tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 15 Jun 2009

UMNO PAS:POLIS MASUK DUN PERAK ATAS PERMINTAAN SPEAKER

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein mempertahankan tindakan polis memasuki Dewan Undangan Negeri awal bulan lalu atas alasan ia dilakukan ekoran permintaan Speaker baru yang dilantik Barisan Nasional (BN).

"Lantaran daripada pelantikan Speaker yang baru, Sivakumar (Speaker yang lama dari Pakatan Rakyat) enggan akur dengan keputusan yang dibuat dan gagal meninggalkan kerusi Speaker sedangkan pada waktu itu beliau tidak lagi memegang jawatan tersebut.

"Walaupun beliau telah berulang kali diarahkan keluar, beliau didapati masih ingkar berbuat demikian sehinggalah Speaker yang baru dilantik meminta bentara untuk mengeluarkan beliau dari Dewan," kata beliau.

Oleh kerana keadaan ketika itu kecoh, jelas Hishammuddin, maka Speaker baru yang dilantik telah meminta polis masuk ke dalam Dewan Undangan Negeri untuk mententeramkan keadaan dan juga membantu bentara untuk mengeluarkan Speaker lama keluar dari Dewan.

Menjawab soalan asal Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim (Permatang Pauh-PKR) di Dewan Rakyat hari ini, Hishammuddin berkata, Speaker baru memanggil polis berlandaskan kepada Perintah 89 dan 90 Perintah-perintah Tetap Dewan Undangan Negeri Perak.

"Dakwaan Yang Berhormat Permatang Pauh (Anwar) dan Beruas terhadap pihak polis yang dikatakan telah menceroboh Dewan Undangan Negeri Perak adalah tidak benar.

"Ini kerana tindakan pihak polis masuk ke dalam Dewan adalah atas permintaan Speaker Dewan dan berasaskan kepada undang-undang," katanya

3 ulasan:

  1. selagi bn memperalatkan lunas undang-undang negara maka selagi itulah kejatuhan bn mendekati

    BalasPadam
  2. sebagai penyokong bn saya amat kecewa dun perak tidak dibubarkan kerana ini adalah kebanyakan kehendak rakyat perak lagi pun bn bukan semestinya kalah mari kita buktikan kepada kekuatan kita bn kepada pr kalau tdak hati penyokong bn ada berubah macam saya sendiri tetapi saya masih lagi menyokong bn hidup sultan perak hidup bn.

    BalasPadam
  3. HANYA YG PENAKUT MCM TANPA NAMA AKAN SENTIASA TAKUT KPD KEBENARAN DAN PD PRU13 NANTI PR AKAN RUNTUH MCM POKOK KENA TEBANG

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH