tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 9 Ogos 2010

MAKIN RAMAI TINGGALKAN PAS


Seramai 194 ahli Pas dari sini mengambil keputusan menyertai UMNO kerana terkilan dengan sikap pemimpin parti itu yang didakwa gagal membawa perubahan selain enggan berjuang untuk penyatuan orang Melayu di negara ini.

Mereka merupakan ahli Pas di tiga kampung di Pengkalan Chepa dekat sini iaitu Kampung Tukang Dollah, Kampung Pantai Cahaya Bulan dan Kampung Tok Betek.

Ketiga-tiga kampung tersebut sebelum ini mendapat gelaran ‘kawasan hijau’ berikutan sokongan fanatik penduduknya kepada Pas.

Kesemua ahli Pas terbabit menyerahkan borang permohonan keahlian kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed sempena ceramah ‘Selamat Tinggal Pas’ yang dihadiri lebih 2,000 penduduk di Kampung Tukang Dollah di sini malam tadi.

Turut menyampaikan ceramah ialah Ketua UMNO Bahagian Pengkalan Chepa, Dali Hussin dan Mudir Pondok Pok Krau Tumpat, Mohammed Zainal Abidin.

Mustapa dalam ucapannya mengisytiharkan gerakan untuk memastikan UMNO dan Barisan Nasional (BN) merampas kembali Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.

“Beberapa bulan lalu ketika di Pasir Mas ada penyokong setia Pas termasuk pemimpin mereka menyertai UMNO dan malam ini sekali lagi anda semua telah membuat satu keputusan yang betul.

“Di sinilah kita bermula, saya mengisytiharkan gerakan habis-habisan untuk kita bersama-sama menumbangkan Pas Kelantan dan merampas semula negeri ini,” jelas beliau sambil mendapat sorakan padu penduduk yang hadir.

Sementara itu, Salmah Yahya, 66, berkata, dia telah menjadi ahli Pas sejak 36 tahun lalu kerana mengikut jejak langkah arwah ibu bapanya.

Bagaimanapun, jelasnya, selepas melihat semua dasar dan kekerasan Pas dalam memperjuangkan perpaduan, dia mulai insaf dan memilih untuk beralih arah.

“Saya pun belajar agama, belajar isu-isu semasa dan fasal perpaduan ini memang tidak boleh dimaafkan, bukan setakat pembangunan yang gagal diberikan.

“Kami tidak mahu lagi tertipu dan mengharapkan sesuatu daripada Pas kerana hanya UMNO yang mampu memberikannya,” jelasnya.

Bagi pemborong ikan, Zulkifli Jafar, 45, pula, dia telah memohon kerajaan Pas untuk membina Jeti Kuala Pak Amat sejak beberapa tahun lalu tetapi gagal, namun selepas masalah tersebut dimaklumkan kepada pemimpin UMNO, ia segera dibina.

“Sekarang jeti sudah ada dan senang untuk kami bekerja. Jadi kenapa perlu saya menyokong Pas lagi kalau selama ini mereka tidak menyokong atau membela kami,

2 ulasan:

  1. AKU DAH LAMA UMNO.AKU ORANG KELANTAN.AKU TAHU PAS PENIPU,MAKAN DUIT RAKYAT,BERTOPENGKAN AGAMA.MEMANG DASAR PENIPU.RAKYAT BODOH SAJA DOK
    SOKONG PAS.PADAHAL SEMUA PEMBANGUNAN UMNO YANG BUAT,TENGUK BANGUNA JALAN LETRIK SEMUA UMNO YANG BAGI BUKAN PAS.

    PAS HANYA TAHU BERBINI SAJA.MAKAN UBAT SEKS BANYAK BANYAK HABIS ANAK DARA DI KEBASNYA.ITUPUN PENYOKONG PAS TAK NAMPAK LAGI.MEREKA NAK HASIL MINYAK NAK MASUK POKET SENDIRI.RASUAH KRONI SENDIRI.

    SEKARANG MEREKA GOLONGAN KHAWARIJ,SUKA KEGANASAN DAN BERPERANG,ALLAH TAK BODOH ,ALLAH MAHA BESAR,MAHA KAYA.DOA PECAH PERUT DAN
    FATWA MEREKA KENA BATANG HIDUNG SENDIRI.

    BalasPadam
  2. Anak Melayu KedahIsnin, 09 Ogos, 2010

    Salam.
    Kalau orang Melayu beragama Islam renung dan teliti fe'el serta dasar yang ditunjukkan pemimpin PAS, lebih ramai malah berbondong-bondong mereka akan tinggalkan PAS.

    Apa yang hendak diharapkan dari PAS apabila pemimpin-pemimpinnya bukan sahaja menjadikan kaum kafirin rakan seperjuangan, malah yang lebih menyedihkan mereka sanggup dan rela menjadi parti rakan kongsi itu sebagai pemimpin mereka.

    Nak buat macam mana ikut bilangan Ahli Parlimen, PAS berkedudukan nombor tiga.

    Ikut sajalah.

    Orang-orang Melayu beragama Islam yang telah meninggalkan PAS adalah orang-orang yang sayangkan Agama dan bangsanya. Tahniah

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH