tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 27 Ogos 2010

CERITA LANJUT INKUES TEOH BENG HOCK

Pejabat peguam negara akhirnya memuat-naik klip video terbaru inkues pada 18 Ogos lalu yang diadakan bagi menentukan punca kematian pegawai politik DAP, Teoh Beng Hock.

Klip video itu dimuat-naikkan pada jam 3.41 petang itu, iaitu selepas lebih seminggu pakar patologi Thailand, Dr Pornthip Rojanasunand tampil menyambung keterangan.

Memakan masa lebih tiga jam, fail video ini berukuran 805 MB dan boleh dimuat-turun dari laman sesawang pejabat peguam negara.

Pada inkues itu Pornthip terus mempertahankan pendapatnya bahawa Teoh kemungkinan besar tidak membunuh diri tetapi sebaliknya diasak oleh ketua pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Abdul Razak Musa yang sejak awal mempersoalkan kelayakan Pornthip sebagai saksi.

Sebaliknya Abdul Razak mendakwa keterangan Pornthip adalah berdasarkan imaginasinya.

Selain mempertikaikan kelayakan Pornthip, Abdul Razak juga menyoal sama ada ahli patologi Thailand itu pernah melompat dari bangunan dan kemudiannya mencadangkan kepada Pornthip bahawa Teoh mencekik dirinya sendirinya.

Beliau juga membuat demonstrasi menunjukkan bagaimana seseorang boleh mencekik diri sendiri sambil digelakkan oleh mereka yang menghadiri perbicaraan itu.

Semalam, ahli parlimen Segambut, Lim Lip Eng, mendakwa kegagalan pihak pendakwaan memuat-naikkan video berkenaan membuktikan bahawa suruhanjaya berkenaan tidak berkecuali.

Ketika dihubungi, peguam negara, Tan Sri Abdul Gani Patail menjelaskan bahawa pejabatnya menghadapi masalah teknikal dalam memuat-naikkan video berkenaan.

Katanya, mahkamah Shah Alam telah menyerahkan sesalinan video yang tidak boleh dimainkan dan mereka terpaksa mendapatkan salinan yang baru hari ini.

"Tidak adil bagi kamu (media) menyalahkan pejabat saya kerana memihak. Semua ini tidak benar,” katanya.

Selepas didedahkan oleh Lim, Abdul Gani (kanan) berkata beliau terus menghubungi pegawai yang bertanggungjawab dan langkah-langkah telah diambil bagi memastikan klip video itu dimuat-naikkan secepat mungkin.

Katanya di sebalik masalah teknikal itu, pejabat peguam negara bertekad untuk mengheret lebih ramai penjenayah ke muka pengadilan seperti dalam kes Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) dan beberapa kes lain.

"Saya tidak mempunyai apa-apa untuk disembunyikan. Izinkan saya jalankan tugas saya,” katanya.

Berikutan bantahan orang ramai yang mempersoalkan integriti inkues yang dijalankan, Abdul Gani berjanji pada permulaan perbicaraan pada Julai tahun lalu bahawa semua yang berlaku akan dirakamkan untuk tontonan umum.

Ketika berita ini ditulis, beberapa pembaca telah memaklumkan bahawa mereka mengalami kesukaran menonton klip video melalui laman sesawang pejabat peguam negara.

1 ulasan:

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH