tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 8 Mei 2010

NIK AZIZ ULAMA PENIPU

Segala kenyataan Nik aziz berkenaan larangan penggunaan Masjid dan surau untuk berceramah di Selangor semuanya adalah untuk kepentingan politik Pas dan tidak langsung memperjuangkan kesucian agama Islam dari dicemari.Nik Aziz hanya mengeluarkan kenyataan yang hanya menguntungkan dirinya dan Pas.Larangan yang dikeluarkan oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya masjid di seluruh negeri tersebut tidak digunakan untuk tujuan politik adalah selaras dengan kehendak agama Islam.

Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah berkata, politik kepartian seperti yang diamalkan ketika ini, tidak ada sedikit pun hubung kait dengan agama malah kalimah siasah yang diterjemahkan dengan politik adalah tidak tepat dan amat kabur.

Beliau berkata, politik di zaman Rasulullah SAW dengan politik kepartian adalah amat berbeza kerana apa yang ada hari ini ialah peninggalan penjajah yang di dalamnya mempunyai seribu satu unsur bertentangan dengan Islam.

"Ini seperti fitnah-memfitnah, tuduh-menuduh, membuka aib dan jatuh-menjatuhkan sesama sendiri telah mencetuskan ketidakharmonian dalam masyarakat Islam sendiri.

"Pada pandangan saya apa yang dititahkan itu benar, tidak lari dari kehendak agama dan saya percaya larangan berpolitik di dalam masjid ini lebih terarah kepada Pas dan pakatan pembangkang yang cuba mengambil kesempatan dengan menjadikan masjid untuk mendapat pengaruh dan kuasa," katanya.

Akhbar melaporkan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) akan bertegas melaksanakan titah Sultan Sharafuddin Idris Shah yang melarang program politik dianjurkan di masjid-masjid seluruh negeri ini.

Keputusan itu diambil hasil mesyuarat Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) semalam yang turut menyokong penuh titah baginda.

Baru-baru ini Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam ceramahnya di Tumpat menyifatkan individu yang enggan membenarkan masjid digunakan untuk berpolitik sebagai 'bodoh'.

Laporan media menyebut Nik Abdul Aziz yang mempertahankan kenyataannya bahawa masjid boleh digunakan untuk tujuan berpolitik berkata: "Baso bodo payoh nak ajar (jenis bodoh susah hendak diajar), inilah sikap orang yang amal politik suku agama suku."

Khamis lalu, Sultan Selangor menjelaskan bahawa tujuan baginda melarang masjid digunakan sebagai pentas politik adalah untuk menjaga kesucian dan keharmonian tempat ibadah itu.

Abdullah yang semakin menjadi sasaran kecaman pimpinan Pas berkata, politik yang dibawa oleh pakatan pembangkang amat bercelaru dan bertentangan dengan Islam serta bercanggah dengan pandangan pimpinan Pas suatu ketika dulu.

"Banyak yang bercanggah sebagai contoh rujuk balik fatwa Dewan Ulama Pas Kelantan pada Ogos 1963, orang Islam yang berkongsi dengan orang- orang kafir memerintah negara menjadi kafir atau haram," katanya.

Abdullah berkata, ahli Pas akan tertipu sekiranya mempercayai hujah Nik Abdul Aziz bahawa politik dan agama yang dibawanya sama dengan keadaan politik pada zaman Nabi Muhammad SAW.

Tambahnya, Menteri Besar Kelantan itu hanya mahu menghalalkan perbuatan yang menjadikan DAP sebagai rakan seangkatan apabila menyatakan politik dan agama tidak dapat dipisahkan.

2 ulasan:

  1. memang tepat! Nik Aziz tak lebih dari seorang yang merasakan dirinya seorang ulama yang terkemuka lantas berkata akulah yang terbaik di muka bumi ini. Aku akan perintah cara Islam lalu hasilnya bangsa berpecah belah, tiada yang Islam lebih betul dari berkata Islam PAS masuk syurga, Islam UMNO masuk neraka!!

    BalasPadam
  2. ULAMAK YANG TADAK TIPU OGHANG HANYALAH MALAUN HARUSSANI. AMENO PEGHA DIA MACAM PEGHA ANJING UNTUK SALAK NIK AZIK SAJA. JADI BAB JUDI KA, AKADEMI FANTASIA KA, BINI NAJIB PELUK SHAH RUKH KHAN KA...... MANA ULAMAQ USUUUK NI TERLIUQ NAK SALAK.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger