bekas Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Permatang, Selangor, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh,64 dan Naib Ketua Wanita UMNO Bahagian Tanjung Karang Siti Rohana Ismat,43 yang ditemui mati dengan kesan tembakan dalam kereta yang terbabas dekat Sungai Buloh di Lebuhraya Utara-Selatan tidak jauh dari Kuala Lumpur pagi Selasa masih satu misteri setakat ini.

Yang pasti terdapat satu kesan peluru di kepala Abdul Aziz manakala dua kesan peluru di kepala Siti Rohana dan tidak ada pihak ketiga dalam kejadian yang trajis dan mengemparkan itu.

Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar memberitahu siasatan awal polis mendapati tembakan tersebut dilepaskan dari bahagian dalam kenderaan itu.

Beliau tidak menolak kemungkinan ia adalah satu kes bunuh dan bunuh diri.

Polis menemui sepucuk pistol jenis Revolver .38, dua butir peluru belum digunakan dan tiga kelongsong peluru dalam kereta berkenaan.Pistol itu disahkan milik Abdul Aziz.

Ini bermakna kemungkinan besar salah seorang dari mereka menembak dan kemudiannya menembak diri sendiri.

Kejadian berlaku tidak jauh dari susur keluar Sungai Buloh di lebuhraya itu menuju ke Utara.

Mereka berdua dikatakan dalam perjalanan untuk menghadiri satu majlis di Tanjong Karang dan dipercayai bertolak dari pejabat Abdul Aziz di Petaling Jaya.

Jika berada di lokasi itu untuk ke Tanjong Karang, kebiasaannya ialah keluar ikut susur tol Rawang menuju ke Kuala Selangor.Susur keluar tol Bukit Tagar juga boleh ke sana.

Kereta jenis Toyota Caldina berwarna putih adalah milik Siti Rohana namun ia dipandu oleh Abdul Aziz.

Dalam pada itu ramai rakan Abdul Aziz terkejut dengan berita kematiannya yang trajis itu mengenangkan beliau dikenali sebagai seorang yang cukup peramah dan sentiasa ceria.

Sewaktu awal kejadian berita yang tersebar mengatakan Allahyarham meninggal dalam satu kemalangan jalanraya.

Apa yang menjadi tandatanya besar dikalangan mereka ialah apa sebenarnya berlaku antara Abdul Aziz dan Siti Rohana dalam kereta sebelum kejadian.

Apakah tembakan itu berlaku semasa kereta itu sedang berjalan dan kemudiannya ia terbabas melanggar pembahagi jalan di tengah lebuhraya itu?

Atau apakah tembakan berlaku semasa kereta itu sudah terbabas?

Jenazah Abdul Aziz dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 21, Shah Alam selepas Isyak manakala jenazah Siti Rohana pula dikebumikan di Tanah Perkuburan Batu 7 1/2 Sungai Gulang-Gulang Tanjung Karang.

Abdul Aziz meninggalkan isteri Siti Fatimah Mohd Noor, 62, serta dua anak perempuan, Norazilah, 40, pensyarah Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Norazian, 37, pensyarah Universiti Industri Selangor (Unisel) dan seorang anak lelaki Mohd Anis Hisham, 33, exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Abdul Aziz, menjadi wakil rakyat dari tahun 2004 hingga 2008 dan pernah menjadi Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor Tan Sri Abu Hassan Omar pada 1997.

Sementara itu, Mohd Anis berkata kali terakhir beliau bertemu dengan ayahnya kira-kira 9 pagi tadi di kediamannya di Shah Alam.

"Sebelum mendapat tahu kejadian yang menimpa ayah melalui kawan saya tengah hari tadi, ayah ada cakap nak pergi satu majlis di Tanjung Karang.

"Saya amat kagum kebolehan yang ada pada ayah saya dan saya menjadikannya sebagai role model dalam bidang politik. Ayah mempunyai kebolehan berbahasa Mandarin. Ayah juga ada lesen pistol," katanya ketika ditemui.

Bekas suami Siti Rohana, Abdul Aziz Hamim, 43, yang ditemui di hospital berkata mereka dikurniakan empat anak sebelum berpisah empat tahun lepas.

Katanya anak sulung mereka berusia 20 tahun manakala yang bongsu berusia sembilan tahun.

Seorang kenalan rapat kepada Siti Rohana, Towhid Mokthi, 53, berkata Siti Rohana aktif dalam politik dan pernah menjadi pegawai peribadi kepada Abdul Aziz.

"Rohana seorang yang peramah dan suka tolong orang. Dia sangat disenangi sebab itu dia terpilih sebagai Ketua Wanita Cawangan UMNO Sungai Gulang-Gulang," katanya.

Sementara itu Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abu Hassan Omar yang dihubungi Bernama berkata Abdul Aziz ialah seorang yang sangat dedikasi terhadap tugasnya dan setia kepada ketuanya.
"Hubungan saya dengan dia (arwah) sangat rapat. Saya kenal arwah sejak beliau masih bersekolah di Kuala Selangor dan saya juga pernah mengajar arwah semasa menjadi guru.

"Kemudian apabila saya menyertai politik dan menjadi Timbalan Menteri, saya ambil dia sebagai Setiausaha Sulit sebelum menjadi Setiausaha Politik apabila saya menjadi Menteri Besar," katanya.

Malah Abu Hassan berkata sehingga kini mereka masih lagi bergandingan dalam Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) Selangor, di mana beliau memegang jawatan Presiden dan Abdul Aziz selaku Bendahari.

Abu Hassan, yang sebak ketika diminta bercerita mengenai Abdul Aziz, mengakui amat sedih dengan kematian arwah yang disifatkannya sebagai anak didik, rakan dan anggota keluarga yang amat dekat di hatinya.

Turut memberi penghormatan terakhir di pengkebumian Abdul Aziz selain daripada Abu Hassan ialah bekas Menteri Kerja Raya Datuk Seri Ir Mohd Zain Mohamed, Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia Datuk Reezal Merican Naina Merican, Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin, dan bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Tan Sri Abdul Aziz Shamsuddin

1 ulasan:

  1. mohd anis.. ketua samseng umno? black scorpion?? ceh.. neraka tempat ayah anda kerana bunuh diri.. itu sendiri mau ingat!!!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH