tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 21 Ogos 2010

DOA GUAN ENG:LAPORAN POLIS DAH DI BUAT....

Pemuda UMNO Bahagian Bagan hari ini membuat laporan polis di Balai Polis Butterworth ekoran doa yang dibacakan khatib, Zakaria Ahmad pada solat Jumaat di Masjid Jamek Kubang Buaya di sini semalam.

Dalam doa khutbah keduanya, Zakaria membacakan doa yang berbunyi "Ya Allah Ya Tuhanku, Kau selamatkanlah pemimpin kami Lim Guan Eng dan rakan-rakan kepimpinan kerajaan negeri".

Zakaria juga didakwa tidak mendoakan kesejahteraan untuk Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abas.

Laporan itu dibuat Ketua UMNO bahagian itu, Sheikh Hussein Mydin yang turut dihadiri beberapa Ketua Pemuda UMNO bahagian negeri Pulau Pinang.

Setakat ini beberapa pihak sudah tampil mengakui memang berlaku kejadian menyebut nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam bacaan doa dalam khutbah solat Jumaat di Pulau Pinang seperti didakwa oleh Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Khamis.

Sebaliknya Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah awal-awal mengeluarkan kenyataan Jumaat mendakwa ia fitnah terbaru UMNO yang semakin terdesak.

Dakwanya tuduhan mengenai doa khutbah itu tidak berasas samasekali.

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Negeri Pulau Pinang ,Abdul Malik Kassim pula berkata siasatan pihaknya mendapati tiada mana-mana masjid melakukan doa dalam khutbah Jumaat yang menyebut nama Lim seperti yang didakwa itu.

Katanya, teks khutbah Jumaat yang dibacakan oleh para khatib disediakan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam dan tidak pernah menggunakan nama ketua menteri bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong.

Hakikat yang tidak boleh dinafikan teks khutbah itu memang guna nama Yang di-Pertuan Agong.

Tak kiralah apa puncanya atau bagaimana…isunya ialah kejadian seperti didakwa oleh Zahid itu betul-betul berlaku.

Soalnya kalau tidak ada kejadian langsung bagaimana dua ahli kariah dari dua buah masjid berbeza di Pulau Pinang dilaporkan mengesahkan berlaku penggunaan nama Guan Eng dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat.

1 ulasan:

  1. isu di sini bukannya teks kuthbah menyebut doa untuk LGE tetapi imam/katib yang mendoakan LGE dan mengenepikan DYMM dan TYT

    Nuar memang tak tau sebab dia berjumaat di tempat lain (DC?)

    Aku rasa lapuran dibuat setelah ada bukti. Kalau selama ini hanya ada saksi (lebih 4 orang?) mungkin kali ini ada rakaman. Sebab itu baru dibuat lapuran polis.

    Satu penghinaan kepada Islam dan Umat, DYMM dan TYT

    Bila lagi PAS nak buat tahlil untuk V.David?

    Aku Yang Bingai
    Cina Mulakan Perdagangan Dengan Yuan Berbanding Ringgit di Tendang Terajang

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH