tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 7 Mei 2010

SI MALAUN YANG TAK HARUS BERADA DI SELANGOR

Sapa yang tak kenal dengan si malaun ni yang cukup terkenal dengan identitinya yang sekelip mata sahaja terkenal dengan gelaran kaki bo... dan kaki kuddddeeetanya.Belum pun menjadi pemimpin di Selangor sudah berlagak dan lebih pandai dari seorang ketua agama.Apa ke jadah nya sorang ni yang pandai pandai menyifatkan larangan Sultan berpolitik di Masjid dan Surau adalah hanya kenyataan peribadi Sultan.Seharusnya si malaun yang hidup dengan .......wajar di tunjukan jalan keluar dari Negeri Selangor ini.

Kenyataan yang dibuat oleh Si malaun itu adalah melampau dan tidak menghormati institusi Kesultanan Melayu.Jika kepimpinan tertinggi PKR tidak mengambil tindakan terhadap si malaun ini kenyataan si malaun ini adalah pendirian rasmi dari PKR dan keseluruhan kerajaan pakatan pembangkang.Si malaun ni nama sahaja peguam tapi cetek dalam undang undang dan perlembagaan Persekutuan.Sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan menyatakan dengan jelas bahawa sultan adalah ketua kepada Hal Ehwal Agama Islam di negeri yang bersultan.Menurut perlembagaan, sultan sememangnya bertindak ikut nasihat kecuali dalam beberapa hal sultan di negeri boleh bertindak secara bersendirian mengikut budi bicara baginda tanpa perlu merujuk kepada sesiapa.

Jadi apa sebabnya si Malaun ni masih lagi ingin mempertikaikan kuasa yang ada pada Sultan.Nak kata tinggi ilmu agamanya entahlah??????????.Kalau dah Sultan Selangor di perlekehkan oleh si Malaun ni memang wajarlah si Malaun ni jangan datang atau duduk di Selangor lagi......Belum lagi jadi wakil rakyat sudah pandai pandai nak berlagak hero di Selangor.....

Tindakan si Malaun ni jelas menunjukkan pemimpin PKR itu tidak bertanggungjawab serta tidak menghormati Sultan Selangor yang juga merupakan ketua agama Islam dan negeri Selangor.Kalau Si malaun ni mahu pertikai, tidak berpuas hati dan tidak mahu menghormati titah Tuanku, eloklah dia berpindah keluar dari Selangor dan ikut tok guru dia (Nik Abdul Aziz) di Kota Bharu.Sultan Selangor tidak pernah melarang mana-mana pihak untuk tinggal dan mencari rezeki di negeri ini dan tuanku juga menganggap mereka yang berada di sini adalah rakyat Selangor.Tindakan mempertikaikan dan tidak menghormati baginda adalah tidak wajar dan mencemar kedudukan serta peranan institusi beraja di Selangor.

APAKAH WAJAR ORANG BEGINI ADA DI SELANGOR DAN DILANTIK SEBAGAI PEMIMPIN?????.KITA PIKIR PIKIR KAN LA..........

2 ulasan:

  1. kalau tak suka undang2 Allah, sila keluar dari bumi Allah.
    takut Sultan ke takut Allah

    BalasPadam
  2. mintak izin...
    1.menteri2 kabinet yang mesyuarat pada Feb 2008 setuju untuk serah blok L dan M kepada Brunei. Ada maklum pada Agung masa tu.
    Dah la tak ikut perlembagaan, menderhaka pulak tu...
    2.ada orang nak jadi first lady kat Malaysia. Bukan Raja Permaisuri tapi isteri Perdana Menteri...Amacam? Hina Raja2 Melayu tu...tak p report polois ke?

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger