tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 27 Mei 2010

KERAJAAN TAK JUAL TANAH KTM TAPI PAS JUAL .....

Kerajaan tidak pernah terniat untuk mengadai negara ini tapi apa yang dilakukan Kerajaan adalah hanya untuk menyelesaikan masaalah yang tertunggak begitu lama yang sudah tentu akan membawa kebaikan dan dimensi baru terutama berkongsi pendapatan dalam sektor ekonomi dan perdagangan.Kadang kadang terfikir juga kenapa begitu jumud dan dungu sangat para penyokong Pas yang mendakwa negara kita ini semakin kecil bila Kerajaan menyelesaikan isu tanah KTM ini.

Keputusan memindahkan stesen KTMB itu memberi kesan besar terutama hubungan dua hala di antara kedua-dua negara sekali gus mendekatkan jarak perjalanan dari lokasi asal. Persetujuan itu juga menjadi petanda baru bagi kedua-dua negara bagi meneruskan hubungan perdagangan yang lebih baik pada masa akan datang

Yang menghairankan Pembangkang terutama para penyokong Pas begitu bodoh untuk menilai yang mana semua ini adalah demi kebaikan negara ini.Setelah diteliti persetujuan itu khasnya beberapa perkara yang terkandung dalam dokumen Perkara-Perkara Yang Dipersetujui (POA) yang ditandatangani pada 1990, memang tidak dinafikan ia memberi faedah kepada negara.berdasarkan persetujuan antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan rakan sejawatnya, Lee Hsien Loong, tanah KTMB itu akan dimajukan secara usahasama menerusi syarikat yang dikenali M-S Pte Ltd.Dari segi bisnes, kalau dilihat secara kasar kita dah ada untung apabila Khazanah Nasional memiliki ekuiti 60 peratus manakala Temasek Holdings Ltd. cuma 40 peratus.Dalam hal ini juga, kerajaan tidak perlu mengeluarkan modal kerana tanah di Tanjung Pagar akan dijadikan modal Malaysia dalam melaksanakan projek pembangunan bersama antara kedua-dua negara.

Kejayaan Najib dalam menyelesaikan isu tertangguh itu adalah hasil dari kebijaksanaan kedua-dua pemimpin berkenaan.Kejayaan ini adalah petanda kebijaksanaan Perdana Menteri kita berunding dan berbincang dengan rakan sejawatannya.Tapi yang sedihnya pembangkang menyifatkan Najib menggadai negara ini pada Singapura.

Tapi bila Pas Mengadai ahlinya pada orang bukan Islam seluruh penyokong Pas membisu walau pun ramai dikalangan ahli tidak bersetuju keahlian Pas di buka pada orang bukan Islam.Belum apa apa lagi mereka yang Kafir ini sudah menunjukan sikap yang mereka akan menghancurkan Pas pada masa depan dengan mendesak Pas agar mempercepatkan hak mereka untuk mengundi.Inilah kelemahan pemimpin Pas dimana kerana hanya ingin mendapatkan sokongan dan undi dari bukan Islam pemimpin Pas telah menggadai seluruh perjuangan Pas yang selama ini di perjuangkan oleh alim ulama dalam Pas.

Kalau dalam Pas akhirnya perjuangan mereka di jual maka tidak akan mustahil suatu hari nanti negara ini akan di jual oleh pemimpin Pas hanya untuk mendapatkan keuntungan yang membutakan hati mereka.Setelah apa yang berlaku didalam Pas akhir akhir ini dapatlah kita andaikan yang perjuangan Pas tidak lagi pada Islam dan memperjuangkan bangsa Melayu tapi Pas hanya perjuangkan nafsu politik sempit mereka untuk terus berada di tampuk kuasa.Lihat sahaja NIk Aziz yang masih lagi duduk di kerusi MB sedangkan Nik Aziz sudah layak duduk sahaja di rumah atau masjid.Makin lama Nik Aziz di sana maka makin banyaklah peluang Pas akan hancur dimasa akan datang.

2 ulasan:

  1. itulah bala diturunkan Allah terhadap PAS,
    dah memang parti itu Parti Ajaran Sesat
    biarlah orang kafir sekali menjadi ahlinya
    sebab Pas bukan lagi memperjuangkan Islam
    yang diajar oleh Rasullulah tetapi Islam politik yang dibawa oleh Tok Guru Nik Aziz.
    Sedarlah penyokong-penyokong tegar Pas kamu
    selama ini telah sesat kembalilah ke pangkal jalan. Bersatulah mempertahan ketuanan Melayu
    dengan cara itu Islam akan teguh di negara kita.

    BalasPadam
  2. tahniah atas penerangan ..puak2 PAS harus diberitahu keadaan sebenar , kalau tidak mereka asyik dengan fitnah dan tuduhan2 yg tidak berfakta , puak2 hamPAS cuma tahu cakap , menuduh dan menuduh tanpa mengkaji secara detail ,
    dalam kepala hotak mereka cuma hamPAS yg baik dan betul segalanya , salah org dia nampak ,salah sendiri haram tak ngaku ..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH