tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 9 Ogos 2010

KES LIWAT ANWAR.......MACAM MACAM HELAH ANWAR

TERBARU: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur petang Isnin menolak permohonan Karpal Singh agar Saiful Bukhari Azlan dan Farah Azlina Latif dipanggil bagi keterangan berhubung dakwaan kononnya mereka ada hubungan intim.Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah buat keputusan itu kerana ia tidak relevan dengan prosiding kes.

Setelah gagal hal itu,ada kalangan hadirin di dalam mahkamah terkejut dan tertawa bila dengar Karpal Singh nak fail pula affidavit pertikai integriti seorang lagi Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Hanafiah Zakaria kerana didakwa baru kahwin isteri kedua di Thailand.

Peguam Cara II Datuk Mohd Yusof membantah kerana ia tidak ada kena mengena dengan kes liwat ini.Hakim kemudiannya menolaknya dengan berkata, " samaada Hanafiah kahwin dua atau dimana tidak relevan dengan kes ini".

Mohd Hanafiah ialah salah seorang anggota pasukan pendakwa yang membuat affidavit menafikan maklumat kes bocor kes ekoran dakwaan adanya hubungan antara Saiful-Farah.

Sementara itu ketika sambung bicara permohonan buang kes kerana dakwaan adanya hubungan intim itu,Yusof memberitahu dalam pasukan pendakwa Farah cuma menjalankan kerja-kerja am dan menaip saja dan tidak terlibat dalam menentukan strategi pendakwaan atau boleh emmpengeruhi kes.

Katanya Farah cuma masuk sebagai anggota pasukan pendakwa pada 20 Januari,2010 sedangkan laporan polis dan perubatan Saiful sudah diketahui umum sejak tahun 2008 lagi.

Beliau menegaskan intregriti pihak pendakwaan tidak terjejas sekalipun mereka ada hubungan.

Ini,katanya kerana Farah tidak boleh membocorkan maklumat maupun berfungsi menyoal saksi.

Mahkamah akan sambung sidang esok



BERITA SEBELUM INI : Gambar diatas bukanlah Saiful Bukhari Azlan dengan Farah Azlina Latif,bekas anggota pasukan pendakwa dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.Ini adalah gambarnya bersama bekas tunangnya Janna Mohd Zaki yang tersebar luas menerusi internet semasa dakwaan kes liwat mula bergegar dulu.

Setelah soal dokumen perubatan Saiful dan beberapa isu teknikal lain melengahkan perbicaraan kes liwat itu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terpaksa alih perhatian pula kepada usaha terbaru Anwar untuk mengugurkan dakwaan terhadapnya mengunakan dakwaan kononnya Saiful ada hubungan intim dengan Farah.

Berbagai isu sampingan timbul ketika semua orang menunggu proses perbicaraan sebenar untuk tahu Anwar liwat atau tidak Saiful.

Makanya pagi Isnin mahkamah itu terpaksa buang masa lagi mendengar hujah pasukan peguam pembela Anwar dengan pasukan pendakwa atas dakwaan yang dibuat menerusi laman web Raja Petra Kamaruddin yang kini menjadi buruan polis kerana lari dari satu perbicaraan di mahkamah.

Karpal Singh mahu Saiful dan Farah dipanggil bagi keterangan di mahkamah atas dakwaan berkenaan.Dakwanya belum ada dalam sejarah negara ini atau di negara Komanwel seorang Timbalan Pendakwa Raya mempunyai hubungan degan saksi utama.

Dalam hujahnya, Karpal berkata adalah menjadi tanggungjawab hakim untuk mendapatkan kebenaran sama ada Farah atau Saiful ada mempunyai hubungan sulit kerana kedua-duanya tidak mengemukakan affidavit membidas dakwaan itu.

Peguamcara 11,Datuk Mohd Yusof menyangkal hujah Karpal dan mengatakan tuduhan itu tidak berasas. Katanya persoalan pokok ialah sama ada Saiful telah menggunakan Farah untuk mendapatkan maklumat.

Yusof memberitahu mahkamah bahawa tuduhan yang dibuat oleh anak guam Karpal adalah berasaskan daripada khabar angin.

Katanya mereka mempunyai affidavit daripada penolong pendakwaraya, Mohd Hanafiah Zakaria dan pegawai penyiasat, Supt Jude Blacious Pereira yang menafikan sebarang kebocoran maklumat.

Yusof berkata peguambela tidak menjawab affidavit yang dikemukakan oleh Hanafiah dan Jude dan lantas menganggap perkara itu sudah selesai.

Karpal pula mengatakan apa yang dinyatakan Anwar dalam afidavitnya adalah benar dan bukan khabar angin. Katanya, apa yang dikatakan oleh Anwar bahawa Farah mempunyai akses kepada maklumat itu juga adalah benar.

Anwar diwakili Karpal Singh, Sankara Nair, Marissa Christopher Fernando dan pasukan pendakwa diwakili Yusof, Hanafiah, Noordin Hassan, CK Wong dan Noorin Badaruddin.


Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah akan membuat keputusan samada hendak memanggil atau tidak Saiful dan Farah beri keterangan pada jam 2.15 petang ini.

Anwar dan isteri Datuk Seri Wan Azizah Ismail hadir di mahkamah

3 ulasan:

  1. Aku nak tau ada tak kepala butoh bohjan masuk kel alam jubo saiful dan memuntahkan lahar gunung berapi dalam jubo saiful....pas tu ada ke tidak bohjan ni mandi junud itu jeeerr kan simple...ada ka patut hal yang tak releven dalam kes ini...ini betul2 layan yahudi mabuk minum todii.....

    BalasPadam
  2. bagaimana pula integriti peguambela yang pernah membuat tuduhan bahawa ada konsipirasi untuk membunuh Anwar menggunakan asernik dan apabila diperiksa oleh pihak doktor tiada sebarang sisa arsenik dalam tubuh badan Anwar?...

    BalasPadam
  3. sudah-sudahlah tu tak usahlah nak spin isu-isu
    yang tidak releven dalam pembicaraan kes liwat buang masa dan duit rakyat saja. Kalau tak buat kenapa nak takut untuk menegakkan kebenaran. Di dunia kita boleh berbohong kerana mulut masih boleh berkata-kata tapi di akhirat mulut akan di tutup. anggota lain yang berkata-kata termasuk kemaluan sendiri.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger