tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 16 Mei 2010

PKR AKAN BERGABUNG DENGAN DAP????

Sejauh manakah PKR mampu bertahan? Ia adalah persoalan paling menarik berikutan semakin ramai ahli dan pemimpinnya keluar parti. Terbaru, Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Chee Keong, turut mengikut arus. Ini menjadikan lima Ahli Parlimen dan lima ADUN telah keluar PKR, setakat ini.

Faktor utama ramai bertindak demikian kerana tidak lagi yakin dengan kepimpinan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim. Isu moral termasuk kes liwat kali kedua, tindakan agresifnya untuk mendapatkan campur tangan asing, isu pembohongan 16 September, imej sebagai putar alam, mengkhianati kawan dan banyak lagi, menyerlahkan siapa sebenarnya beliau.

Pada Awang, Anwar sudah tiada kawalan ke atas PKR. Isterinya, Wan Azizah pula hilang kewibawaan kerana lebih menjaga kepentingan suaminya daripada menegakkan kebenaran.

Jika diumpamakan bahtera, PKR dalam risiko menanti karam. Pelbagai cubaan yang dilakukan oleh Anwar termasuk di arena antarabangsa untuk menyelamatkan diri dan partinya, tidak berhasil. Imej beliau jatuh merudum. (Di sebalik gerakan agresif untuk menonjolkan diri sebagai pejuang hak asasi dan demokrasi serta sentiasa melobi media antarabangsa, nama Anwar tidak lagi tersenarai dalam 100 individu paling berpengaruh di dunia dalam bancian terbaru majalah Time. Beliau pernah berada dalam senarai tersebut pada kedudukan kesembilan bagi bancian 2008.)

Kini PKR bergantung ihsan kepada rakan pakatan iaitu DAP dan Pas. Namun di kalangan pengikut Pas, ramai yang menolak Anwar. Sebab itu, kumpulan Erdogan iaitu golongan pro Anwar dalam Pas, tidak lagi berpengaruh sebagaimana sebelum ini. Mereka sedar Pas bukan dilahirkan untuk menyelamatkan isu moral Anwar.

Parti yang kian menguncup seperti PKR, tidak boleh beroperasi sendirian. Ia hanya menjadi parti picisan yang tidak dihormati. Maka satu-satunya parti yang boleh menyelamatkan PKR ialah DAP. Awang mencadangkan agar PKR diserap ke dalam DAP kerana dasar kedua-dua parti itu hampir sama. Seperti PKR, DAP juga dianggap sebagai parti anak beranak dan kronisme. Apa pula jawatan yang sesuai untuk Anwar? Jika DAP kononnya mendakwa memperjuangkan kepentingan semua kaum, lantik sahaja Anwar sebagai Penasihat Bersama DAP berkongsi jawatan dengan Lim Kit Siang. Apakah Kit Siang sedia berbuat demikian?

KALAU PKR BERGABUNG DENGAN DAP ,APA AKAN JADI PADA PAS...SAYA RASA ELOK JUGA PAS BUBARKAN PAS DAN IKUT DAP...SELAMA INI PUN PAS GUGURKAN PERJUANGANNYA SEMATA MATA KERANA DAP..JADI ELOK SANGATLAH PAS MASUK JE DAP...KERANA PAS PUN DAH ANGGAP DAP SEBAGAI KETUANYA....INI KERANA PAS HANYA MENDENGAR KATA KATA DAP DARI DENGAR SUARA RAKYAT.....

2 ulasan:

  1. Mereka sama sahaja... Sedangkan PAS oleh menggugurkan matlamat utama mereka untuk menegakkan Negara Islam dan Hudud ketika menandatangani Deklarasi Penubuhan Pakatan Rakyat...Dalam PKR hanya Anwar Ibrahim yang mereka perlukan...Sementara DSAI masih available...DSAI akan terus digunakan ntuk melancarkan perang terhadap Islam dan Perlembagaan...DSAI pula amat bergantung kini dengan Karpal dalam kesnya...Beliau terpaksa akur telunjuk DAP...

    BalasPadam
  2. Mungkinkah DAP dan PKR bersatu menjadi Parti Sosialis Malaysia twin kepada PAP? Multi racial dan majoritinya dari DAP dengan tujuan membina Republik Malaysia, dan menggugurkan Constitutional Monarchy? PAS pula akan berpecah, satu ke PSM dan satu lagi???
    Conspiracy Theory?

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH