tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 18 Mei 2010

BETUL KE DAP SUDAH TERIMA NEGARA ISLAM????

Langkah mayat saya dahulu sekiranya Pas ingin menegakan negara Islam....Itulah kata kata Karpal Sigh....Apakah Pas dan Nik Aziz sudah lupa akan kenyataan itu.Kenapa Pas tidak langsung mengambil kira kata kata yang dihamburkan oleh Karpal Sigh itu.Apabila Dap menang di Sibu ada orang kuat Pas menyatakan yang DAP sudah dapat menerima perjuangan Pas untuk menubuhkan negara Islam.Dalam kempen dan juga ceramah ceramah Pas yang membabitkan DAP,Pas tidak pernah membangkitkan atau menyuarakan isu itu.Ini menunjukan Pas tidak berani berhadapan dengan DAP untuk menyuarakan isu negara Islam.

Kerana pendirian Pas yang tidak konsisten dan tidak bersungguh sungguh untuk menegakan negara Islam Dap beranggapan yang Pas boleh di heret kesana sini.Lihat saja dengan Nik Aziz yang tidak berani bersuara tentang Islam bila bersama sama dengan DAP.Nik Aziz hanya bercerita bila Beliau dan Pas berdiri atas pentas Pas tapi membisu bila bersama dengan DAP.

Ibarat kata komen ini tamingsari berkata... Dalam sistem yg cuba mengamalkan sistem dua parti,persamaan wajah dan unsur penyatuan perlu juga turut bersaing. Parti2 mewakili kaum masing bersatu didalam BN dan begitu juga didalam PR. DAP(cina) Pas(melayu) dan PKR(india). Saya katakan PKR parti india kerana yg aktif didalam parti PKR ialah kaum india yg juga disokong oleh HINDRAF.

Bermulanya Pas diterima oleh kaum lain disebabkan Pas kelihatan sebagai parti islam yg sekular dan liberal. Ini dapat dilihat apabila Pas tidak lagi mendesak mengharamkan jualan arak di negeri yg diperintah oleh PR. Penjualan nombor ekor masih diteruskan tanpa dihalang oleh Pas yg sudah jadi liberal. Pas tidak bersuara dalam soal peningkatan pusat hiburan,rumah urut dan sebagainya di negeri yg mereka turut berkongsi kuasa.

Konsepa penubuhan negara islam sudah lama ditinggalkan oleh Pas. Ini meyakinkan bukan islam yg Pas tidak lagi merupakan pejuang agama seperti dahulu. Penerimaan Pas dalam soal kalimah Allah dihargai oleh bukan islam.

Umno sebaliknya banyak membangunkan syiar islam melalui sistem perbankan islam, Institusi pengajian tinggi islam dan pembinaan masjid dgn banyak. Disamping itu, kejayaan Tabung Haji dan kutipan zakat membuat bukan melayu terasa terancam dari segi ekonomi kerana kedua2 institusi ini memiliki kekuatan kewangan. Itu belum lagi mengambil kira kejayaan Felda dan dunia koperat melayu yg lain. Melayu yg bijak pandai dalam pengurusan negara dan pembelaan kuasa politik serta pelindung hak melayu berada didalam Umno.

Untuk menyekat kemajuan orang melayu adalah dgn meletakan Pas sebagai pengganti Umno. Ini kerana Pas mudah dibawa berunding oleh DAP. Isu kalimah Allah,penjualan arak dan judi serta kemaksiatan,Pas boleh menutup sebelah mata. Mungkin ada sebab musabab lain juga. Pokoknya, Pas bukan parti islam lagi.

Dan yang ini...PAS adalah parti yg paling senang orang DAP utk bekerjasama...bukannya apa...sebab senang dijadikan balaci dan senang pulak dijentik telinganya..Bila kena jentik, terus berubah dan senyap.

PAS dari parti yg sangat keras sebelum ni, sekarang jadi selembik-lembiknya...sehinggakan mudah di main-mainkan oleh DAP.

Cubalah baca apa komen Salahuddin Ayub selepas DAP menang di Sibu. Dia mengatakan DAP dah boleh terima negara Islam...Apa punya bodoh punya komen!!! Bagi DAP, jangan harap PAS nak tubuh negara Islam. Langkah mayat karpal dulu. Inipun masih tak faham faham lagi...Berapa byk pemimpin PAs yg berani cakap pasal negara Islam sekarang? Semua bila kena jentik sikit terus mendiam macam org bodoh..

PADA ORANG MELAYU ...APA AKAN JADI SEKIRANYA PAKATAN BERKUASA KELAK????LIHAT SAJA SEKARANG....PAS HANYA PARTI YANG MENGIKUT TELUNJUK DAP....APA SAHAJA YANG DIKEHENDAKI OLEH DAP AKAN DISOKONG OLEH NIK AZIZ DAN PAS....APAKAH PAS AKAN SETUJU SEKIRANYA DAP MAHU NEGARA INI TIDAK LAGI DIPANGGIL TANAH MELAYU.......APAKAH NANTI NEGARA INI JUGA AKAN MENJADI SEBUAH NEGARA REPUBLIK????APAKAH PAS AKAN IKUT TELUNJUK DAP?????

1 ulasan:

  1. DAPig akan 'terima' negara Islam bila semua orang Islam dalam pembangkang sudah boleh dicucuk hidung mereka untuk menuruti segala kemahuan mereka. Itupun hanya sekadar pada nama untuk mengaburi mata dan hati penyokong Pakatan Haramjadah.....

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH